بازدید 3670

باد شدید و گرد و خاک امروز و فردا در تهران

کد خبر: ۵۸۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ 05 May 2016
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا در استانهای تهران، البرز، قم و سمنان وزش باد شدید و گرد وخاک پیش بینی می شود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» ایسنا، افزود: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی امروز در برخی نقاط غرب، دامنه های زاگرس مرکزی از بعد از ظهر در دامنه های جنوبی البرز و از اواخر وقت در شمال شرق رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق گردوخاک پیش بینی می‌شود. همچنین امروز در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی،کرمانشاه،ایلام،مرکزی، اصفهان پدیده گردوغبار را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در روز جمعه با ورود سامانه بارشی از سمت مرزهای غربی به کشور در مناطق غرب، مرکز، برخی نقاط شمال غرب، به تدریج استانهای واقع در دامنه های البرز مرکزی و در اواخر وقت بخشهایی از شمال شرق با رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت همراه خواهند بود.

وی ادامه داد: با گذر امواج تراز میانی از روی کشور، به تناوب تا روز دوشنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر، این وضعیت در مناطق ذکر شده تداوم خواهد داشت. از روز یکشنیه با نفوذ جریانات شمالی کاهش دما در استانهای نوار شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. روز جمعه تا ظهر شنبه نیز وزش باد شدید جنوبی در استانهای گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. همچنین در روز جمعه به سبب افزایش سرعت وزش باد در جنوب عراق، پدیده گردوغبار در استان خوزستان دور از انتظار نیست.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه 17 اردیبهشت، کمی ابری در بعد ازظهر ابری درپاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق در بعضی ساعات وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 29 و 17 درجه سانتیگراد و در روز شنبه 18 اردیبهشت، کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی وزش بادشدی با حداکثر و حداقل دمای 30 و 19 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان