بازدید 3151

نشر كتاب در فضای مجازی غیرقانونی است

چاپ و نشر انواع كتاب در فضاهای مجازی تخلف آشكار است و در هیچ كجای دنیا چاپ كتاب بدون مجوز صورت نمی پذیرد.
کد خبر: ۵۸۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳ 05 May 2016
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاپ و نشر انواع كتاب در فضاهای مجازی تخلف آشكار است و در هیچ كجای دنیا چاپ كتاب بدون مجوز صورت نمی پذیرد.

به گزارش ایرنا، حسین نوش آبادی عصر چهارشنبه در نشست خبری در غرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی تهران در خصوص ارائه تسهیلات به ناشران وحمایت از نویسندگان اظهار كرد: برای حمایت از ناشران، خرید كتاب افزایش چشمگیری خواهد داشت بویژه از ناشران و نویسندگان مراكز علمی و دانشگاهی. همه ساله میلیارد ها تومان كتاب بدین طریق از ناشران و نویسندگان خریداری می شود و از این رو بر حقوق مولفین و ناشران نیز افزوده خواهد شد.
وی نسبت به ارائه مجوز چاپ كتاب به استانها گفت: در بسیاری از استان های كشور شوراهای نظارت بر مجوز كتاب تشكیل شده و استان ها این توانمندی را دارند كه نسبت به مقررات چاپ و نشر كتاب مجوز صادر كنند و انتظارات را بدین صورت از سوی دو طرف ناشر و مولف برطرف سازند.

وی نسبت به برخورد با تفكرات و اندیشه های تكفیری گفت: با این گونه كتابها كه حاوی القائات تكفیری و نگاه افراطی منتشر خواهد شد ، به شدت برخورد خواهد شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به سیاست های دولت عربستان در زمینه حج تمتع امسال گفت: تصمیم گیری در باره برنامه اعزام زائران برعهده شورای عالی امنیت ملی است.
وی افزود: تعلل دولت سعودی در این خصوص باعث بروز این مشكل شده است. وی افزود: خطوط قرمزی از طرف ایران در ارتباط با حج امسال اعلام شده و طی روزها و هفته های گذشته این مطلب به طرف سعودی تذكر داده شده و تا به امروز پاسخ شفافی دریافت نكرده ایم و بعید است با توجه به زمان اندك پیش روی مسئولین حج، بتوان كاروانهای اعزامی را به این مراسم كه متعلق به تمام مسلمین جهان است راه اندازی كرد.

نوش آبادی گفت: یكی از شروط ارائه شده از سوی سعودی ها، ارائه ویزا به زائران ایرانی در كشور دیگر می باشد كه این مطلب با مخالفت ایران مواجه شد.
وی افزود: ما خواهان حفظ شان و تكریم مسلمانان بویژه زائران ایرانی از سوی مقامات حج عربستان هستیم كه تا كنون بی پاسخ مانده است و امیدواریم دولت سعودی با توجه به وقت بسیار اندك باقی مانده به ملت ایران پاسخ قانع كننده ای بدهد.

** كنسرت چكناواریان


نوش آبادی نسبت به لغو كنسرت چكناواریان اظهار كرد: اجرای اركستر سمفونیك با توجه به نگرانی هایی كه وجود داشت با نظر شخص وزیر لغو شد .اركستر سمفونیك تهران بر عهده آقای رهبر و با همكاری فرهاد فخرالدینی اجرا می شود و بحث های مدیریتی به صورت شورای تخصصی دنبال خواهد شد.

وی گفت: از آقای رهبر انتظار است رهبری این اركستر را بر دست گرفته و امیدواریم چالش های پیش آمده كه موجب لغو كنسرت چكناواریان شد برطرف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی