بازدید 25918
۳

چین با دود به جنگ با تسلیحات لیزری ایالات متحده می رود

ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ تسلیحات لیزری را وارد فهرست جنگ افزارهای خود کرده و در حالی که این تسلیحات هنوز در حال توسعه و ترقی هستند، بزرگ‌ترین رقیب هژمونی ایالات متحده یعنی چین به دنبال آن است تا به رقابت با این نسل جدید از تسلیحات برخیزد؛ اما راه حل چین، راهکاری کاملا باستانی است.
کد خبر: ۵۸۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 04 May 2016
ایالات متحده از سال ۲۰۱۴ تسلیحات لیزری را وارد فهرست جنگ افزارهای خود کرده و در حالی که این تسلیحات هنوز در حال توسعه و ترقی هستند، بزرگ‌ترین رقیب هژمونی ایالات متحده یعنی چین به دنبال آن است تا به رقابت با این نسل جدید از تسلیحات برخیزد؛ اما راه حل چین، راهکاری کاملا باستانی است.


به گزارش «تابناک»، نخستین سلاح لیزری ایالات متحده در سال ۲۰۱۴ بر روی ناو USS Ponce و برای محافظت از این ناو در برابر پهپاد‌ها مستقر شده است. این لیزر نمونه متعادلی از آن چیزی است که طی سال های آینده از تسلیحات لیزری خواهیم دید. با قدرتی برابر با ۳۰ کیلووات این لیزر می‌تواند به راحتی پهپاد‌ها را از میان بردارد.

چین با دود به جنگ با تسلیحات لیزری ایالات متحده میرود

اما پنتاگون به دنبال آن است که این لیزر را به نسل پیشرفته‌تر خود برساند و از این سلاح توقع دارد که بتواند در آینده نزدیک علاوه بر پهپاد‌ها، موشک‌ها، شناور‌ها و حتی تانک‌ها و نفربر‌ها را آماج گیرد؛ اما برای بازیگری که شاید در آینده به رقابت با ایالات متحده برود، پاسخ به این سلاح نسل جدید کاملا قدمی و سنتی است: دودی که هدایت شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارشی که بر روی وب سایت چینی China. com قرار گرفته و به نظر یک وب سایت کاملا دولتی است، ارتش چین در صدد است تا از لایه‌های دود علیه سلاح‌های لیزری استفاده کنند. دود معمولا در صحنه نبرد به عنوان وسیله‌ای برای اختفا مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی هنگامی که بحث از سلاح لیزری باشد، فیزیک نور به سادگی به ما می‌گوید که دود می‌تواند به مانند یک زره عمل کند.

این مسأله‌ای است که سال گذشته «سوبراتا گوشروی» متخصص دانشگاه MIT در یک بولتن به آن اشاره کرده بود. به بیان وی، تسلیحات مبتنی بر نور مانند لیزر، در شرایط گرد و خاک، رطوبت و مه مشکل اساسی دارند. این شرایط منجر به آن می شود که فوتون‌های نور لیزر برای ادامه مسیر خود در یک ستون با موانع زیادی روبه رو باشند که قدرت سلاح لیزری را کاهش می‌دهد.

در حالی که به نظر می‌رسد طی سال های آینده، محققان راهکارهایی برای فایق آمدن بر این شرایط در استفاده از تسلیحات لیزری به دست خواهند داد، تا آن زمان قرار است چین به سادگی از لایه‌های هدایت شده دود به عنوان یک زره کاملا ارزان اما کارآمد در برابر آن استفاده کند.

چین با دود به جنگ با تسلیحات لیزری ایالات متحده میرود

اکنون ارتش چین به دنبال آن است که بتواند لایه های دود را در جهتی که می خواهد به آسمان بفرستد. بر اساس گزارش ها، این کار قرار است به دو روش صورت بگیرد. ایجاد دود سولفور تری اوکسید از طریق سوزاندن ماده های مربوطه و یا ایجاد یک ابر نفتی در آسمان. در واقع ارتش چین درصدد است، با استفاده از یک نسل خاص از موشک اندازها (در تصویر فوق می بینید) برای ایجاد لایه های دود محافظتی برای نیروهای خود استفاده کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۳
کمی منطقی باشید. این آمریکای ملعون اگه قرار بود با دود و قاشق چنگال تکنولوژی جنگ رو بسازه دیگه آمریکا نمیشد و شاید اتیوپی هم ازش قویتر می بود. چین همان چین مونتاژکاری بیش نیست. مرگ بر آمریکا برای ما ایرانی ها مصداق بارز دود برای چینی هاست.
از آیینه ها هم میشه برای منحرف کردن نور لیزر استفاده کرد .
با دود حاصل از مصرف مواد در مقابل پیشرفته ترین سالن جهان !!
مسخره نمیکنم مسخره هستند ..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار