بازدید 4341
۱

شرکت های نفتی بلای جان خوزستانی ها

نماینده مردم اهواز در مجلس دهم از وضعیت بحرانی اهواز به دلیل افزایش ریزگردها انتقاد کرد و رفع این معضل را نیازمند تعامل و همکاری میان مجلس و دولت دانست.
کد خبر: ۵۸۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳ 03 June 2016
جواد کاظم نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از اینکه رفع معضل ریزگردهای اهواز در کانون توجه جدی مسئولان نیست، تصریح کرد: مادامی که منابع مالی ویژه برای رفع این معضل اختصاص داده نشود گره ای از مشکل ریزگرها باز نخواهد شد زیرا با دست خالی نمی توان کاری از پیش برد بنابراین هماهنگی میان نمایندگان مجلس و دولت برای تامین بودجه مهمترین راهکار رفع این معضل است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، از حذف اعتبارات ریزگردها در بودجه سال ٩٥ انتقاد کرد و گفت: در حالی که ریزگردها مهمترین معضل برخی از استان های کشور است ولی متاسفانه در کمال ناباوری دولت اقدام به حذف بودجه ریزگردها کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وجود تروریست ها در عراق مشکل ریزگردها را تشدید کرده است، افزود: متاسفانه وجود تروریست ها باعث شده مسئولان این کشور توجهی نسبت به مهار ریزگردها نداشته باشند.

کاظم نسب تشدید معضل ریزگردها در استان خوزستان را ناشی از خشکی تالاب ها و فرسایش زمین، عملیات نفتی و استخراج نفت، وجود تروریست ها در عراق و  بی توجهی مسئولان دانست و گفت: با تخصیص بودجه، مالچ باشی، احیای هورالعظیم و شناسایی و رفع کانون های داخلی و خارجی گردوغبار می توان مشکل ریزگردها را ریشه کن کرد که این کار مستلزم ورود جدی وزارت نفت، دولت و مجلس است.

وی احیای تالاب ها و جلوگیری از خشکی آنها را در رفع معضل ریزگردها موثر خواند و ادامه داد: از آنجایی که رفع منشاء ریزگردها در کشور عراق به آسانی امکانپذیر نیست بنابراین بهتر است به فکر رفع عوامل داخلی مانند پرآب کردن هورالعظیم، بیابان زدایی و مالچ باشی پاشیم که این کار همکاری بین دستگاهی و تخصیص بودجه ای ویژه را می طلبد.

کاظم نسب با انتقاد از اینکه اهواز با وجود برخورداری از ظرفیت های قابل توجه در رتبه اول آلودگی دنیا قرار دارد، تصریح کرد: متاسفانه با وجودی که کسب کل منابع و درآمد نفتی کشور از استان خوزستان است ولی سال ها است که مردم خوزستان به جای هوا خاک تنفس می کنند در حالی که تامین امکانات رفاهی مردم خوزستان و رفع مشکلات آنها به منزله حفاظت از تاسیسات نفتی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه شرکت های نفتی در خوزستان جولان می دهند و توجهی به رفع معضل آلودگی هوای خوزستان ندارند، تصریح کرد: بزرگترین معضل خوزستان بی توجهی مراکز و موسسات نفتی نسبت به رفع مشکلات استان خوزستان است در حالی که عملیات و اکتشافات نفتی موجب افزایش ریزگردها شده، به گونه ای زندگی مردم خوزستان را مختل کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه  بی توجهی شرکت های نفتی به رفع مشکلات مردم  تا اندازه ای است که روستای غیزانه که 500 چاه نفت در آن در حال فعالیت هستند از نعمت آب آشامیدنی سالم، برق، جاده و مدارس ابتدایی محروم است در حالی که تمامی شهرک های نفتی در رفاه کامل به سر می برند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هیهات هیهات
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار