بازدید 15083
ادامه رقابت‌های انتخابات مقدماتی آمریکا؛

پیروزی بی‌حاصل سندرز بر کلینتون/ انصراف کروز از رقابت‌ها

رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دو حزب دموکرات و جمهوری خواه روز سه شنبه سوم ماه می در ایالت ایندیانا ادامه یافت. نتایج بر آمده از رقابت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در این این ایالت، گویای آن است که در میان دموکرات‌ها «برنی ساندرز» با اختلاف اندک صاحب حداکثر آرا شد و از سوی دیگر در میان جمهوری خواهان نیز «دونالد ترامپ» بیشترین رأی را به دست آورد.
کد خبر: ۵۸۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸ 04 May 2016
پیروی بی‌حاصل سندرز بر کلینتون/ انصراف کروز از رقابت‌هارقابت‌های مقدماتی و درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دو حزب دموکرات و جمهوری خواه روز سه شنبه سوم ماه می در ایالت ایندیانا ادامه یافت. نتایج بر آمده از رقابت نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در این این ایالت، گویای آن است که در میان دموکرات‌ها «برنی ساندرز» با اختلاف اندک صاحب حداکثر آرا شد و از سوی دیگر در میان جمهوری خواهان نیز «دونالد ترامپ» بیشترین رأی را به دست آورد.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه خبری «پولیتیکو» سه شنبه، سوم ماه می‌، برابر با ۱۵ اردیبهشت رقابت‌های مقدماتی و درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ایندیانا ادامه یافت. نتایج کلی برآمده از رقابت‌های درون حزبی در این ایالت، حاکی از آن است که در میان دموکرات‌ها، «برنی ساندرز» با اقبال عمومی بیشتری رو به رو شد و در میان جمهوری خواهان نیز «دونالد ترامپ» روند پیروزهای قاطع خود را ادامه داد.

نتایج به دست آمده در رقابت‌های درون حزبی ایالت مذکور، در حالی رقم خورد که در شش ایالت اخیر که در آن‌ها انتخابات برگزار شد، در جمهوری خواهان «ترامپ» در تمامی ایالت‌ها پیروز شده بود و در میان دموکرات‌ها نیز جز ایالت رود آیند در پنج ایالت دیگر «هیلاری کلینتون» پیروز بود.

از نکات مهم و قابل ذکر در مورد شرایط پیش از برگزاری انتخابات درون حزبی در ایالت ایندیانا می‌توان به اعتراضات شدید در ایالت کالیفرنیا برای مقابله با روند پیروزی‌های «دونالد ترامپ» اشاره کرد که این نامزد ریاست جمهوری و پیشتاز حزب جمهوری خواه با اراذل و اوباش خواندن معترضان آن از مقامات قضایی آمریکایی خواست تا برابر قانون با آن‌ها برخورد کنند، زیرا «ترامپ» معتقد است آن‌ها هماهنگ شده و با برنامه اقدام به تخریب او کردند.

با این حال، قبل از برگزاری انتخابات در میان نامزدهای جمهوری خواه، گمانه‌هایی مبنی بر حمایت «جان کاسیچ» از «تد کروز» این انتظار را ایجاد کرد که بتواند عملکرد بهتری داشته باشد و از نزدیک شدن «ترامپ» به حد نصاب جلوگیری کند؛ گمانه‌ای که البته با حضور «کاسیچ» در رقابت از بین رفت؛ هرچند پیروزی در ایالت ایندیانا برای «ترامپ» نقش مهمی در پیروزی نهایی داشت، کار‌شناسان به دلیل اتحاد در میان رقبا و موج تخریبی علیه او، شانس «ترامپ» را در این ایالت پایین‌تر می‌دانستند.

قبل از برگزاری انتخابات، «دونالد ترامپ» در ایالت ایندیانا ضمن انتقاد از عدم انصراف رقبایش به دلیل نداشتن امید به پیروزی گفت: «ماندن آن‌ها در عرصه تنها به تضعیف حزب جمهوری خواه خواهد انجامید و نتیجه دیگری ندارد».

 «تد کروز» اصلیترین رقیب «ترامپ» هم در ایالت ایندیانا با اشاره به توان تشخیص شهروندان این ایالت در انتخاب فرد بر‌تر، انتخاب نهایی خود را تنها راه پیروزی حزب جمهوری خواه در برابر «هیلاری کلینتون» دانست و تأکید کرد در صورت انتخاب «ترامپ» او در رقابت با دموکرات‌ها شکست خواهد خورد.

 «تد کروز» همچنین در سخنانی پر حاشیه در جمع خبرنگاران گفت: «من می‌خواهم احساس واقعی‌ام را نسبت به «ترامپ» به شما بگویم، این مرد بیمار و دروغگوست. او فرق میان حقیقت و دروغ را نمی‌داند. در واقع هر کلمه‌ای که از دهان او بیرون می‌آید دروغ است».

از سوی دیگر، در میان دموکرات‌ها نیز پیش از برگزاری انتخابات به نظر نمی‌رسید «هیلاری کلینتون» که تقریباً کار را برای رقیب خود تمام کرده بود در ایالت ایندیانا کار سختی در پیش داشته باشد. چرا که هم موج محبوبیت او در انتخابات اخیر باز هم شکل جدیدی به خود گرفت و هم اینکه او در سال ۲۰۰۸ نیز در جریان رقابت‌های انتخاباتی تجربه پیروزی در این ایالت را داشت. پیشتر نیز یک نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی «ان. بی. سی» در رابطه با فرجام نتایج ایندیانا خبر از توفیق قاطع «ترامپ» و برابری تقریبی آرای دو رقیب دموکرات در این ایالت داشت که با احتساب نتایج واقعی تا حدود زیادی دقیق بود.

 «دونالد ترامپ» پس از پیروزی در این انتخابات گفت: «از این به بعد ما باید خود را برای پیروزی بر هیلاری کلینتون آماده کنیم.» او همچنین از رأی دهندگان ایالت ایندیانا تشکر کرد و رأی آن‌ها را در پیروزی نهایی خود بسیار موثر دانست».

«تد کروز» نیز پس از اعلام پیروزی ترامپ با ناراحتی در میان خبرنگاران باز هم تأکید کرد، او یک فرد دیوانه است و گفت: «ترامپ آنچنان خودشیفته و غیر طبیعی است که باراک اوباما نیز در رابطه با او گفت، مشکل تو چیست؟»

با این حال، کروز پس از قطعی شدن شکست در ایندیانا، از رقابت بر سر راهیابی به کاخ سفید دست کشید و راه رسیدن دونالد ترامپ به نامزدی جمهوریخواهان را کاملا باز گذاشت. وی در ایندیاناپولیس به هوادارانش گفت: «از‌‌‌ همان ابتدا من گفتم تا زمانی که راه مناسبی برای پیروزی باشد، رقابت خواهم کرد. من متأسفم که امشب باید بگویم که ظاهراً این راه کاملا بسته است». کروز که کناره گیری‌اش، جان کاسیچ را به تنها رقیب ترامپ آن هم با رأی پایین تبدیل خواهد کرد، گفت: «ما با هم در میدان ایندیانا از رقابت دست کشیدیم».

جزئیات نتایج انتخابات روز سه شنبه نشان از آن دارد که در میان نامزدهای دموکرات «برنی ساندرز» ۵۲.۷ درصد و «هیلاری کلینتون» ۴۷.۳ درصد رأی داشتند. در میان جمهوری خواهان نیز «دونالد ترامپ» ۵۳.۳ درصد و «تدکروز» ۳۶.۷ درصد رأی به دست آوردند.

در ادامه و در قالب جدول به نتایج کلی ایالت‌هایی که روز سه شنبه برای دو حزب بزرگ آمریکا برگزار شد، اشاره می‌شود؛

پیروی بی‌حاصل سندرز بر کلینتون/ انصراف کروز از رقابت‌ها

در ادامه و در قالب جدول نتایج کلی رقابت‌های درون حزبی و ایالتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که تاکنون برگزار شده است، نمایش داده می‌شود؛

پیروی بی‌حاصل سندرز بر کلینتون/ انصراف کروز از رقابت‌ها
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار