بازدید 3411

مخالف طرح LEZ نبودیم

کد خبر: ۵۸۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ 04 May 2016
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تاکید کرد: در پلیس راهنمایی و رانندگی مخالفتی با طرح محدوده کم انتشار آلاینده وجود نداشت.

به گزارش ایسنا، سردار تیمور حسینی گفت: ابهامات و سوالاتی درخصوص طرح LEZ داشتیم که باید برطرف می شد در حال حاضر نیز منتظر مصوبه شورای عالی کنترل ترافیک شهرهای کشور هستیم.

وی افزود: به محض تصویب و ابلاغ شورای عالی کنترل ترافیک شهرهای کشور این طرح را اجرا خواهیم کرد.

وی در تشریح ابهامات پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای طرح محدوده کم انتشار آلاینده گفت: مباحثی چون حمل و نقل عمومی مورد تاکید پلیس بود. همچنین خودروهایی که عمر آنها به پایان رسیده است و با وجود تمایل مالک برای تعویض خودرو اما به دلیل نبود سازوکار مناسب وعدم آمادگی دستگاه های ذیربط این کار انجام نمی‌شد البته در حال حاضر بر روی این مباحث مطالعه و پیگیری انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در طرح «L.E.Z» یا همان محدوده کم انتشار آلاینده، تردد خودروها بر مبنای زوج و فرد بودن پلاک خودرو دیگر ملاک تردد نخواهد بود و ممنوعیت تردد خودروها براساس شدت آلایندگی خودرو خواهد بود. بر این اساس خودروها به 4 رنگ قرمز، زرد ، سبز و آبی تقسیم بندی می‌شوند به عنوان مثال گروه قرمز به عنوان خودروی بسیار آلاینده معرفی شده و به ترتیب از شدت آلایندگی‌شان کاسته می‌شود.

براساس این طرح در مواقع شدت آلودگی هوا محدودیت تردد براساس رنگ بندی خودروها صورت می‌گیرد. به طوری که خودروهای قرمز که خودروهای کاربراتوری هستند و میزان آلایندگی شان بسیار بالاست اجازه تردد در هسته مرکزی شهر را نخواهند داشت. همچنین خودروهای زرد، خودروهایی هستند که به سن فرسودگی نزدیک بوده و خودروهای سبز، خودروهایی هستند که استاندارد بیش از یورو 2 دارند که برای این دسته از خودروها نیز در شرایط اضطرار آلودگی هوا محدودیت تردد در هسته مرکزی شهر در نظرگرفته می‌شود. خودروهای آبی، خودروهای دارای استاندارد یورو 5 و خودروهای هیبریدی هستند که حداقل محدودیت را خواهند داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر