بازدید 6424
پیش بازی

استقلال- تراکتور و داستان باخت های سنگین هفته های پایانی!

تراکتور در دو فصل اخیر آن هم در هفته های پایانی مانع رسیدن استقلال به آسیا شده است و حالا باید دید این دفعه با هدایت قلعه نویی و تحمیل شکست سوم بر آبی ها جام را از آنها خواهد گرفت یا خیر؟
کد خبر: ۵۸۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۴ 07 May 2016
تی تی و اس اس، باز هم در هفته های پایانی بهم رسیدند تا خرافاتی ها بگویند استقلال بار دیگر صدر جدول و سهمیه آسیا را از دست خواهد داد!

به گزارش تابناک ورزشی،دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز  از  چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر ، از  ساعت 18 فردا  در  ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به مصاف هم خواهند رفت. تراکتور در دو فصل اخیر آن هم در هفته های پایانی مانع رسیدن استقلال به آسیا شده است و حالا باید دید این دفعه با شکست سوم ابی ها جام را از آنها خواهد گرفت یا خیر؟

مروری بر دو تقابل آخر دو تیم آبی و قرمز در  ورزشگاه آزادی که تراکتورسازان در هر دو دیدار  با شکست استقلال، این تیم را  از  آسیا و قهرمانی دور  کردند.

هفته پانزدهم (پایانی) لیگ سیزدهم
استقلال 1 - 3 تراکتورسازی
دو سال قبل، هفته آخر  لیگ سیزدهم بود و استقلالی ها که در رده سوم جدول قرار داشتند، در صورت پیروزی در آن بازی و توقف فولاد و نفت، می توانستند عنوان قهرمانی لیگ سیزدهم را به نام خود ثبت کنند. اما در آن سوی میدان، تراکتوری ها با قهرمانی در جام حذفی، خیالشان از بابت کسب سهمیه آسیا آسوده بود  و البته امیدی نیز  به قهرمانی نداشتند و بدون استرس به مصاف استقلال می رفتند. در  آن بازی هدایت استقلال بر عهده امیر قلعه نویی و در  آن سوی میدان تونی اولیویرای محبوب سکان هدایت تی تی ها را بر عهده داشت.

همانطور که پیش بینی می شد، شاگردان تونی بازی را بهتر و بدون استرس آغاز  کردند. در  اوایل بازی بود که تراکتورسازی صاحب ضربه آزاد شد و علی کریمی پشت توپ قرار  گرفت. فاصله توپ با دروازه زیاد بود و کریمی هم قصد شوت کردن نداشت. او با زیرکی و با پاسی زیبا، فرشاد احمدزاده را که آن روزها تازه در  تراکتور چهره شده بود را در پشت محوطه جریمه صاحب توپ کرد و  او هم با شوتی تماشایی دروازه استقلال را فرو ریخت.

بعد از آن گل، استقلالی ها به خودشان آمده و حملاتی را بر روی دروازه تراکتور ایجاد کردند تا در نهایت از طریق تاکتیک ارسال از جناحین، توسط حنیف عمران زاده به گل رسیده و کار را به تساوی کشاندند.

بعد از به ثمر  رسیدن گل تساوی آبی ها توسط عمران زاده، تراکتوری ها در ادامه باز هم بازی را در اختیار گرفته و دو بار  دیگر موفق به باز  کردن دروازه استقلال شدند. ابتدا محمد نصرتی با شوتی تماشایی از طریق ضربه آزاد و بعد کریم انصاری فرد از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را گشودند تا تراکتورسازان آن بازی را با نتیجه 3-1 ببرند. استقلالی ها با شکستی که خوردند، نه تنها قهرمانی را  از  دست داده بلکه حتی موفق به کسب سهمیه آسیا نیز  نشدند.

 

هفته چهاردهم لیگ چهاردهم
استقلال 1 - 4 تراکتورسازی
در هفته ما قبل پایانی فصل قبل، شاهد یکی از  زیباترین و یا شاید زیبا ترین دیدار  لیگ چهاردهم بودیم. دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت نسبت به سال قبل به میدان می رفتند. استقلالی که در لیگ سیزدهم برای قهرمانی می جنگید، اکنون تنها شانسش کسب سهمیه آسیا بود و تراکتوری که در لیگ سیزدهم انگیزه خاصی در هفته های پایانی نداشت، اکنون اصلی ترین بخت قهرمانی در لیگ چهاردهم بود. در  آن بازی هم مانند لیگ سیزدهم، هدایت دو تیم بر عهده امیر قلعه نویی و تونی اولیویرا بود.

با توجه به حساسیت بالای این دیدار  برای تراکتور، ترک ها استقبال بسیار خوبی از این بازی به عمل آورده و با حضوری چهل تا چهل و پنج هزار نفری خود، استقلال را در خانه خود تبدیل به میهمان کرده بودند و  با فریاد « یاشاسین آذربایجان و یاشاسین تیراختور » ورزشگاه را به لرزه در می آوردند.

تراکتوری ها که در آن سال با بازیکنانی مانند، ادینهو، نریمان جهان، فرشاد احمدزاه و ... صاحب یکی از خطرناک ترین خط حمله های تاریخ لیگ برتر  بودند، بازی را هجومی و با حملات پی در پی آغاز کردند. در  دقیقه 7، توپ ربایی ادینیو روی اشتباه کرار در میانه میدان با پاس وی برای سامان نریمان جهان همراه شد. نریمان جهان با فرار استثنایی و ضربه دقیق توپ را به قعر دروازه استقلال فرستاد.

در ادامه استقلال کمی جلو تر آمده اما بازی پر اشتباه و بی برنامه استقلالی ها در خط هافبک ابتکار عمل را کاملا از مهاجمین گرفته بود. در دقیقه 30  و در حالی که استقلال تا این لحظه هیچ موقعیتی برای گل نداشت، روی اشتباه بسیار بد حامد لک در مهار ضربه ایستگاهی آرام بیک زاده، امید ابراهیمی روی ریباند کار را به تساوی کشاند.

پس از این گل استقلال جان دوباره ای گرفته و یکی دو بار روی ارسال های خسرو حیدری و ضربات ابراهیمی که در این بازی ستاره تیمش بود موقعیت ایجاد کرد اما در گلزنی ناموفق بود. تراکتور هم بیشتر به کارهای دفاعی مشغول بود و فرصتی برای عرض اندام در مقابل دروازه فروزان نداشت. اما در واپسین ثانیه های نیمه اول تراکتورسازی توسط ادینیو، آقای گل لیگ برتر به گل رسید. پاس استثنایی و رونالدینیویی نریمان جهان برای ادینیو با ضربه دقیق وی همراه شد و تراکتور گل دوم را نیر به ثمر رساند.

تراکتور نیمه دوم را هم تماشایی آغاز کرد. سمت چپ خط دفاعی استقلال فوق العاده ضعیف نشان می داد و عجیب بود که قلعه نویی نیز راهی برای جلوگیری از حملات تراکتور نداشت. در دقیقه 51 ضربه تماشایی نریمان جهان روی پاس تیموران به تیر دروازه برخورد کرد. اما 4 دقیقه بعد اختلاف به دو گل رسید.پاس استادانه ادینیو در محوطه جریمه به نریمان جهان رسید و او نیز با یک ضربه سر توپ را از بین پاهای فروزان به گل تبدیل کرد.

قلعه نوی پس از گل سوم یعقوب کریمی را به میدان فرستاد تا هر سه تعویض خود را تا دقیقه 60 انجام داده باشد. استقلالی ها با روحیه ضعیف و کاملا بی هدف به بازی ادامه می دادند. یکی دو بار روی ارسال های خسرو حیدری و شوت های کرار موقعیت هایی روی دروازه تراکتور ایجاد شد که هیچکدام ثمری برای آبی پوشان نداشتند.استقلال تا دقیقه 85 بازی هیچ موقعیت گلزنی خلق نکرد در دقیقه 86 ضربه کرنر استقلالی ها روی یک رفت و برگشت در دهانه دروازه به عنایتی رسید اما مدافعین تراکتور آن را دور کردند.در دقیقه 87 حرکت استثنایی نریمان جهان و ضربه وی به سمت دروازه استقلال حساب کار را 4 بر 1 کرد. نتیجه ای که پایانی برای فصل کابوس وار قلعه نویی و استقلال بود.

با این برد، تراکتوری ها هم استقلال را در خانه خود تحقیر کردند و هم استقلال را برای دومین سال پیاپی از آسیا دور کردند و هم باعث درست شدن جوک معروف « استقلال بین چهار تیم مدعی، پنجم شد» شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل