بازدید 52315
بسته خبری تابناک؛

نظر یکی از مسئولان عالی نظام درباره حجاب/ پیامک عارف به مینو خالقی!/ نظر علم الهدی درباره زبان انگلیسی/ شغل جدید حداد عادل؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«نظر نهایی عارف درباره ریاست مجلس»،«حقوق معلمان چند شد؟»،«روایت وزیر دادگستری از توافق برجام»،«دو دلیل اصلی برای پیوستن به داعش»،«لباس‌های جدید تیم ملی فوتبال از کجا آمده؟»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۶۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 05 May 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فصل شکستن بت‌ها نزدیک است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود، عید مبعث را تبریک گفت.سرلشکر پاسدار محسن رضایی در این مظلب نوشته است:

عید مبعث برهمه مسلمین مبارک باد!

گویی در سرزمین وحی نفس مقدس محمدی (ص) را بعثتی دوباره می‌باید! چه آن که بت‌پرستی جدیدی در عربستان بوجود آمده است! سردمداران این کشور نفس و جان خود را به شیطان بزرگ باخته‌اند و نتیجه آن که زنان و کودکان بی گناه یمنی با بمب‌های عربستانی در خانه‌های خود زنده بگور می‌شوند و مسلمانان را در قفس به آتش می‌کشند!ابوجهل ها و ابولهب‌ها درکنار خانه خدا سر بر آورده‌اند و بنای بت پرستی جدیدی را بر پا کرده‌اند. اما عید بعثت این مژده را دارد که فصل شکستن بت‌ها نزدیک است!


ولایتی در دیدار با نصرالله چه گفت؟

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل که به منظور شرکت در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت ، کمیته مساعی حمیده و ملاقات با برخی از مقامات در لبنان حضور دارد با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دیدار و در خصوص آخرین وضعیت منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.دکترولایتی در این دیدار که فتحعلی سفیر جنهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت ضمن محکوم نمودن اقدامات برخی از کشورهای منطقه گفت: بسیار متاسف هستیم که برخی کشورهای منطقه به جای محکوم نمودن رژیم صهیونیستی، تروریست ها و جریانات افراطی و تکفیری ،بر علیه محور مقاومت و حزب الله بیانیه صادر می کنند و این در حالی است که حزب الله فخر جهان اسلام و عرب است و علیرغم همه این توطیه ها و دشمنی ها پیروز و سربلند خواهد بود.دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم مظلوم منطقه دفاع می کند و این مسیر را با قدرت و اقتدار ادامه خواهد داد.دراین دیدار دبیرکل حزب الله نیز ضمن خوش آمد گویی در خصوص تحولات منطقه‌ای و میدانی مطالبی را مطرح نمود. این خبر را خبرآنلاین منتشر کرد.


نظر یکی از مسئولان عالی نظام درباره حجاب

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی گفت: اينکه فردي در سخنراني ده بار بگويد «مقام معظم رهبري»، اما اعتقادي به ولايت‌فقيه نداشته باشد، نمي‌تواند کشور را درست کند.عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: اگر چنين تصوري داشته باشيم که ما در دفاع مقدس، چندين سال جنگيده ايم و حالا نوبت ماست که در آسايش و آرامش باشيم، يا قبل از انقلاب چند سال به زندان رفته و شکنجه شده‌ايم، و حال که انقلاب پيروز شده، ما بايد جاي شاه بنشينيم و بچه‌هايمان هم به جاي والاحضرت‌ها بنشينند، اين بازي با دين خداست؛ نتيجه آن نيز ذلت دنيا و آخرت است. رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در ديدار با جمعي از سرداران، با اشاره به وجود مشکلات و اختلافات بين افراد در زمينه‌هاي مختلف، از جمله مسائل سياسي، اظهار داشت: از آن جا که امام (ره) در مردم نفوذ دارد، ما به نفوذ ايشان نياز داريم تا شاه را بيرون کنيم؛ وگرنه او نمي‌تواند کشور را اداره کند! يا يکي ديگر از مسئوليني که هم اکنون يکي از منصاب عالي کشور را در اختيار دارد، صراحتا گفت که مي‌خواهيم کشوري مانند لبنان داشته باشيم تا هر کس هرگونه خواست زندگي و رفتار کند؛ کسي که مي‌خواهد با چادر بيرون آيد، و کسي که مي‌خواهد برهنه باشد،‌ آزاد باشد!سایت اینترنتی آيت الله مصباح يزدي این اظهارات را منتشر کرده است.


نظر علم الهدی درباره زبان انگلیسی

سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در ادامه سلسله جلسات تفسیر هفتگی خود از اظهارات اخیر رییس جمهور درباره زبان انگلیسی انتقاد کرد. آیت الله علم الهدی گفت: زبان انگلیسی نه تنها زبان علم نیست بلکه زبان کلک است. این اظهارات را رسا منتشر کرده است.


نظر نهایی عارف درباره ریاست مجلس

عارف در حاشیه مراسم گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه خوارزمی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا میان وی و لاریجانی برای ریاست مجلس رقابتی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: اولا ممکن است نامزدهای دیگری نیز برای ریاست مجلس مطرح شوند و اساسا هر کسی که فکر می کند توانایی ریاست مجلس را دارد باید برای آن کاندیدا شود. در ثانی از الان نمی‌توانیم بگوییم که چه کسی رییس مجلس خواهد شد چرا که در این زمینه لازم است ابتدا فراکسیون‌ها تشکیل شوند و بحث انتخاب هیات رییسه را در مجلس دنبال کنند و از دیدگاه من هر تصمیمی که مجلس بگیرد مناسب‌تر و بهتر است.رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در پاسخ به پرسش دیگری درباره امکان دو قطبی شدن فضای مجلس بر اثر رقابت بین او و لاریجانی، اظهار کرد: من با لاریجانی رقابتی ندارم و موضع‌ام را بارها اعلام کرده‌ام که به دنبال شکل گیری مجلسی تعاملی هستیم تا تمام فراکسیون‌ها و همه نمایندگان در آن مشارکت داشته باشند.عارف افزود: در عین حال وقتی برای پستی دو یا سه نفر کاندیدا باشند قطعا با پیگیری ساز و کاری به یک نفر خواهند رسید که این سازوکار می‌تواند تفاهم، رای گیری یا ریش سفیدی باشد. این خبر را انتخاب منتشر کرده است.


حقوق معلمان چند شد؟

محمدباقر نوبخت پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم همزمان با عید سعید مبعث در دهکده ساحلی با اشاره به اینکه سال 92 حقوق معلمان یک‌ میلیون و 280 هزار تومان بود، ادامه داد: حقوق معلمان به 2 میلیون و 340 هزار تومان رسیده و باز هم باید افزایش پیدا کند.وی با اشاره به اینکه دولت با پذیرش رتبه‌بندی معلمان آمادگی جبران کسری حقوق این قشر از جامعه را دارد، خاطرنشان کرد: 4 هزار و 500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان در نظر گرفتیم و برای این منظور با وزیر آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ امضا کردیم.این خبر را فارس منتشر کرد.


احتمال عرضه بنزین دونرخی تا مهر

چندی پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه 95 به پیشنهادی رای دادند كه بر اساس آن، كارت سوخت حفظ و بنزین دونرخی می شود.براساس این مصوبه، قیمت بنزین برای مصارف بالاتر از سهمیه یا با استفاده از كارت جایگاه‌ داران از سوی دولت به قیمت فوب خلیج فارس (قیمت روی عرشه كشتی) و با احتساب هزینه‌های حمل و توزیع، مشخص می شود.هر چند دولت و وزارت نفت با دونرخی كردن بنزین مخالفند اما با توجه به مصوبه مجلس، این طرح باید با طی مراحل قانونی اجرا شود. البته این امر در گرو ابلاغ مصوبه از سوی دولت است.در همین پیوند، مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران از اجرای بنزین دونرخی تا مهرماه امسال خبر داد.به گزارش وزارت نفت، «عباس كاظمی» گفت: همچنان بر این باوریم كه بهترین گزینه برای عرضه بنزین، به طور تك نرخی است و پیشنهادی برای دونرخی شدن ارائه نكردیم و در كمیسیون ها و هیات دولت از این موضع دفاع خواهیم كرد.وی یادآوری كرد در صورت ابلاغ مصوبه از سوی دولت، بنزین دونرخی عرضه خواهد شد.كاظمی در مورد میزان استقبال از بنزین دونرخی گفت: بر اساس تجربه، مردم به استفاده از بنزین نرخ دوم رغبت ندارند و كمتر از دو درصد مردم، مصرف‌كننده این شیوه ارائه بنزین خواهند بود.وی درباره آثار دونرخی شدن بنزین افزود: آثار منفی این طرح را در بخش حمل و نقل شاهد خواهیم بود، چون متاسفانه محاسبات حمل و نقل براساس نرخ دوم صورت می‌گیرد.مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاكید كرد قیمت بنزین افزایش نمی یابد و گفت: با وجود كاهش قیمت جهانی نفت، همچنان برای بنزین یارانه پرداخت می كنیم.وی اعلام كرد بنزین برپایه قیمت فوب خلیج فارس 11 هزار و 800 ریال خریداری می شود و باید به این قیمت، ٢٣ درصد مالیات بر ارزش افزوده، یك هزار ریال عوارض گمركی هر لیتر بنزین و هزینه خطوط انتقال و توزیع در جایگاه ها را اضافه كرد كه طبق این محاسبه، همچنان ایران برای بنزین یارانه می پردازد.


پیامک عارف به مینو خالقی!

در پی انتشار خبری درخصوص دعوت از «مینو خالقی» به ضیافت شام ریاست‌جمهوری با منتخبان مجلس دهم، متن پیامکی که ازسوی «محمدرضا عارف» برای دعوت از او جهت حضور در این مراسم ارسال شده‌ بود، در رسانه‌هامنتشر شد.در این پیامک، ضمن دعوت از خالقی برای حضور در همایش «لیست امید» که روز شنبه از ساعت ۱۴ در مرکز همایش‌های رایزن‌ برگزار خواهد شد، از او برای حضور در ضیافت شام رئیس‌جمهور در پاستور نیز دعوت به عمل آمده‌است.

نظر یکی از مسئولان عالی نظام درباره حجاب/ پیامک عارف به مینو خالقی!/ نظر علم الهدی درباره زبان انگلیسی/ شغل جدید حداد عادل؟

روایت وزیر دادگستری از توافق برجام

مصطفی پورمحمدی (وزیر دادگستری) در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد. وزیر دادگستری سپس در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم حمایت رهبری از برجام همچنان مخالفت‌ها و هجمه‌ها علیه آن و دولت وجود دارد؟ گفت: مخالفت و انتقاد با برجام همیشه وجود داشته چه قبل از تصویب و چه بعد از آن. دولت هم قصد ندارد تا از بیان انتقادها جلوگیری کند. اما باید توجه داشت که برجام تصمیم نظام است و مراحل قانونی خود را نیز گذرانده. دولت هم براساس وظایف پیگیر اجرای آن به صورت تمام و کمال و بدون نقض از طرف مقابل است. ما تلاش می‌کنیم تمامی منافع ملی که در برجام مدنظر داشتیم در اجرای آن نیز حفظ شود و با دقت کافی از برخی مسائل که ممکن است باعث نقض برجام یا به خطر انداختن دستاورد آن شود؛ جلوگیری کنیم. باید حواسمان جمع باشد اگر طرف مقابل برجام را نقض کرد؛ پاسخ مناسب داشته باشیم و اجازه نقض برجام را ندهیم. ما می‌خواهیم دستاوردهایی که از برجام در ذهن داریم به‌طور کامل برای ملت محقق شود.این خبر را ایلنا منتشر کرده است.


بررسی ادغام آموزش‌وپرورش با وزارت علوم

در نشست «بررسی چالش های آموزشی» طرح پیشنهادی ادغام وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.عبدالوحید فیاضی در نشست «بررسی چالش های آموزشی» با دفاع از طرح پیشنهادی ادغام وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: امیدواریم در برنامه ششم توسعه بتوانیم جایی برای این طرح در نظر بگیریم.سخنگوی کمیسیون آموزش ادامه داد: در طی سال‌های گذشته علیرغم تغییراتی که در نظام آموزش و پرورش به وجود آمده اما این وزارتخانه همواره مورد نقد و بررسی صاحب‌نظران بوده است و این سوال مطرح بوده که به چه دلیل این وزارتخانه آن گونه که بایسته است رشد و توسعه یافتگی نداشته است.وی با بیان اینکه در این راستا ما شاهد تحولاتی در نظام آموزشی این وزارتخانه بوده‌ایم، ادامه داد: این تغییر و تحولات یک سری دستاوردهایی را به همراه داشته است ، ولی هیچ‌گاه نتوانسته نظر صاحب‌نظران، معلمان و خانواده‌های ایرانی را جذب کند تا بتوان از آن به عنوان یک آموزش و پرورش موفق نام برد. خبرگزاری مهر این خبر را منتشر کرده است.


آخرین صحبت‌های دادستان ورامین درباره قاتل ستایش

ابوالقاسم مرادطلب، دادستان عمومی و انقلاب ورامین در گفتگویی جوان در خصوص آخرین جزئیات پرونده قاتل ستایش (دختر بچه تبعه افغانستان) اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز نظریه مددکاران اجتماعی به دادستانی ارسال نشده است نتوانستیم پرونده را به دادگاه ارسال کنیم.وی افزود: روز گذشته آخرین دفاعیات متهم گرفته شد و با توجه به اینکه پنج‌شنبه و جمعه تعطیل است به محض دریافت نظریه مددکاری در روز شنبه پرونده به دادگاه کیفری یک ارسال می‌شود.دادستان عمومی و انقلاب ورامین در رابطه با شایعه خودکشی متهم بیان داشت: تمام این صحبت‌ها شایعه است و متهم تاکنون دست به خودکشی نزده است.مرادطلب در مورد وضع روحی متهم گفت: متهم در حال حاضر در وضعیت عادی به سر می‌برد و بیان می‌کند امیدوارم روزی بعد از مجازات بتوانم این کار خود را جبران کنم.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


شغل جدید حداد عادل؟

جمعی از جانبازان سرافراز هشت سال دفاع مقدس، حداد عادل نماینده مجلس شورای اسلامی، پیمان جبلی معاون خبر صداوسیما و اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت مهمانان ویژه مراسم عقد حسینی بای بودند.خطبه عقد این زوج را با مهریه ١۴ سکه حدادعادل خواند.

نظر یکی از مسئولان عالی نظام درباره حجاب/ پیامک عارف به مینو خالقی!/ نظر علم الهدی درباره زبان انگلیسی/ شغل جدید حداد عادل؟

دو دلیل اصلی برای پیوستن به داعش

خبرگزاری فرانسه نوشت که یک تحقیق نشان داده است حس انتقام‌طلبی و نیاز مالی شدید، از اصلی‌ترین عوامل پیوستن افراد به گروه‌های تکفیری مانند داعش است.این تحقیق که توسط گروه بین‌المللی International Alert صورت گرفته، از میان پاسخ‌های بیش از 300 سوری و خانواده‌های آنان در سوریه، ترکیه و لبنان اخذ شده است.این تحقیق که از میان افراد 12 تا 24 سال ترتیب داده شده، نشان‌دهنده آن است که افراد بخاطر کسب شخصیت و احترام، نیاز مالی و ارضای حس انتقام‌جویی به تکفیری‌ها می‌پیوندند.شفقنا این خبر را منتشر کرده است.


لباس‌های جدید تیم ملی فوتبال از کجا آمده؟

فدراسیون فوتبال روز گذشته (چهارشنبه) در میان ناباوری، پیراهن‌های تیم ملی را رونمایی کرد؛ پیراهن‌هایی که مربوط به برند «جیووا» بودند و البته طراحی بسیار زشتی هم داشتند.«عصر ایران» با این مقدمه، افزوده است: تعجب از این رونمایی به مدل رفتار فدراسیون فوتبال در ماه‌های اخیر بازمی‌گردد؛ فدراسیون فوتبالی که دوبار اعلام کرد با برند «آل‌اشپورت» تمدید کرده و ناگاه با شرکتی بسیار کوچک‌تر به توافق رسید.جیووا یک برند ایتالیایی است. برند پوشاکی که تنها 8 سال از تاسیس شرکتش می‌گذرد. این شرکت نه‌تنها نام مشهوری در فوتبال ندارد، که تا امروز فقط یک تیم ملی دیگر را مجاب کرده که پیراهنش را بپوشد و این تیم مالت است. طراحی روی پیراهن تیم ملی ایران و زشتی طرح رونمایی شده البته یک تمام‌نما از شهرت و کیفیت جیووا است.برندی که از ذوق قرارداد امضا شده و رونمایی لوگوی فدراسیون فوتبال را در صفحه اصلی و خبر اصلی سایت کار کرده است. البته که این شرکت ایتالیایی حق دارد خوشحال هم باشد؛ شرکتی که می‌تواند بدون کیفیت لازم و با قرارداد امضا شده برای اولین‌بار به جام جهانی راه پیدا کند.این در شرایطی است که همه رقبای ایران در مراحل گذشته با کمپانی‌هایی مانند نایک و آدیداس به توافق رسیده‌اند و عجیب است که تیم ملی ایران باید لباسی با این کیفیت نخواستنی به تن کند.


خاطره جالب ضرغامی از دیدار ائمه جمعه با رهبری

عزت الله ضرغامی رئیس سابق رسانه ملی با تبریک عید مبعث در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: صلوات کلید همه ی قفل هاست، تا آنجا که به یاد دارم بزرگان دین هیچ ذکری را به فضیلت و کارگشائی صلوات ندانسته اند.اجر صلوات تان با محمد و آل محمد ، ان شاءالله،وی همچنین خاطره ای از دیدار ائمه جمعه مراکز استان ها با رهبر انقلاب تعریف کرد. ضرغامی در این باره نوشت:ائمه جمعه مراکز استان ها به نماز جماعت رهبر انقلاب آمدند. ایشان بین دو نماز می خواستند به نکته ای اشاره کنند.رو به آقایان کردند و با لبخند فرمودند: یک صلوات آرام! بفرستید. حضار خندیدند و گفتند : آقا چرا صلوات یواش !!فرمودند : شما ها را که می بینم، می دانم صلوات بلند نمی فرستید !!(نقل به مضمون)توصیه من هم به شما این است که صلوات را مردمی و عامیانه بفرستید. با صدای بلن ! حالتان را خوب می کند!


اکثریت مجلس دهم با اصولگرایان است

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی، با اشاره به ترکیب جریان‌های سیاسی در مجلس دهم، گفت: تلقی و نگاه من بر این است که در مجلس دهم اکثریت با اصولگرایان خواهد بود و این طیف کرسی‌های بیشتری را در مجلس دهم در اختیار خواهد داشت.وی افزود: اگر چه در برخی شهرهای بزرگ لیست‌های اصلاح‌طلب توانسته‌اند اکثریت آرا را به خود اختصاص دهند اما در بیشتر شهرها و شهرستان‌ها نامزدهای اصولگرا توانسته‌اند به مجلس راه یابند.عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اضافه کرد: علاوه بر این در لیست اصلاح‌طلبان هم که در شهرهای بزرگ حائز اکثریت آرا شده‌اند افرادی هستند که گرایش و دیدگاه‌هایشان در چارچوب اصولگرایی می‌گنجد که اینها نیز نباید نادیده گرفته شوند.پورمختار اظهار داشت: اعتقاد من بر این است که مجلس آینده مجلسی کارآمد باشد و مسائل سیاسی بر آن سایه نیندازد و ما شاهد اختلافات و دعواهای جناحی در آن نباشیم که این مسئله ما را از مسائل اصلی کشور باز خواهد داشت.وی در پایان افزود: ما بعضاً شاهد اعمال فشارهایی از بیرون از سوی برخی از رسانه‌ها هستیم و دخالت‌های ناروایی در این راستا صورت می‌گیرد که نمایندگان به این مسئله باید واقف باشند.این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل