بازدید 4149
گفت‌و‌گو

کی‌روش درگفت وگو با فرانس فوتبال:با ایران قرارداد دارم و سرمربی الجزایر نمی شوم

من درخواست استعفا دادم تا پروسه انتخابات فدراسیون فوتبال تکمیل شود و به مرحله نهایی برسد. من فعلا در مرحله آماده باش هستم و تا چندی دیگر یعنی 8 می بعد از انتخابات منتظر خواهم ماند.
کد خبر: ۵۸۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 04 May 2016
 سرمربی تیم ملی ایران با مجله فرانس فوتبال فرانسه مصاحبه ای را انجام داده و درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است.
به گزارش تابناک ورزشی، کارلوس کی روش که در پرتغال حاضر است در گفت‌وگوی اختصاصی با مجله فرانس فوتبال فرانسه درباره موضوعات زیادی به صحبت پرداخته است. این مجله از او به عنوان پدر نسل طلایی پرتغال یاد کرده که توانست بازیکنان جوان زیادی را به فوتبال پرتغال معرفی کند. او حالا درباره شرایط تیم ملی پرتغال معتقد است نباید در باد گذشته خوابید.

در زیر مصاحبه مجله معتبر فرانس فوتبال را با کارلوس کی روش می خوانیم:

 شما اخیرا از قصد خود برای کناره گیری از تیم ملی ایران سخن گفته اید. درباره این موضوع صحبت می کنید؟

شرایط خیلی ساده است. من درخواست استعفا دادم تا پروسه انتخابات فدراسیون فوتبال تکمیل شود و به مرحله نهایی برسد. من فعلا در مرحله آماده باش هستم و تا چندی دیگر یعنی 8 می بعد از انتخابات منتظر خواهم ماند.

  از شما به عنوان یکی از گزینه های هدایت الجزایر صحبت به میان امده است که بعد از رفتن کریستین گورکف این صحبت ها بیشتر شده است. در این باره چه نظری دارید؟

من هم این صحبت ها را در رسانه ها خواندم ولی برایم چندان مهم نیست چرا که با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارم.

  شما در کشورهای زیادی مربیگری کرده اید (پرتغال- اسپانیا- امارات- آفریقای جنوبی- ژاپن- آمریکا و ایران) آیا فرانسه نیز می تواند روزی شما را مجاب کند تا در این کشور هم مربیگری کنید؟

قطعا کار در فرانسه برای هر مربی جذاب است. مدارس فوتبال و شرایط فوتبالی خوبی در این کشور برقرار است. علاوه بر آن بازیکنان و مربیان نیز در شرایط خوبی هستند. فوتبال فرانسه نقش زیاد و تعیین کننده ای در پیشرفت فوتبال جهان ایفا کرده است. پیشنهاد مربیگری در یکی از تیم های مطرح فوتبال فرانسه را داشتم ولی از نظر کاری در شرایطی نبودم که این پیشنهاد را قبول کنم.

کی‌روش درگفت وگو با فرانس فوتبال:با ایران قرارداد دارم و سرمربی الجزایر نمی شوم

  آیا با خورخه خسوس هم عقیده هستی که گفته است مربیان پرتغالی بهترین مربیان جهان هستند؟

من برای این گفته خسوس احترام زیادی قائل هستم ولی هر جا که مربیگری کردم با مربیان خوب زیادی روبرو شدم و از آن ها چیزهای زیادی آموختم. در فوتبال مربیان زیادی وجود دارند که می برند و یک عده هم باخت های بیشتری دارند. یک عده از مربیان هستند که تیم هایشان پیروز می شوند و بازی های زیادی را می برند ولی چیزی از خود به فوتبال اضافه نمی کنند و این خوب نیست. در هر صورت مربیان زیادی در سراسر جهان هستند که توانستند اثر خوبی از خود در فوتبال داشته باشند و این در همه جای دنیا و همه کشورها دیده می شود.

 درباره دوران حضورتان در تیم ملی پرتغال چه نظری دارید؟ اواخر با انتقادهای زیادی مواجه شدید.

در دوره اول حضورم در تیم ملی پرتغال که 8 سال در تیم ملی جوانان و 2 سال در تیم ملی به طول انجامید، نیاز به توضیح زیادی ندارد چرا که یکی از بهترین دوران تاریخ فوتبال پرتغال محسوب می شود. در دوره دوم حضورم در تیم ملی کاملا به هدفمان رسیدیم. ما به جام جهانی صعود کردیم و در دور دوم توسط اسپانیا که بعدها قهرمان جام جهانی شد شکست خوردیم. انتقادها از مربیان ملی طبیعی است و همه جا دیده می شود. وقتی تیم ملی نتیجه نمی گیرد انگار مربی در مقابل یک ملت قرار می گیرد. به تعداد مربیان برکنار شده بعد از یورو و جام جهانی دقت کنید می بینید که فوتبال در دنیا به چه شکل است.

  با حضور رونالدو در پست مهاجم مرکزی موافق هستید؟

صحبت درباره حضور بازیکنانی چون مسی و رنالدو در پست مهاجم مرکزی نیاز به تفکر و تحلیل زیاد مربی از بازی دارد. آنچه مشخص است رونالدو به عنوان بازیکن پیشرفت زیادی داشته است و توانسته کامل ترین بازیکن فوتبال جهان شود و مهم ترین موضوع درباره او این است که با بقیه بازیکنان و کار گروهی در تیم هماهنگ شود.

 ژوزه مورینیو در مسیر منچستریونایتد است و به نظر می رسد صبر زیاد برای جانشینی فرگوسن برای او در حال به اتمام رسیدن است . درباره این موضوع نظری دارید؟

نمی توانم تایید کنم که مورینیو در حال پیوستن به منچستریونایتد است ولی این را می توانم بگویم که هر گونه ارتباط بین باشگاه های بزرگ و ژوزه مورینیو کاملا طبیعی و منطقی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها