بازدید 4624

وضعیت اقتصادی كشورهای خلیج فارس روبه وخامت است

شبكه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی وضعیت اقتصادی كشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی را در پی سقوط بهای جهانی نفت رو به وخامت دانست.
کد خبر: ۵۸۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 04 May 2016
شبكه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی وضعیت اقتصادی كشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی را در پی سقوط بهای جهانی نفت رو به وخامت دانست.

به گزارش ایرنا، فرانس 24 روز چهارشنبه افزود: سقوط بهای نفت خام بر اقتصاد كشورها منطقه خلیج فارس همچون عربستان، بحرین، كویت و امارات تاثیر گذاشته و كشوری همچون امارات برای كاهش هزینه ها و یافتن منابع جدید مالی دست به اقدامات بی سابقه زده است.

این شبكه تلویزیونی با نمایش نمایی از امارات گزارش داد: برج های سر برآورده از بیابان ها، مدیون پول های نفتی است. طلای سیاه امارات را از بابت درآمد ناخالص داخلی به یكی از ثروتمندترین كشورهای جهان تبدیل كرد. اكنون اماراتی ها شاهد تنزل شاخص سهام، متاثر از سقوط بهای نفت هستند.

یك شهروند اماراتی كه با مشكلات اقتصادی ناشی از سرمایه گذاری دربورس امارات مواجه است، به فرانس24 گفت كه پول های بیشتر شركت ها (مستقر درمنطقه خلیج فارس) به هر نحوی مرتبط با درآمدهای نفتی است، مردم امیدوارند كه بهای نفت در این سطح باقی نماند.

فرانس24 ادامه داد: تحلیلگران با توجه به بهای 40 دلار نفت در هر بشكه، برآورد می كنند كه دولت امارات سالانه 60 میلیارد دلار درآمد خود را از دست می دهد.

این شبكه تلویزیونی گزارش داد: دولت امارات از خارجی ها می خواهد كه پول بیشتری پرداخت كنند. اكنون مالیات های جدیدی بر هتل ها، فرودگاه ها و تاكسی ها وضع شده است و اماراتی ها در اقدامی بی سابقه شروع به كاستن یارانه های اعمال شده بر روی سوخت، برق و آب كردند.

فرانس 24 تصریح كرد: بتدریج خدمات عمومی برای اماراتی ها ناپدید می شود و در حال به وجود آوردن شهروندانی ناخشنود هستند.

برخی از شهروندان اماراتی در مصاحبه با فرانس24 از اخذ پول های زیاد و ارائه نكردن خدمات دولتی ابراز ناخرسندی كردند.

این شبكه تلویزیونی افزود: اماراتی ها اخبار مربوط به مسائل اقتصادی را در بزرگترین كشور تولید كننده نفت، عربستان دنبال می كنند كه طی روزهای اخیر ولیعهد این كشور كاهش چشمگیرهزینه های عمومی را اعلام كرد.

فرانس24 گزارش داد، كاركنان دولت در كویت دوهفته پیش (19 آوریل) در اعتراض به كاهش حقوق و مزایا، به مدت سه روز دست به اعتصاب زدند كه چنین اتفاقی در كشورهای منطقه خلیج فارس سابقه نداشت.

فرانس24 اضافه كرد: اكنون با ناپدید شدن درآمدهای نفتی كشورهای حوزه خلیج فارس چاره ای جز گرفتن اعتبار ندارند و ابوظبی برای نخستین بار اقدام به قرض كردن پنج میلیارد دلار اوراق قرضه بین المللی كرد.

به گزارش ایرنا، سرنوشت اقتصادی كه اكنون بر كشورهای عرب حوزه خلیج فارس حاكم است ناشی از تصمیم عربستان در اواخر سال 2014 میلادی برای كاهش بهای نفت بود كه توانست قیمت جهانی نفت را از 100دلار به زیر40 دلار برای هربشكه نفت برساند.

به گفته تحلیل گران بین المللی، ریاض با لابی واشنگتن درصدد ضربه زدن به ایران بود كه در آستانه برداشته شدن تحریم های بین المللی بر اساس توافق هسته ای قرار داشت و روسیه كه با تحریم های بین المللی به صادرات نفت و گاز خود اتكا داشت، دست به این اقدام زد و اكنون این تصمیم نتیجه عكس داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل