بازدید 14830

وقتی وزیر بهداشت راز دولت راستگویان را برملا می کند!

اظهارات یک مقام بلند پایه دولتی نشان می‌دهد که دولت اولا بر خلاف ادعاهای اخیر موافق حذف یارانه است. ثانیاً دولت می‌خواسته از درآمد ناشی از حذف یارانه ها ۲۵ هزار میلیارد درآمد کسب نماید. ۲۵ هزار میلیارد درآمد به منزله حذف نزدیک به بیش از ۴۵ میلیون تن از دریافت یارانه محروم می‌شده‌اند. این سخن در حالی است که امروز دولت خود را مخالف حذف ۲۴ میلیون تن قلمداد می‌کند.
کد خبر: ۵۸۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 04 May 2016
بنا بر مصوبه مجلس در قانون بودجه سال ۹۵ باید یارانه سه دهک درآمدی بالای جامعه که نزدیک به ۲۴ میلیون تن می‌شوند، حذف شود. این مصوبه تاکنون جنجال‌های فراوانی در کشور به وجود آورده و دولت به عنوان مجری این قانون به صراحت و به شدت بر خلاف رویه‌های قبل خود با این مصوبه مخالفت کرده است.

به گزارش «تابناک»، مسئولان دولت یازدهم در واکنش به این مصوبه مجلس بیان می‌کنند که دولت یازدهم در بحث حذف یارانه این تعداد از هم‌وطنان با نمایندگان اختلاف‌نظر دارد، زیرا قطع یارانه ۲۴ میلیون ایرانی نه عادلانه است و نه شدنی و قابل اجرا. حتی برای رسیدن به این هدف دست به دامن شورای نگهبان برای رد کردن این مصوبه شدند. دولتی‌ها در حالی خود را مخالف حذف یارانه پردرآمد‌ها در این روز‌ها نشان می‌دهند که این رویه با سیاست‌های این دولت در گذشته تفاوت بسیاری دارد.

در واقع دولت یازدهمی که از آغاز روی کار آمدن از هر شیوه برای حذف یارانه پردرآمد‌ها استفاده کرده و نتوانسته بود در این راستا توفیق چندانی دست پیدا کند؛ احتمالا در این برهه زمانی نزدیک به سال ۹۶! نمی‌خواهد همچنان رویه قبل خود را حداقل به صراحت پیگیری کند. به همین دلیل به کلی اصل ماجرا را از اصل زیر سؤال برده است.

البته گزارش‌های رسیده به تابناک مشخص می‌کند که دولت از اوایل سال ۹۴ چراغ خاموش اقدام به حذف پردرآمد‌ها می‌کرده است؛ اما به دستور مقامات ارشد دولتی این اقدامات رسانه‌ای نمی‌شده است. با این حال امروز وزیر بهداشت به بهانه دومین سال اجرای طرح تحول سلامت در روزنامه دولتی ایران یادداشتی نوشته است و ناخودآگاه سیاست پشت پرده دولت در امر یارانه‌ها را افشا کرده است؛ اظهاراتی که آقای هاشمی وزیر بهداشت در این باره نوشته است، با سخنان اخیر سایر مسئولان اقتصادی دولت تفاوت آشکار دارد.

در واقع در حالی دولتی‌ها در این روز‌ها خود را مخالف پر و پا قرص حذف یارانه می‌دانند، نشان می‌دهد که در گذشته نه تنها به دنبال حذف بوده‌اند، بلکه حتی دولت می‌خواسته است از تعداد ۲۴ میلیون نفر نیز بیشتر حذف کند.

سید حسن هاشمی در بخشی از یادداشت امروز ایران نوشته است؛


* رئیس جمهوری منتخب مردم، به منظور گسترش خدمات دولت، عزمی جزم برای حذف یارانه‌ها داشتند.

* موضوع حذف یارانه افراد غیرنیازمند با همه فراز و نشیب‌ها ادامه داشت تا در بهمن و اسفند سال ۹۲، فشارهای مختلف سیاسی ـ اجتماعی و‌ گاه از سوی برخی بزرگان و مسئولان، باعث تغییر دیدگاه رئیس جمهوری در مورد حذف یارانه‌ها شد.

* قرار بود با حذف یارانه افراد غیرنیازمند، حداقل ۲۵ هزار میلیارد درآمد کسب شود که نیمی از آن به بخش تولید و نیم دیگر به بخش خدمات، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و حوزه سلامت اختصاص یابد.

این اظهارات نشان می‌دهد که دولت اولا بر خلاف ادعاهای اخیر موافق حذف یارانه پردرآمد‌ها بوده است. ثانیاً دولت می‌خواسته است، از درآمد ناشی از حذف پردرآمد‌ها ۲۵ هزار میلیارد درآمد کسب نماید. ۲۵ هزار میلیارد درآمد به منزله حذف نزدیک به بیش از ۴۵ میلیون تن از دریافت یارانه محروم می‌شده‌اند. این سخن در حالی است که امروز دولت خود را مخالف حذف ۲۴ میلیون تن قلمداد می‌کند.

روند سیاسی در کشور نشان داده است که مردم خود بهترین ناظر و بهترین قاضی عملکرد هستند و سره از ناسره را تشخیص می‌دهند. مردم از دولت راستگویان حداقل انتظار دارند که از آن‌ها صداقت ببیند. نه اینکه اصل ماجرا را از زبان وزیر بهداشت درباره موضوع یارانه‌ها بشنود!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۳
انتشار یافته: ۱۲
تابناک زیرآب نزن . خودت خوب میدونی پیشنهاد حذف یارانه ها در این مقطع از طرف محلس برای از بین بردن پایگاه مردمی روحانی و شکست او در انتخابات بعدی است . چطور این مجلس زمان رییس جمهور قبلی یارانه ها را قطع نکرد ؟
تابناک ! چاه نکن بهر کسی اول خودت دوم کسی . مواظب باش ته جاه نیافتی .
عزیز من انتخاباته و دولت نیازمند رای مردم. حذف یارانه 24 میلیون نفر یعنی خودکشی سیاسی برای دولت، مجلس هم به خاطر خدمت به مردم و کشور این رو مصوب نکرده دیدن مردم بهشون رای ندادن این رو مصوب کردن که از روحانی و دار و دسته اش هم خسته بشن بلکه دوباره برگردن به سمت اونها
يارانه حق همه مردم است. شهروند درجه يك و درجه دو و دهك يك و دهك ده يعني چه؟ توضيح دهيد لطفا. اين چه عدالتي است؟ اگر منظور از يارانه هم صدقه براي نيازمندان به اجبار و از جيب كساني است كه درآمد بيشتري دارند بفرماييد تا بفهميم يعني چه؟
وزیر بهداشت صداقتش را از کی یاد بگیرد ؟
افزایش چندین برابری دستمزدهای پزشکان را از کی یاد گرفت ؟؟ !!
پزشکان و مخصوصا متخصصان حتی در خواب هم چنین دستمزدی را نمی دیدند .
حذف یارانه ها کار درستی هست البته به شرطی که این پول برای همین مملکت و بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال جوانان مصرف بشه .
در طرح تحول سلامت که بیشترین بهره رو پزشکان بردن.
تابناک جان
شما هم حال و هوای سال 96 رو پیدا کردی!! چن وقتیه ساز مخالف کوک می کنی ! اینو گفتم بدونید مواضع معتدل شما در دوره خانمانسوز رییس جمهور قبلی باعث جذب خوانندگان پروپاقرصی چون بنده شد . همین موضوع مبتونه برعکس هم اتفاق بیفته ! می دونم چاپ نمیشه محض اطلاع عرض کردم
قاضی زاده هاشمی بهتر است فکری به حال عملکرد پرانتقاد خویش در وزارت بهداشت بکند.
وضعیت بیمارستانها در این دولت با دولت قبل قابل قیاس نیست. پزشکان در این دولت پولدارتر و بیماران بی پول تر و بیمارستانها بی کیفیت تر شده اند. چه صداقتی !!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب که چی؟
مهم اصل کاره. دولت در موضوع یارانه ها همواره تلاش کرده بدور از جنجال رسانه ای کار کند و از هیاهو ها و اتهام زنی های بی دلیل آن چند رسانه معلوم و الحال بدور باشد
آقای تابناک تو هم شدی احمدی نژاد!
دولت میگه چه جوری 24 میلیون را شناسایی کنم . جمع اون کسانی که گفتید مثل دکترها و صرافها و . . . به 3 میلیون نمیرسه . 21 میلیون بقیه را چه جوری حذف کنم؟ دولت با خذف یارانه مرفهین از اول هم موافق بوده وهست. لطفا فرافکنی نکنید چون این روشها تاریخ مصرفش گذشته و مردم خوب میفهمن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار