بازدید 19136
۹

امارات برای باران کوه مصنوعی می‌سازد!

کد خبر: ۵۸۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 04 May 2016
امارات تاکنون پروژه‌های کلانی مثل ساخت جزیره‌های مصنوعی را اجرا کرده‌اند اما به گزارش ایسنا،اخت یک کوه در وسط کویر یک امر کاملا جدید و عجیب است.این کشور که اکثر آن در کویر واقع شده، به امید تقویت توسعه ابرهای بارشی به دنبال ساخت یک کوه مصنوعی با اندازه واقعی است.

دشت‌های کویری امکان بالا رفتن هوا را که برای تبدیل آن‌ها به ابرهای باران‌زا ضروری است، مشکل می‌کند اما ایجاد یک کوه می‌تواند بارش باران را در این مناطق خشک ممکن سازد.

در این مرحله، افزایش بارش باران در مناطق خشکی مانند کالیفرنیا ممکن است مناسب‌تر باشد تا یک کشور که بطور طبیعی در وسط کویر قرار دارد، اما این حقیقت باعث نشده تا امارات طرح پیشنهادی سازمان دانشگاهی پژوهش‌های جوی در همکاری با مرکز ملی هواشناسی و زلزله شناسی آمریکا را سفارش ندهد. محققان در حال حاضر به دنبال تعیین امکان‌پذیر بودن ساخت کوهستان در امارات متحده عربی هستند. این جدای از تحقیقات بعدی برای بررسی نقش ابعاد این کوه بر تغییرات چشمگیر در الگوهای هواشناسی است.




به گفته محققان، این کوه تنها باید بتواند فرآیند تشکیل ابر را افزایش دهد و نیازی به تولید ابرهای خاص باران‌زا نیست. زمانی که ابرها شکل بگیرند، یک فرآیند هواشناسی موسوم به بارور کردن ابرها باعث افزایش میزان بارش این ابرها خواهد شد. اما بنظر می‌رسد که کار ساخت کوه هنوز در حد رویا باشد.

پیش از آغاز هرگونه ساخت‌وساز این کوهستان مصنوعی در امارات، دانشمندان و محققان مرکز ملی هواشناسی و زلزله شناسی آمریکا به برآورد هزینه امکان‌پذیری این پروژه گمارده شده‌اند. اگر دولت امارات تصمیم بگیرد که هزینه این پروژه عملی است، پس از آن تیمی از مهندسان به امکان‌پذیر بودن فیزیکی ساخت یک کوه در وسط بیابان خواهند پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۹
ساخت کوه کاری نداره فقط هزینه خیلی خیلی زیادی داره که سنگ و خاک بریزن برن بالا
برای امارات که .... یه کشور کوچولو در جنوب ایرانه و شما این همه بهش فخر می فروشید .... هیچ چیزی رویا نیست
اتفاقا ما هم ديروز توافقنامه با كره جنوبي براي ساخت قطعه سه آزادراه تهران شمال را داشتيم
نمدانند دیگربا پول نفت چه بسازند شروع کردن به کوه ساختن
ساخت کوه امکان پذیر است.اما گران است.
هرمتر مکعب بتن که برای ساخت آن مصرف شود در حدود در ایران حدود100 دلار خرج برمی دارد.
حال فرض کنید بخواهیم کوهی با پروفیل مخروط به طول 1 کیلومتر و ارتفاع 1 کیلومتر و عرض قاعده 500 متر بسازیم، باید 75 هزار میلیارد تومان بودجه داشته باشیم.
برای امارات که وارد کننده مصالح ساختمانی است، گرانتر هم خواهد بود.
ضمن اینکه احتمالا برای ایجاد باران ارتفاع این کوه شاید تا 10 کیلومتر هم جواب ندهد!
بنابراین به حداقل 750 هزار میلیارد تومان پول احتیاج است که معادل حدود 10 سال فروش نفت امارات یا ایران عزیز است.
کوه بسازن؟
کوه ساختن یه طرف اینی که میگین کوهستان یه چیز دیگس

درضمن خوبه اگاهی میدین که مرکز زلزله شناسی و این حرفا چون کوه از پایه دخل زمین که نیست رو هوا دارن میسازنش حتما اگه یه زلزله بیاد کل اون شهری که نزدیک این کوهه یجا میره زیر خروار خاک
بیچاره ها عقده باران دارند
این در حالیه که ما کوه هامونو، این ثروت های خدادادی زیبا را تخریب و نابود می کنیم و جای انها مسکن مهر و اتوبان و آزادراه می سازیم...
چه می کنه این پول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها