بازدید 2398

ضرورت شفاف سازی واردات و صادرات در کشور

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نهادهای مسئول باید شفافیت کافی در ارائه اطلاعات و وضعیت تجارت کشور داشته باشند، گفت:هر گونه عدم تعادل در صادرات و واردات به سرعت در اقتصاد منتشر می شود.
کد خبر: ۵۸۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 06 May 2016

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نهادهای مسئول باید شفافیت کافی در ارائه اطلاعات و وضعیت تجارت کشور داشته باشند، گفت:هر گونه عدم تعادل در صادرات و واردات به سرعت در اقتصاد منتشر می شود.

رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" گفت:عملکرد شفاف تجارت و صادرات و واردات کشور مهم است، چرا که هر گونه عدم تعادل در صادرات و واردات به سرعت در اقتصاد منتشر می شود و بر بخش های دیگر تاثیر می گذارد.

نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهادهای مسئول باید شفافیت کافی در ارائه اطلاعات و وضعیت تجارت کشور داشته باشند، افزود: صادرات و واردات جزو لاینفک اقتصاد هر کشوری است، اما گاهی واردات به حدی از صادرات پیشی می گیرد که اقتصاد، تولید و اشتغال یک کشور را تا مرز نابودی می کشاند و عدم شفافیت در تجارت موجب تخصیص غیربهینه منابع می شود.

همه نوع کالا به به کشور وارد می شود

وی با اشاره به اینکه واردات بیش از حد سبب تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران می شود، ادامه داد: زمانی کالایی وارد یک کشور می شود که تولید آن کالا در کشور امکانپذیر نبوده و یا اینکه هزینه های بسیاری همراه باشد، اما متاسفانه وارداتی که امروزه با آن مواجه هستیم واردات همه نوع کالا به کشور است و بازارها را کالاهای بی کیفیت خارجی پر کرده است.

وی اظهار داشت:در دهه اخیر مبالغ قابل تاملی صرف واردات شده، که اگر این مبالغ برای رشد زیر ساختها هزینه می شد قطعا صنعت رشد کرده و کشور از اتکا به درآمدهای نفتی خلاص می شود حال آنکه اراده ای برای کاهش واردات وجود ندارد.

تثبیت نرخ ارز، افزایش صادرات و جلوگیری از واردات بی ‌رویه راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است

سبحانی فر یکی از راههای کاهش واردات را اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری بر شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، ارزی و تجاری (صادرات و واردات) تاکید شده، چرا که اجرای این سیاستها راههای جدایی از اقتصاد نفتی، افزایش اشتغال و در کل گشایش اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید الزاماتی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در برنامه های اجرایی خود بگنجاند، تصریح کرد: از تدابیر ویژه دولت می توان به تثبیت نرخ ارز، افزایش صادرات و جلوگیری از واردات بی ‌رویه به خصوص در کالاهایی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد، اشاره کرد.

خبرگزاری خانه ملت؛بند 19 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ...تاکید دارد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی