بازدید 2377
دولت و مجلس همسو باشند

به‌زودی در فروش نفت به شرایط پیشاتحریم بازمی‌گردیم

رییس‌جمهوری در نشست مشترک دولت و منتخبان ملت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حل و فصل مشکلات کشور را در گروی «تدبیر مشترک» دولت و مجلس دانست و تأکید کرد که انتظار مردم همسو بودن دولت و مجلس برای رفع مشکلات و تحقق رونق پایدار اقتصادی است.
کد خبر: ۵۸۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 08 May 2016

رییس‌جمهوری در نشست مشترک دولت و منتخبان ملت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حل و فصل مشکلات کشور را در گروی «تدبیر مشترک» دولت و مجلس دانست و تأکید کرد که انتظار مردم همسو بودن دولت و مجلس برای رفع مشکلات و تحقق رونق پایدار اقتصادی است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور شامگاه شنبه با تبریک به همه منتخبان این دوره مجلس گفت: هدف مشترک دولت و مجلس، رفع مشکلات و خشنودی و رضایت مردم است و باید با همکاری، مشارکت و همسویی بیشتر، به روند رفع مشکلات کشور و تحقق رونق پایدار اقتصادی شتاب بیشتری دهیم.

وی با تأکید بر «به مجلس دهم خیلی امیدوارم»، از تلاش‌های مجلس نهم نیز قدردانی کرد و اظهار داشت: انتظار مردم از مجلس و دولت مشخص است. مردم خواهان همسویی و همگامی همگان و به‌ویژه قوای مجریه و مقننه برای رفع مشکلات اساسی کشور هستند.

رئیس‌جمهور در ادامه پیام مردم در انتخابات هفتم اسفند و دهم اردیبهشت را همان پیام خرداد 92 دانست و گفت: مردم در این انتخابات نشان دادند که همچنان به خط اعتدال و تدبیر برای رسیدن به اهداف والای کشور و انقلاب اسلامی معتقدند و آن را دنبال می‌کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه «مردم سالهای سخت را مردانه ایستادند و اکنون نوبت دولت و مجلس برای رفع مشکلات جامعه است»، اظهار داشت: انتخاب مردم در مجلس دهم، تکلیف همه ما را سنگین‌تر کرده است. آراء و خواست مردم یک اصل اصولی است و همه باید با شور و مشورت کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه قانون اساسی وظیفه همه را مشخص ساخته و تعامل میان قوا باید برمبنای همین قانون اساسی باشد، گفت: قانون اساسی معیار جایگاه، عملکرد و تعامل قوا است.

رئیس‌جمهور در ادامه با یادآوری تلاش های دولت یازدهم برای رفع مشکلات و مسایل اصلی کشور، اضافه کرد: تثبیت حقوق هسته‌ای ایران اسلامی و رفع تحریم‌ها کار بزرگی بود که دولت، تحقق آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داد که در نهایت نیز حقوق هسته‌ای کشور با ارشاد مقام معظم رهبری، حمایت قوا و مردم تثبیت شد و تحریم‌ها نیز رفع گردید.

روحانی به کاهش شدید بهای نفت همزمان با تحریم صادرات نفت اشاره کرد و گفت: در صادرات نفت به‌زودی به شرایط قبل از تحریم بازمی‌گردیم و بخشی از معضلات بانکی نیز حل و سایر موانع نیز به‌تدریج رفع خواهد شد.

رییس جمهوری، مشکلات زیست‌محیطی و آب را به‌عنوان اولویت‌های کشور ذکر کرد و افزود: تقریباً همه استان‌های کشور با معضل کمبود آب مواجه‌اند که برای رفع این معضل کارهای زیادی انجام گرفته و این روند با شتاب ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهور سپس به تشریح برنامه‌های دولت برای کاهش تورم و در نهایت رسیدن به تورم تک‌رقمی در کنار رونق اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: در سال 95 روند کاهش تورم، تک‌رقمی خواهد شد و نکته مهمتر این است که برای نخستین بار در تاریخ اقتصادی کشور، روند کاهش تورم، روندی مداوم و کاهنده بوده است.

روحانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید مجدد بر ضرورت همراهی و همدلی مجلس و دولت، افزود: بهبود فضای کسب و کار در کشور و ایجاد و تقویت امنیت اقتصادی و حقوقی، عملاً از مجلس و با تصویب قوانین مستحکم، شفاف و قابل پیش‌بینی‌تر، آغاز می‌شود.

وی همچنین راهیابی 18 تن از بانوان به مجلس شورای اسلامی و رکورد شکنی در این زمینه را به همه بانوان کشور تبریک گفت.

پیش از سخنان رییس‌ جمهوری، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون رییس‌ جمهوری در امور مجلس به‌عنوان نخستین سخنران، گفت: برگزاری پرشکوه و در کمال آرامش و امنیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دستاورد حضور حماسی مردم در صحنه، رهنمودها و هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش و تدبیر ارزشمند مسئولان برگزاری انتخابات در وزارت کشور و شورای نگهبان بود.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس، آشنایی کامل به جایگاه مجلس و مقتضیات قوه مقننه در نظام را از ویژگی‌های دولت یازدهم برشمرد و تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید با تأکید رییس‌ جمهوری تعامل حداکثری دولت و مجلس در راستای رفع مشکلات مردم و پیشبرد امور کشور در دستور کار دولت قرار گرفت که در این زمینه، شش جلسه مشترک میان دولت و نمایندگان مجلس نهم تشکیل شد و رییس‌ جمهوری با مجامع نمایندگان استان‌های مختلف ملاقات‌ها و جلسات متعددی داشت.

انصاری با بیان "چشم‌انداز تعامل بیشتر و همکاری مؤثرتری را در آینده پیش‌ِرو داریم"، افزود: در مجلس دهم نمایندگان منتخب مردم از لحاظ علمی در سطح بالاتری هستند و با ترکیبی از همه سلایق و جناح‌های درون خیمه انقلاب با رویکردی اعتدالی به مجلس راه یافتند که امیدواریم این رویکرد، منشأ تعامل بیشتر دولت و مجلس باشد.

عارف: مجلس باید خود را در پیشرفت و توسعه کشور شریک دولت بداند

محمدرضا عارف منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم نیز به‌نمایندگی از منتخبین مجلس دهم در سخنانی با تقدیر از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و رهنمودها و تدابیر رهبر معظم انقلاب، افزود: تلاش و همت دولت در برگزاری انتخاباتی پرشکوه و امن، موجب حضور صمیمی و ارزشمند مردم در فضایی آرام، شد.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم با تأکید بر "امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت، همدلی و هماهنگی در کشور نیازمندیم"، خاطرنشان کرد: امروز دنیای اسلام، گرفتار افراط است و در شرایطی که منطقه دارد، افتخار می‌کنیم که در کشوری با امنیت کامل و پیشتاز در توسعه حضور داریم.

عارف با تأکید بر اینکه نگاه مجلس دهم در تعامل با دولت، مشارکت حداکثری با دولت به‌جای روبه‌رو شدن و ارایه تذکرات و سؤالاتی که بعضاً ریشه در مسایل شخصی دارند، است، اظهار داشت: مجلس باید خود را در پیشرفت و توسعه کشور شریک دولت بداند و در عین حال از اختیارات قانونی خود در مسیر این توسعه استفاده کند.

وی با انتقاد از "هنوز نتوانسته‌ایم در مسیر تحقق سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور، گام‌های اساسی برداریم"، ادامه داد: مجلس دهم در شرایطی شکل می‌گیرد که مردم حاکمیت تدبیر و امید را در کشور انتخاب کردند و ما به‌عنوان نمایندگان ملت، موظفیم دنباله‌روی آنها بوده و نظر و رأی آنان را پیگیری کنیم.

عارف اظهار داشت: امروز رفع مشکل معیشت و اشتغال و رسیدن به رونق اقتصادی از جمله خواسته‌های مردم از مسئولان کشور است و دولت به‌تنهایی نمی‌تواند در این مسیر اقدامات مؤثری انجام دهد، اما اگر مجلس در کنار دولت و حامی او باشد، می‌توانیم گام‌های اساسی را در این زمینه برداریم.

منتخب اول مردم تهران در مجلس دهم از افزایش اعتیاد، آمار طلاق و مشکلات زنان سرپرست خانوار به‌عنوان آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود: آنچه مسلم است مهمترین اولویت مجلس در زمینه رفع مشکلات و مسایل اقتصادی در کشور است. خوشبختانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را که پویاترین بندها را در زمینه مسایل اقتصادی در خود دارد، در اختیار داریم و دولت توانسته اقدامات خوبی در زمینه اجرایی شدن آن بردارد.

عارف با بیان "باید برای سامان یافتن اشتغال در کشور در زمینه جذب سرمایه‌ها تلاش کنیم"، گفت: سند چشم‌انداز به‌عنوان میثاق ملی در برابر ما قرار دارد و ما باید با تلاش و استفاده از امکانات کشور و جذب سرمایه‌هایی که پس از توافق برجام می‌توانیم در کشور جذب کنیم، پاسخگوی خاص به مردم باشیم.

لاریجانی: برجام صحنه‌ای روشن است و فرصت‌های جدیدی برای کشور ایجاد کرد

همچنین علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از رییس‌ جمهوری و هیأت وزیران به‌خاطر حضور فعال در نشست‌های منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، با طرح این سؤال "چرا سند چشم‌انداز هنوز در جامعه به‌عنوان هدفی ملی مطرح نشده و حرکت عظیم ملی برای رسیدن به این جایگاه نداریم؟"، گفت: باید از ظرفیت‌های خوب اقتصادی، نیروی انسانی جوان و متخصص، امنیت و موقعیت مناسب جغرافیایی کشور به‌خوبی استفاده کنیم. اینکه بگوییم می‌توانیم جهش اقتصادی داشته باشیم، آرزو نیست، به‌شرط آنکه از الگوی توسعه بهره ببریم.

لاریجانی با تأکید بر ضرورت «سرمایه‌گذاری وسیع و دقیق»، «استفاده از علوم و فناوری‌های پیشرفته و پیشرو» و «ساماندهی و نقش‌آفرینی مؤثر در مسایل منطقه‌ای در راستای رسیدن به توسعه و پیشرفت»، افزود: افزایش قدرت اقتصادی، پیشرفت در علوم و فناوری‌های جدید و نقش‌آفرینی در تحولات منطقه‌ای می‌تواند جایگاه جدیدی را برای ایران در منطقه و سطح بین‌المللی تبیین کرده و ایران را به قدرتی همه‌جانبه و نوظهور در منطقه تبدیل کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این راستا باید شرایط را برای رسیدن به هدف خود مهیا کرده و عقلانیت را محور کارها قرار دهیم و امور را براساس تدبیر و علم به انجام برسانیم.

لاریجانی با اعلام اینکه شرایط کشور زمانی می‌تواند از مناسبات مطلوبی برخوردار باشد که مبتنی بر پایه رعایت ادب در رفتارها باشد، گفت: نهادهای مختلف باید شئونات خود را حفظ کنند و این بستری برای گسترش هم‌‌افزایی در کشور است.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری ضرورت استفاده از مشورت و تعامل در انجام امور، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورها از سمت و سوی تربیتی خاصی برخوردارند و ما نیازی به الگوگیری از آنها نداریم، چرا که ملت ایران از پشتوانه عمیق فرهنگی و اسلام ناب محمدی(ص) برخوردار است و باید از این گوهر بی‌همتا به بهترین شکل بهره‌مند شویم.

لاریجانی با ابراز اینکه با تلاش و همت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای مشکلی که غربی‌ها جلوی پای ملت ایران گذاشته بودند به‌خوبی و داهیانه حل و فصل شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی، تصمیم سنجیده و بهنگامی را در توافق با 1+5 گرفت و توانست این سنگ را از جلوی پای ملت بردارد و این فرصت و فضای جدیدی برای کشور از لحاظ سرمایه‌گذاری، توسعه و مراودات دیپلماتیک فراهم کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تذکر اینکه نباید به این توافق با تلخکامی و نگاه منفی‌ نگریست، گفت: این صحنه، صحنه‌ای است که در آن روشنایی موج می‌زند و باید دست به دست هم بدهیم و با استفاده صحیح از این فرصت، زمینه‌های رونق و حرکت‌های پرشتاب اقتصادی را فراهم کنیم.

لاریجانی با اشاره به تصویب چند قانون در مجلس هشتم در راستای بهبود فضای کسب و کار و تصویب چند قانون دیگر در مجلس نهم برای تسهیل در سرمایه‌گذاری، اضافه کرد: اگر دولت برای رسیدن به شرایط خوب اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌ها نیاز به قانون داشته باشد، مجلس کمک خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان "شرایط آینده کشور را مثبت می‌بینم"، اظهار امیدواری کرد با دقت و نگاه عاقلانه و استفاده از فرصت‌ها، فضایی شکل گیرد تا هدف تبدیل کشور به قدرتی نوظهور در جهان، محقق شود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر