بازدید 2740

قيمت جهاني طلا افزايش يافت/ اونس 1280 دلار

کد خبر: ۵۸۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸ 05 May 2016


 امروز در بازارهاي جهاني قيمت طلا به دليل ارائه‌ آمارهاي ضعيف از اقتصاد آمريکا که حاکي از عدم افزايش نرخ بهره در آينده نزديک بود سرمايه‌گذاران را به سمت خريد طلا ترغيب کرد.

امروز قيمت طلا در بازارهاي جهاني 1.1 دلار افزايش يافت و هر اونس از اين فلز گرانبها به قيمت 1280 و 10 سنت معامله شد قيمت امروز اين فلز زرد در کمترين زمان به قيمت 1273 دلار و 30 سنت و در بيشترين زمان به قيمت 1284 دلار و 60 سنت رسيد.

امروز قيمت طلا نسبت به يک ماه گذشته 48 دلار و 90 سنت و نسبت به يکسال گذشته 88دلار و 90 سنت با افزايش همراه بود.

امروز در گروه ساير فلزات گرانبها، نقره رشد 4 سنتي داشت اما پالاديوم 2 دلار با کاهش همراه شد. دو فلز گرانبهاي پلاتينوم و راديوم هم نسبت به روز گذشته افزايش قيمتي نداشتند.

خبرگزاري رويترز درباره دليل افزايش قيمت طلا نوشت: طلا بعد از 3 روز روند کاهشي، با ارائه آمارهاي ضعيف از اقتصاد آمريکا تا حدودي سرمايه‌گذاران مطمئن شدند که به اين زودي‌ نرخ بهره در آمريکا افزايش نخواهد يافت بنابراين اشتهاي آنها به سرمايه‌گذاري روي فلز زرد افزايش يافت.

آمارهاي آمريکا نشان داد که به‌کار گيري کارگران در بخش خصوصي به کمترين ميزان سه سال گذشته رسيده است و اين سرمايه‌گذاران را به سمت سرمايه‌گذاري مطمئن‌تر بيشتر ترغيب کرد.

از سوي ديگر رشد اقتصاد جهاني همچنان مطلوب نيست و سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مولد کمتر و به سمت فلز زرد کشيده شده است.

اما در اين ميان برگشت ارزش دلار در برابر ين که در روزهاي گذشته به شدت افت کرده بود تا حدودي مانع از افزايش بيشتر قيمت طلا شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس