بازدید 42952
کنکاش در یکی از بزرگترین و پر ابهام ترین پرونده‌های طلب نفتی کشور؛

العقیلی؛ بدهکاری مرحوم که نتوانست به شهرت «ب.ز» برسد!

حالا چند ماهی می‌شود که گفته می‌شود العقیلی فوت کرده و دستش از جهان کوتاه شده اما هنوز در صحت این خبر محل تردید وجود دارد. تردیدی که به مطالبات بسیار زیاد مالی کشورمان از وی گره خورده و پرونده این طلب های نفتی را به نوعی به کما برده است، تا جایی که نمی‌دانیم آیا امیدی به زنده شدن این مطالبات وجود دارد یا خیر؟
کد خبر: ۵۸۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 06 May 2016
صحبت درباره بدهی بزرگی است که فردی با تابعیت نامشخص به شرکت ملی نفت کشورمان (بخوانید کشورمان) دارد و هیچ خبری درباره پیگیری ها برای پرداختش نیست. به ویژه حالا که ظاهرا آن فرد خاص دستش از دنیا کوتاه شده و ما مانده‌ایم و اسرار فراوانی که هنوز برملا نشده‌اند.

به گزارش «تابناک»، از جمله اتفاقاتی که در سالهای آخر عمر دولت دهم رخ داد، شدت گرفتن تحریم علیه کشورمان بود تا جایی که بزرگترین منبع تامین بودجه کشورمان با مشکلات بزرگی مواجه شد. تحریم هایی که فروش نفت ایران را نشانه رفته بودند و یکی پس از دیگری مشتریان نفت کشورمان را به فهرست تحریم ها اضافه می‌کردند تا فروش ستون تامین بودجه کشورمان را مختل کرده و اقتصاد کشورمان را زمین گیر کنند.

اوضاع به جایی رسیده بود که شنیدن واگذاری نفت به مردم در مناطق مرزی برای فروش، آن هم از رئیس جمهور وقت، عجیب به نظر نمی‌رسید؛ اوضاعی که حالا می‌دانیم برای عده ای بسیار پر برکت بوده چراکه توانسته اند با دلالی نفت در آن دوران، برای خود ثروت و مکنتی به هم زده و حسابی به نان و نوایی برسند.

العقیلی؛ بدهکاری مرحوم که نتوانست به شهرت «ب.ز» برسد!

افرادی مانند بابک زنجانی؛ همان بدهکار بزرگ بانکی که مدت ها نامش به اختصار، با حروف الفبا مطرح می‌شد و بعد در ادامه اخبار مربوط به وی، از کرور کرو ثروتی که به واسطه فروش نفت به حساب‌های وی جاری شده و به خزانه کشورمان نرسیده بود، حرف به میان می‌آمد و مقدمات شکل گیری یکی از بزرگترین و مهم ترین پرونده های قضایی کشور را فراهم می‌آورد.

محاکمه «ب.ز» البته مدتی است که به پایان رسیده و به صدور حکم بدوی نیز رسیده اما زنجانی تنها فردی نبود که در دوران تحریم ها به دلالی نفت مشغول بوده و اکنون از بدهکاران نفتی کشورمان به حساب می‌اید که شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که دست کم پای یک بدهکار بزرگ دیگر نیز در میان است. بدهکاری که ظاهرا عمرش به دنیا نبود تا به شهرت بابک زنجانی برسد!

العقیلی؛ دلالی برای تمامی فصول!

شاهد بهترین برش زمانی برای معرفی این بدهکار بزرگ نفتی، نیمه مهرماه سال 1385 باشد. زمانی که رئیس جمهور وقت، با آن روحیه خاص و مثال زدنی خود، در یکی از سخنرانی هایش در جمع پرشور مردم در حومه تهران، به دو بدهکار بزرگ بانکی اشاره کرد و پس از بیان توضیحاتی از ایشان خواست  تا تکلیف دیون خود به بانک ها را مشخص کنند وگرنه دو هفته بعد نامشان را به مردم خواهد گفت.

رویکردی که همراستا با شعارهای انتخاباتی رئیس دولت نهم به نظر می‌رسید و موجب خرسندی بسیاری از مردم بود چراکه می‌دیدند رئیس جمهور به سختی های دریافت وام های چند میلیونی برای مردم عادی اشاره می‌کند و در عین حال مستنداتی برای ارائه آماده دارد که حاکی از بدهی هزار میلیارد تومان دو تن به یک بانک خصوصی است و تلخ تر، از تلاش این بدهکاران برای خرید سهام این بانک پرده بر می‌دارد.


با گذشت دو هفته از این سخنرانی، بالاخره نام این دو فرد افشا شد، اما نه توسط رئیس جمهور، که به واسطه یکی از همراهانش. از آنجا بود که نام العقیلی به گوش بسیاری خورد. یکی از دو بدهکار بزرگ یک بانک خصوصی که بی تسویه حساب بدهی بسیار بسیار درشت خود به آن بانک، از یک بانک دیگر وام کلان دریافت کرده و قصد داشت با این وام، بخش بزرگی از سهام بانک طلبکار از خود را خریداری کند.

فردی که گفته می‌شد افتخار خود را نداشتن شناسنامه ایرانی می‌داند و آغاز فعالیت های اقتصادی اش در کشورمان به دولت رئیس جمهور اسبق بر می‌گردد. تاجری عرب که گویا اهل امارات بوده اما در برخی نقاط کشورمان، از جمله قشم، شناخته شده تر از دوبی است چراکه این جزیره کشورمان، حکم بارانداز سیگارهای وارداتی وی به ایران را داشت.

البته این ماجرا در ادامه به انحراف رفت و معرفی نام العقیلی به عنوان یکی از بدهکاران بزرگ بانکی در کشورمان، نه تنها به پایان کار وی در کشورمان و حتی محاکمه وی منجر نشد، که به گره گشایی از موانع پیش آمده برای وی رسید، تا جایی که چندی بعد چند نامه به امضای یکی از نزدیک ترین افراد به رئیس جمهور وقت به برخی وزرا ارسال شد که در آن خواستار گره گشایی از مشکلات پیش آمده برای شرکت العقیلی و حتی جبران خسارت وارد آمده به وی شده بود!

نامی که «م.س.الف» نشد!

البته هیچ کدام از این موارد نبود که موجب باز شدن پای محمد سعید العقیلی به پرونده دلالی در فروش نفت کشورمان شد که این اتفاق در نتیجه تحریم ها، به ویژه شرط و شروط برخی کشورها برای خرید نفت از کشورمان پس از شدت گرفتن تحریم ها رخ داد.

شرط و شروطی که هنوز چیزهای زیادی درباره شان نمی‌دانیم، جز اینکه با تکیه بر سخنان حمید حسینی، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی، می‌دانیم موجب باز شدن پای العقیلی به فروش نفت کشورمان شده است. به این صورت که سریلانکایی ها نمی‌خواستند تحریم ها را مستقیم ندید گرفته و از کشورمان نفت بخرند و مایل بودند این اتفاق با یک واسطه رقم بخورد.

العقیلی؛ بدهکاری مرحوم که نتوانست به شهرت «ب.ز» برسد!

شرطی که به گفته حسینی موجب شد دولت وقت، بنیاد تعاون ناجا را واسطه قرار دهد و این بنیاد نیز برای فروش با العقیلی همکاری نماید. همکاری تاریکی که به نرسیدن پول نفت  (تمام پول یا بخشی از آن) در این معامله به کشورمان منجر شد. درست مثل اتفاقی که مسئولان وزارت نفت معتقدند در پرونده بابک زنجانی رخ داده است.

اتفاقی که موجب شد العقیلی از محل فروش نفت کشورمان برای خود ثروتی به هم بزند و سهمی به مراتب بیشتر از دلالی به دست آورد. با این ملاحظه که او به مانند بابک زنجانی دستگیر نشد و رسیدگی به پرونده بدهی اش کلید نخورد. اتفاقی که حتی صدای بابک زنجانی را هم در آورد تا در یکی از جلسات دادگاهش به العقیلی اشاره کرده و او را فردی بخواند که 5 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است اما مسئولان مدعی هستند جای پول هایشان نزد وی امن است!

افشاگری هایی که البته نمی‌دانیم تا چه حد صحت دارند اما اگر صحت داشته باشند، به ناچار باید بپذیریم نقش العقیلی در فروش نفت کشورمان بیشتر از فروش نفت به سریلانکا بوده چراکه زنجانی مدعی است تنها دو بارنامه برای فروش نفت امضا کرده که آنها را به خواسته مسولان وقت به العقیلی داده است. 

مرگ مشکوک العقیلی و طلبی که به کما رفته!

این در حالی است که مراجعه مسئولان بنیاد تعاون ناجا به العقیلی برای فروش نفت در دوران تحریم، حکایت از سابقه این فرد در چنین معاملاتی در گذشته داشته و به نوعی تایید دیگری بر حضور العقیلی در دلالی فروش نفت در کشورمان است. دلالی که با فروش نفت، کارنامه کاملی از حضور در انواع معاملات و بده بستان های مالی در دوره های مختلف در کشورمان از خود برجای گذاشت و به دیار باقی شتافت.

حالا چند ماهی می‌شود که گفته می‌شود العقیلی فوت کرده و دستش از جهان کوتاه شده اما هنوز در صحت این خبر محل تردید وجود دارد. تردیدی که به مطالبات بسیار زیاد مالی کشورمان از وی گره خورده و پرونده این طلب های نفتی را به نوعی به کما برده است، تا جایی که نمی‌دانیم آیا امیدی به زنده شدن این مطالبات وجود دارد یا خیر؟

العقیلی؛ بدهکاری مرحوم که نتوانست به شهرت «ب.ز» برسد!

این در حالی است که انتشار خبر نصفه و نیمه فوت العقیلی هم موجب نشده مسئولان در این خصوص شفاف سازی کرده و تلاش کنند نگرانی ها در این خصوص را رفع نمایند، تا به این ترتیب شائبه هایی بسیار جدی در این خصوص شکل گرفته و نگرانی های بیافریند.

شائبه هایی از جمله مشخص نشدن افرادی که در واگذاری نفت کشورمان به این فرد سهم  داشته‌اند و مسئولانی که می‌بایست ضمانت های لازم را در این خصوص دریافت می‌کرده‌اند. یا چرایی دریافت نشدن مطالبات کشورمان از این فرد در زمان حیات وی، یا وضعیت دیگر پرونده هایی که برای این فرد در کشورمان گشوده شده، از جمله بدهی های بزرگ العقیلی به بانک های کشورمان.

بماند که هنوز نمی‌دانیم چه اقدامی برای گرفتن طلب کشورمان در این پرونده صورت گرفته و انتشار خبر مرگ العقیلی، مطالبات کشورمان از وی را به چه وضعیتی مبتلا کرده است. آن هم در شرایطی که گفته می‌شود با مرگ العقیلی، شرکت های وی نیز منحل شده‌ یا در آستانه انحلال قرار دارند و این موضوع می‌توان به شدت بر وصول مطالباتمان از بازماندگان وی اثر منفی بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۷۶
یعنی اینها بدون همکاری و چشمداشت مسوولان وقت، از این کارها کرده اند؟! چرا با این همه اختلاس و رانت، کسی تا بحال .........
لعنت خدا و رسولش بر مدیرای جاهل و احمق و فاسد،غصه هامونو تو کودوم چاه فریاد بزنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
لعنت و فریاد که به درد نمی خوره عزیزم،
وامصیتا چه خبر است در این کشور
خدایا وقتی می خواهند 10 میلیون تومان به یک زوج جوان وام بدهند هزاران دلیل و مدرک می آورند و دهها جلسه می گذارند که سیستم بانکی توان پرداخت چنین پولی را ندارد ولی در مقابل هزاران میلیارد تومان به یک نفر وام می دهند و حتی مطالبه وثیغه هم نمی کنند
Inham hoghe bazi ast
Margash ham dorough ast
امضای اسفند یار رحیم مشایی که در همه نامه ها وجود دارد!
چرا ایشان دستگیر نمی شود؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
پشتش به کوه بنده!
بهتر است رد این آقا را در تمام دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و حتی در دوران شهرداری بگیرید
هنوز خیلی مونده تا به کارهای دولت پاک پی ببریم
معلوم نیست کی به کیه !!
پولمان را خوردند و بردند حالا بعد از اینهمه بخور بخور یادی از پرونده و پرونده سازی و دادگاهی و ..... افتاده اند.
مردم را سر کار گذاشته اید.
اقتدار وزارت اطلاعات را زیر سوال برده اید. خون شهیدان را پایمال کرده اید. ثروت های کشور را برباد داده اید. اینطوری امانتداری میکنید ؟
خدایش بیامرزد
اولین خرید ایشان شاید سیمان قشم با مبلغی ناچیز و فروش نصف آن به کویتیها به دو برابرو یا تولید غیر قانونی سیگارهای مارلبورو.کنت و....در عجمان و قاچاق آنها به داخل و ......سر نخهای خوبی برای
پیگیری باشد
پاسخ ها
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
چرا خدايش بيامرزد؟!!!
اتفاقا خدايش نيامرزد و لعنتش كنه اون و همه كساني كه بهش كمك كردند . من به عنوان يك ايراني ذره اي حتي يك ريال از حق پايمال شده خودم را نه به اين ملعون و نه به مسئوليني كه كمكش كردم نميبخشم.حالا اونايي كه به روز جزا اعتقاد دارند ببينيم چه جوابي دارند؟!
بله حال اگه بنده یک وام 2 میلیونی بگیرم و پرداخت نکنم سر از زندان در میارم بعد مسئولین میلیارد ها تومن مال ملت رو میدن این اقایون بخورن و بعد بیمرن و بعد میراث خور ها بیان حالش رو ببرن ........
شما فکر کن اون مرده و پول ایران هم خورده . . . نه بابا دوستان اینقدر حساب اینجاها رو کردن که پول رو گرفتن و پس نمی دن . . اینم یا گفتن بمیر یا مرده که آمار جایی در نیاد . . ولی طبق معمول بنا بر مصلحت ما هم میگیم مرده . . شما هم بگو مرده
آقا جان مادرتون این احمدی نژاد رو چرا دستگیر نمیکنین؟ چرا به این آدم با این همه خسارتی که به کشور زده هنوز اجازه سخنرانی هم داده میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
آخه اگر احمدی نژاد دستگیر بشه پای حامیانش هم میاد وسط.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
باشه بعد کرسنت
شما اهل نشریه بهتره با مطالعه بیشتر مطلب بنویسید
این شخص ایرانی و اهل بستک در استان هرمزگان است .
تا کنون سرمایه گذاریهای زیادی در جنوب ایران انجام داده.
و اگر اکنون این مشکلات براش پیش امده یک سرش به واسطه دولت سابق بوده که از مدیریت مالی و اقتصاد و سیاست خارجی اندازه کم سواد ترین افراد جامعه نیز خبر نداشتند.
برای مسئولان ما بسیار بهترست که هیچ ردی از پولهای گم شده بدست نیاید( که البته با اعدام زنجانی این امر محقق میشود) تا اینکه با رو شدن ابعاد این پرونده خیلیها به خطر بیفتند.
برای خودم و خانواده ام متاسفم که توی کشوری با ادعای دفاع از حق الناس زندگی میکنم و اینطوری از حقمان دفاع میشه !!!!
با این وضعیت شما انتظار دارید مردم دزد نشوند؟؟هر جا می رویم بفکر پورسانت گرفتن هستند.
اصلا العقیلی ای وجود خارجی داره پولا رو خوردن نوش جونشون
اقا قبول که دولت احمدی نژاد یابا ندانم کاری یا بهاجبار شرایط گندزده چرا دولت جدید پیگیری مناسب و بموقع نداشته و چراحالا رسانه ای میشه
لطفا گزارشی از وضعیت پرونده خاوری تهیه کنید مسئولین مثل اینکه فراموش کردند چند هزار میلیارد هم آنجا طلب داریم متاسفانه چی شد وعده داده بودند که رسیدگی می شود و دستگیر می شود و ... البته ما که رسیدن و نرسیدن این پول ها به کشور فرقی در زندگی روزمره ما ایجاد نمیکند به خاطر خودشان عرض میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
خاوری 60 میلیون دلار رشوه گرفت
دلار رو چند حساب کردی
بیرون کشیدن پول ملت از دهن آمریکا پیشکش، پول ملت رو از دهن این زالوها بیرون بکشید.
دکتر محمود چند روز پیش اومده بود شهرستان مجاور ما جیرفت.مصلا رو گذاشتن در اختیارش.کلی آدمم براش جمع کردن از شهرستانای اطراف.ائمه جمعه شهرستانای اطراف هم براش سنگ تمام گذاشتن.کلی به ریش مملکت خندید و رفت تهران.بازم گلی به جمال امام جمعه کرمان که تحویلش نگرفت این معجزه ی مدیریت همه ی قرون و اعصار رو.واقعا که مملکت گل و بلبلی داریم.بخاطر ۱۰هزارتومن برق یا تلفن خونه قطع میشه ولی میلیارد میلیارد نفت و پول بی زبون مملکت روبا امثال بابک و العقیلی برباد دادن و شهر به شهر میچرخن و ادعای مدیریت جهادی و جهانی میکنن.ای خدااااا
مفاسد مربوط به این آقا در زمان بازرسی مختاری زنجانی بر نفت و ریاست جمهوری خاتمی رخ داده است.
احمدی نژاد از آن ابتدا با وی به مقابله برخواست
''اتفاقی که حتی صدای بابک زنجانی را هم در آورد تا در یکی از جلسات دادگاهش به العقیلی اشاره کرده و او را فردی بخواند که 5 میلیارد یورو به وزارت نفت بدهکار است اما مسئولان مدعی هستند جای پول هایشان نزد وی امن است''!!!!!!
این عبارت یعنی چی؟ یعنی مسوللین الان هم نمیخوان پیگیر باشن؟ انقدر ادم مطمئنیه؟
البته شرکای ایرانی العقیلی در شرکتهای مشترکی که با هم تاسیس کرده و در امور مختلف مشغول بودند را میتوان مورد بازخواست قرار داد چرا که این شرکای محترم از دولتمردان سابق و یا وابستگان سیاسی آنها بودند . در آینده پروژه ساخت و ساز در کشور بلاروس نیز هم به این موارد افزوده خواهد شد
اگر جرئت داری این را هم بزار

العقیلی را ولش کن استکبار جهانی را بچسب.
مخصوصا آمریکا
مرگ بر آمریکا
افتخاری دیگر از دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد و مایه مباهات برای دوستداران و علاقه مندان به ایشان...
خوب دیگه ، اینم از ......
چرا احمدینژاد دستگیر نمی شود .
من تا جسد این متوفی را خودم از نزدیک نبینم
باور نمیکنم مرده باشد ُچون از این نوع گواهیها جعلی در ممالک شیخ پادشاهی بسیار صادر میگردد.
دولت احمدی نژاد زمان داوودی خاوری را بازنشسته کرد و زمان رحیمی بعد از سه سال و نیم دوباره با مقام بالاتر به کار دعوت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
بله اشتباه است که بگیم دولت پاکدست احمدی نژاد
فساد در خشکی و اب با انچه که مردم و مسئولان انجام دادند اشکار گشته!
سلام
این داستان ها رو خلاصه کنید. بالاخره ایرانی بود یا نه
اگر مرد هستید و به خدای محمد ال محمد اعتقاد دارید کاری بکنید.
این یعنی ماست مالی دزدی های کلان
دردولت قبل ملوك الطوايفى برمملكت تحميل شدومسئولان هركارخواستندكردند
با سلام
این بی کفایتی و ناسالمی این فرد نابخرد را کی جوابگو است اخه با مال بیت المال خدایا به داد این ملت برس که دارند با سیلی صورت خود را سرخ میکنند جوانان ما در گرفتاری یک زندگی با وام های انچنانی و سیستم بانکی برای واحدهای تولیدی که عرصه را تنگ کرده اند خدایا کمک کن ریشه ظلم و فساد از این جامعه برچیده شود و این افراد ناسالم و وطن فروش رسوا ی زمانه شوند
اینجا ایراااان است
سلام.اقاتوروخدا نظر مارو بزارین.شرکت پلی اکریل اولین خرید این اقا بود.
تحريم ها كه كاغذ پاره بود البته براي بعضي دلواپسان گوني اسكناس بود
لعنت خدا بر مسببین این شرایط.
ایشان شرکت پلی اکریل اصفهان را به مبلغ ناچیزی خریده و الان این شرکت با مشکلات فراوانی روبروست
بنزین کوپنی برای مردم نفت مجانی برای خارجیها
خدا پدر مادر دیوان عالی آمریکا را بمیرد که باعث شد گوشه ای از اغارتگری ها را درک کنیم
سلام...یکی از شرکتهای قدر ایشان شرکت پخش رویال در جاده مخصوص کرج با کلی جنس وارداتی...راحت میتوان مصادره کرد...
اقايوني كه بهاطر زبان انكليسي وحجاب و...دادوغوغاشون به هواست جرااينجاساكتند؟؟!؟!؟!؟!؟
البته قطعا ايشان همدستاني در ايران داشته و دارند كه هم اكنون دارند راست راست راه ميروند.
سلام.اقای ادمین چرا نظرات ما بعنوان کارگرهای شرکتهای تحت مجموعه ایشون رو منتشر نمیکنین؟شرکت پلی اکریل رو این آقا و اغیارش نابود کردن
بردن این پولها از کشور در دولت قبل مهندسی شده بود.
بنیاد تعاون ناجا ...فروش نفت ملت ایران ....دلال نفتی ...
؟!!
یکی به من توضیح بده به بنیاد تعاون ناجا چه ربطی دارد فروش نفت ؟!!!
ایشان مالک شرکت پلی اکریل ایران نیز هست
دوستان این آقای العقیلی هرکی بوده مطمئن باشین کارهاش به دولت احمدی نژاد فقط مربوط نمیشه واحتمالا همه دولت های رو از سازندگی تا دولت راستگویان در بر میگیره و از سکوت یه عده اینو میشه فهمید وگرنه این بابا از زنجانی هم بیشتر بدهکاره ولی صداش تو این دولت که با احمدی نژاد مشکل داره هم در نیومده
اللهم عجل لولیک الفرج
آقای طیب نیا هم برود سود سپرده مردم را کاهش دهد تا فقر کامل شود و ظلم بالسویه عدل باشد.رئیس دولت قبلی هرروز سرازجایی در می اورد و سخنرانی می کند و مردم هم با آه در حسرت اجرای عدالت.
جای بسی تاسف است یک عرب ازامارات میادپولهای کلان ایران عزیزرا باهمدستی برخی ازداخلیها به چپاول ببرند اما کسی پیدا نشد بررسی کندچه کسانی دردولت گذشته دست داشتند پولهای مارابه یغما بردند؟ الان هم آزادانه راست راست توی ایران میگردند وبه ریش همه مامیخندن ! حالااگریک زوج جوان بخواهندوام حقه ازدواج بگیرنددمار از روزگارشان درمیاورن !!!
چندی پیش برای ایشان در یکی از مسجد های تهران مراسم هم گرفتند
آقای تابناک :
العقیلی یک دلال بزرگ بین المللی بود. در تجارت سیگار تو ایران نقش داشت . در زمان جنگ برای ایران دلالی می کرد. از قدیم یک تاجر و میلیاردر بین المللی بود. حالا اگر در زمان احمدینژاد بابت فروش نفت ایشان پولی را برنگردانده و شما سندی داری خوب قشنگ این سند را افشا کن.
می دونید چرا احمدی نژاد و اطرافیانش رو یعنی دولت پاکدست رو دستگیر نمی کنند. چون افراد و یا فردی در رده بالاتر در تمام این دزدی ها دست داشته
سلام
چرا كسي به شريك تجاري و شريك جرم العقيلي در نابودي پلي اكريل اقاي م. ف كاري نداره؟
كسي كه تو اين دوسال اخير پلي اكريل رو به نابودي كشيد و الان يكي از بدهكاران بزرگ بانكي است؟
سلام خدمت همه ي تابناكي هاي عزيز. دوستاني كه درمورد اين بنده خدا قضاوت ميكنين ، توصيه ميكنم اول درمورد اين آقا تحقيقات كنين بعد درموردش نظر بديد. ايشون أصالتا إيراني بودن و أهل يكي از روستاهاي بستك بنام كوهيج بودن .
واگذاري شركت پلي اكريل به ايشان توسط چه كساني صورت گرفت ؟؟!!!.شركاي ايشان در اصفهان چه كساني بوده و هستند ؟!!! ايشان در پروژه ساخت سالن أجلاس اصفهان چه نقشي داشت؟؟!!!
سلام
اون بابا كه مرده ، چرا از شريك زنده اش تو اصفهان كه تو دوسال اخير كلي پول از پلي اكريل كشيد بيرون و الان اونجا را به تعطيلي كشونده كسي بازخواست نميكنه؟
آب و برق را مجانی میکنیم !!!!!
العقیلی تو ایران کلی اموال داره چرا مصادره نمیکنند ؟؟؟؟
حتی اعدام احمدی نژاد هم نمی تواند غم و غصه من را کم کند.
آیا ما ملت ایران اینگونه ایم؟
برادران عزيز كابران شركت نفتيها بيشترشون با اين دزدان همراه بودند
جای بسی تاسف برای ملت
پسرعموى عقيلى ع ق با پول ميلياردى بانك مركزى كه به شركت ب ت ص داده
پولشویی که ظریف میگهپفت چرت و پرته ؟؟؟!!!!!
دوستان من مزاح نکنید چرا تاشب انتخابات اسمی از عقیل که اسم پسرکوچولوی من البته مجرد ام من
حدس میزنم عقیل انحراف وجاده خاکی باشه و اصل کار مخفف اسم اش توی کشوره حالا فکرکنید کیه باسوادها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل