بازدید 22643
۲

نگرانی دی‌کاپریو برای دریاچه ارومیه و یک تأمل +عکس

لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور هالیوودی و فعال محیط زیست، در صفحه رسمی ایستاگرام خود، پستی در رابطه با خشک شدن دریاچه ارومیه به اشتراک گذاشت که با استقبال بسیار زیاد کاربران ایرانی مواجه شد.
کد خبر: ۵۸۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 05 May 2016
لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور هالیوودی و فعال محیط زیست، در صفحه رسمی ایستاگرام خود، پستی در رابطه با خشک شدن دریاچه ی ارومیه به اشتراک گذاشت.

به گزارش «تابناک»، در پی ادامه بحران زیست محیطی و کاهش بارندگی سطح دریاجه ارومیه کاهش یافته و نگرانی‌های جدی برای مسئولین و مردم به وجود آورده است.
 
لئوناردو دی کاپریو، بازیگر مشهور هالیوودی و فعال محیط زیست، در صفحه رسمی اینستاگرام خود به نقل از کانال هوا‌شناسی، پستی در رابطه با خشک شدن دریاچه ارومیه منتشر کرد و درباره آن نوشت: «لنگرگاهی ویران از دریاچه ارومیه در شمال غربی ایران، که روزگاری بزرگ‌ترین دریاچه نمک خاورمیانه بود و به دلیل تغییرات آب و هوایی، ساختن سد و کاهش بارش باران، حال تنها 5 درصد آن را آب تشکیل می‌دهد».

برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

دی کاپریو که به تازگی طلسم شکسته و جایزه مشهور دنیای سینما، اسکار را برده، در ادامه علاقه مندان به مسائل زیست محیطی در صفحه خود را به خواندن درباره دریاچه ارومیه و شرایط آن در سایت جهانی آب و هوا دعوت کرده و نام عکس ها را هم به پست خود سنجاق کرده است؛ خانم «سولماز دریانی»

ناگفته پیداست که درج پستی درباره کشورمان در صفحه بازیگری مشهور که در اوج دوران موفقیت خود قرار دارد، برای ذوق کردن بسیاری مان کافی است، چه برسد که این پست درباره خشک شدن بزرگ‌ترین پهنه آبی کشورمان و ابراز نگرانی در خصوص آن باشد. عاملی که موجب شده شمار زیادی از هموطنانمان به این صفحه مراجعه کرده و با درج نظر از این بازیگر مشهور تشکر نمایند. (اتفاقی که البته چندان هم بی‌حاشیه نیست ولی قصد بررسی آن را نداریم)

آنچه ورای اختصاص پستی به کشورمان در صفحه دی کاپریو می‌توان دید، دغدغه‌های ارزشمند یک هنرمند علاقه مند به محیط زیست، آن هم درباره کشوری است که نه آن را ندیده و نه چه بسا قادر به درک اهمیت این دریاچه برای آن است؛ دغدغه‌ای که تنها می‌‎‌تواند از مطالعه گزارش‌های تهیه شده درباره این مشکل زیست محیطی حاصل آمده باشد.

دیدگاهی که اگر بگوییم در کمتر هنرمندی در کشورمان سراغ داریم، بیراهه نرفته‌ایم و این نکته‌ای است که امیدواریم مورد توجه هنرمندان کشورمان، به ویژه بازیگران قرار گیرد، بلکه به کمک رغبت ایشان به مسائل محیط زیستی، نگاه‌ها به این حوزه چرخیده و راه خلاصی از مشکلاتی که گریبان محیط زیست کشورمان را گرفته، باز شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۲
آفرین عالی بود. باید به مادر طبیعت احترام گذاشت وگرنه قهر آن زندگی خود ما را با چالشهایی بیشمار روبرو خواهد کرد.
جوگیر هستیم... از فردا صبح همه هنرمندان میشوند طرفدار محیط زیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار