بازدید 4164

با 200 هزار تومان شغل می‌فروشیم!

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: در حالی که باید حداقل 100 میلیون تومان هزینه کنیم تا یک شغل در کشور ایجاد شود با 200 هزار تومان یک شغل را به اتباع بیگانه می‌فروشیم.
کد خبر: ۵۸۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 08 May 2016
یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: در حالی که باید حداقل 100 میلیون تومان هزینه کنیم تا یک شغل در کشور ایجاد شود با 200 هزار تومان یک شغل را به اتباع بیگانه می‌فروشیم.

غلامرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آمار 4 میلیون نفری اتباع بیگانه در کشور، اظهار کرد: با وجود آنکه اتباع بیگانه در سایه امنیت ایران به راحتی وارد کشور ما می ‌شوند و شغل‌های ما را اشغال می‌کنند اما نیروهای کار ما امکان ورود به کشورهای آنها را به دلیل آشفتگی و بعضا ناامنی حاکم بر آنها ندارند که این موازنه برابری نیست و مسئولان امر اگر دلسوز و متعهد هستند باید به این مساله توجه کنند.

به گفته وی، عمده اتباع بیگانه در کشور ما بابت در اختیار گرفتن یک شغل پول می‌دهند و مجوز کار می‌گیرند اما کسی آنها را ساماندهی نمی‌کند.

عباسی تصریح کرد: ممکن است برخی از شغل‌هایی که اتباع بیگانه در اختیار گرفته‌اند ایرانی‌ها انجام ندهند یا استقبال نکنند که بهتر این است این شغل‌ها در اختیار اتباع بیگانه قرار گیرد ولی بیش از 3 میلیون تبعه خارجی در کشور کار را از نیروی کار ایرانی گرفته‌اند و تعادل بازار کار را به هم زده‌اند.

به اعتقاد رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور اگر ایرانی ها نیمی از این شغل‌ها را نپذیرند و نیمی از اتباع بیگانه نیز به کشور خود بازگردند فرصتهای شغلی بسیاری برای جوانان جویای کار فراهم می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با نوید دولت یازدهم برای تحقق رشد 5 درصدی اقتصاد در سال 1395 و حمایت از معیشت خانوارهای ضعیف و آسیب‌پذیر، موضوع اشتغال جوانان و کارجویان نیز با جدیت بیشتری دنبال شود و ساماندهی اتباع بیگانه از طریق مشارکت و همکاری همه جانبه دستگاهها عملیاتی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان