بازدید 1916

خارجی‌ها می‌توانند 100درصد سهام بنگاه دولتی را بخرند

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان در همه زمینه‌ها كه امكانات آن برای واگذاری به سرمایه‌گذار خارجی فراهم باشد، بدون هیچ محدودیتی بنگاه را عرضه می كند و سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند 100 درصد یك بنگاه را بخرد.
کد خبر: ۵۸۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 08 May 2016

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان در همه زمینه‌ها كه امكانات آن برای واگذاری به سرمایه‌گذار خارجی فراهم باشد، بدون هیچ محدودیتی بنگاه را عرضه می كند و سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند 100 درصد یك بنگاه را بخرد.

به گزارش سازمان خصوصی سازی، «داود خانی» گفت: از زمان به سرانجام رسیدن توافق هسته‌ای ایران، گروه‌های تجاری و شركت‌های بزرگ خارجی در قالب هیات‌های سرمایه‌گذار وارد كشور شدند تا از شیوه خرید و سرمایه‌گذاری در ایران مطلع شوند.وی افزود: سازمان خصوصی‌سازی بنگاه‌های بسیاری برای واگذاری آماده كرده است.

خانی فروش یك شركت به سرمایه‌گذار خارجی را مشكل‌تر و پیچیده‌تر از ورود اولیه سرمایه از سوی یك سرمایه‌گذار خارجی برشمرد و گفت: سرمایه‌گذار خارجی زمانی كه برای سرمایه‌گذاری اولیه وارد كشور می شود، بسیاری از اختیارات مانند جذب نیروی انسانی، تعیین محل سرمایه‌گذاری و... را تعریف می كند، زیرا سرمایه، در اختیار سرمایه‌گذار است اما در موضوع خرید یك شركت، سرمایه‌گذار خارجی مجبور است شركت را همراه با نیروی كار، دارایی‌ها و بدهی‌های آن خریداری كند كه معمولا این عوامل برای یك سرمایه‌گذار خارجی ایجاد ابهام می‌كند.

معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی گفت: یك سرمایه‌گذار خارجی هیچ الزامی ندارد كه مجوزی برای سرمایه‌گذاری اولیه خود بگیرد اما زمانی كه بحث خرید شركت از سوی سرمایه‌گذار خارجی مطرح می‌شود، قانون اصل 44 این امر را به یك الزام تبدیل می‌كند، زیرا با این الزام، در زمانی كه سرمایه‌گذار خارجی مسیری قانونی را طی می‌كند، سازمان خصوصی‌سازی فرصت دارد سرمایه‌گذار خارجی را از لحاظ ظرفیت و پتانسیل بهتر بشناسد.

پس از اجرای برجام و رفع تحریم ها بانكی و مالی، سرمایه گذاران خارجی به فعالیت در بازار سرمایه ایران اقدام كرده اند.

سرمایه گذاران خارجی همانند فعالان ایرانی، پس از اخذ كد معاملاتی می توانند در بازار سرمایه و بورس اقدام به خدید و فروش كنند.

هفته گذشته یك سرمایه‌گذار خارجی پس از اخذ مجوز از سازمان بورس توانست 30 درصد سهام یك شركت درج شده در بازار پایه فرابورس ایران را به صورت خرد به مبلغ 51 میلیون یورو خریداری كند.

نهم فروردین ماه امسال مدیرعامل شركت سپرده گذاری مركزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: آمارها نشان می دهد فعالیت سرمایه گذاران خارجی در دو ماه پایانی سال 1394 افزایش چشمگیری داشت، به گونه ای كه ارزش معاملات آنها در پایان آذرماه 42 میلیارد ریال بود اما پس از اجرای برجام این رقم با رشدی 12 برابری به 511 میلیارد ریال رسید.

به گفته مدیرعامل شركت سپرده گذاری مركزی، سرمایه گذاران 35 كشور در بازار سرمایه ایران فعالند.

محسنی گفت: این شركت 567 كد سهامدار خارجی را تا پایان پارسال صادر كرد كه در این فهرست نام 33 سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از كشور نیز دیده می شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل