بازدید 2133
ابتکار:

لایحه ارزیابی هوا و خاک در مجلس نهم رد شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:لایحه ارزیابی هوا، خاک و تالاب ها ، که از سوی دولت تهیه شده بود ، در مجلس نهم رد شد.
کد خبر: ۵۸۷۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷ 07 May 2016
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:لایحه ارزیابی هوا، خاک و تالاب ها ، که از سوی دولت تهیه شده بود ، در مجلس نهم رد شد.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار، عصر شنبه در آئین رونمایی از سند ذخیره‌گاه زیستکره تنگ صیاد – سبزکوه چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد افزود: در دولت یازدهم، دانشگاه‌ها برای بیان انتقادات، اعتراضات و نقد آزادانه فرصت‌های خوبی پیدا کرده‌اند.

وی گفت: محیط زیست، یکی از اولویت‌های مهم دولت یازدهم به شمار می‌رود که این مساله در دولت مورد اهتمام قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: امید است بتوان از این فرصت‌ها برای تصمیم گیری و سیاست گذاری در توسعه پایدار ایران بهره گرفت.

وی بیان داشت: برقراری روابط با کشورهای دیگر، رفع تحریم‌ها ظالمانه و بر هم زدن بسیاری از معادلات جهانی، از دستاوردهای دولت یازدهم است.

ابتکار اضافه کرد: دانشگاه‌ها برای اجرایی شدن طرح‌های محیط زیست، برنامه ریزی و تلاش کنند.

وی عنوان داشت: از زمان اجرای برنامه سوم توسعه به بعد، داشتن ارزیابی زیست محیطی برای تمامی پروژه‌های بزرگ کشور به عنوان یک قانون ضروری شد.

ابتکار ادامه داد: برای اجرای طرح‌های بزرگ، باید ارزیابی‌های علمی زیست محیطی، تا زمان بهره برداری به طور کامل انجام شود و دانشگاه‌ها برای رسیدن به شاخص‌های علمی و معیارهای کار‌شناسی در رسیدن به این مهم نقش کلیدی دارند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: موضوع آب یک مساله حیاتی و صیانت و حفاظت صحیح از منابع آبی یک ضرورت است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور عنوان کرد: برای حفاظت از منابع آبی مانند قنات‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌ها، بازچرخانی و استفاده دوباره از آب، اصلاح الگوی مصرف به ویژه در حوزه کشاورزی، آبخوان داری و آبخیزداری باید در اولویت کاری مسوولان متولی قرار گیرد.

وی، با اشاره به برافراشته شدن برخی پلاکارد‌ها در خصوص مخالفت مردم چهارمحال و بختیاری با اجرای پروژه‌های انتقال آب بین حوضه‌ای گلاب و بهشت آباد گفت: سازمان حفاظت محیط زیست تاکنون در رابطه با اجرای این طرح‌های بزرگ موافقتی برای ارزیابی زیست محیطی صادر و اعلام نکرده است.

ابتکار خاطرنشان کرد: جلوگیری از منابع آب به وسیله صنایع، سموم و کودهای شیمیایی باید از سویی مسوولان مربوطه دنبال و اجرایی شود.

وی اظهار داشت: ساماندهی این مساله در ایران، یکی از اولویت‌های مهم مسوولان به شمار می‌رود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تأکید کرد: مشکلات زیادی در حوزه محیط زیست از دولت‌های قبل برای این سازمان به جای مانده است که دولت یازدهم، ساماندهی این مشکلات را جزو اولویت‌های مهم خود قرار داده است.

ابتکار تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور در صورت وجود بحران تأمین آب آشامیدنی در ایران، برای طرح‌های انتقال بین حوضه‌ای مجوز صادر می‌کند.

وی بیان داشت: امید است بتوان در امسال با حفظ تعامل، وحدت رویه و همکاری مسوولان، مردم و قشرهای مختلف با یکدیگر زمینه ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های فرهنگی در کشور و چهارمحال و بختیاری افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، روز شنبه، در آئین رونمایی از سند ذخیره‌گاه زیستکره تنگ صیاد – سبزکوه استان گفت: ذخیره‌گاه زیستکره تنگ صیاد و سبزکوه از بی‌نظیر‌ترین اکوسیستم‌های طبیعی با کارکردهای منحصر به فرد زیستی و دارای تنوع بالای فرهنگی، جمعیتی، گردشگری و جاذبه‌های بی‌همتای طبیعی است.

معصومه ابتکار اظهار داشت: معرفی این ذخیره‌گاه برای نخستین بار در کشور به عنوان الگوی مشارکتی مدیریت منابع زیستی با همکاری بهره برداران، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بخش خصوصی، اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری و دانشگاه شهرکرد می‌تواند الگویی مناسب برای شناسایی و معرفی ذخیره گاه‌های جدید در کشور محسوب شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل