بازدید 15317
۳

روایت‌های متفاوت از مذاکره پایداری‌ها با عارف

در شرایط موجود هر کاری از دست این افراد برمی‌آید. زیاد از کار آن‌ها شوکه نمی‌شویم. این‌ها می‌خواهند بازی را به هم بزنند. یک قاعده‌ای در سیاست وجود دارد که طرفداران آن اعتقاددارند که بازی را باید آن‌ها به هم بزنند و قطعاً قصد این گروه برهم زدن بازی دو طرف است.
کد خبر: ۵۸۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 03 May 2016
دولت درباره بیکاری آدرس غلط می دهدبا نزدیک شدن به زمان آغاز مجلس دهم، مواضع گروه‌ها و جناح‌های سیاسی حاضر در مجلس در خصوص تعیین رئیس پارلمان همچنان نامشخص است.

به گزارش تابناک، بر اساس برآوردهای صورت گرفته، درصد اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان در مجلس دهم بسیار نزدیک هم هستند و می‌توان گفت هر دو طیف دارای یک ساختار شکننده هستند بنابراین انجام هرگونه تعاملات سیاسی در بین جناح‌های مختلف با یکدیگر می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در ساختار هیئت‌رئیسه مجلس آینده داشته باشد.

به نظر می‌رسد که از مدت‌ها پیش‌ازاین مذاکرات مختلف برای سرنوشت هیئت‌رئیسه کلید خورده باشد به‌طوری‌که اخبار رسیده حکایت از برخی مذاکرات بین اعضای شاخص جبهه پایداری با یکی از نزدیکان عارف بر سر ریاست و نائب رئیسی مجلس آینده دارد.

طبق آمار 24 عضو جبهه پایداری وارد مجلس دهم شده‌اند و 9 نفر از دیگر نمایندگان منتخب نیز اگرچه عضو این جبهه نیستند اما گرایش سیاسی مشابهی دارند. درمجموع، می‌توان نمایندگان متمایل به جبهه پایداری در مجلس دهم را 33 نفر یعنی حدود 11 درصد کل نمایندگان برآورد کرد.

به جهت نزدیکی درصد افراد عضو دو طیف اصلاح‌طلب و اصول‌گرا و ایجاد یک ترکیب شکننده در بین دو فراکسیون احتمالی مجلس آینده هرگونه انشعاب در بین این جناح‌ها می‌تواند به نفع جناح مقابل تمام شود، ازاین‌رو اگر موضوع انشقاق پایداری‌ها از اصول‌گرایان جدی شده باشد می‌تواند پیش‌بینی‌های صورت گرفته را قدری با چالش مواجه کند.

غلام علی جعفر زاده این آبادی در خصوص این موضوع اظهار داشت: در شرایط موجود هر کاری از دست این افرا برمی‌آید و ما زیاد از کار آن‌ها شوکه نمی‌شویم. این‌ها می‌خواهند بازی را به هم بزنند. یک قاعده‌ای در سیاست وجود دارد که طرفداران آن اعتقاددارند که بازی را باید آن‌ها به هم بزنند و قطعاً قصد این گروه برهم زدن بازی دو طرف است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: اما دو شخصیت بزرگ یعنی عارف و لاریجانی در مجلس دهم یک الگوی بسیار سالمی از رقابت را به همه نشان خواهد داد، خواهید دید که بعد از انتخابات هیئت‌رئیسه این دو نفر هرگز باهم به مشکلی برنخواهند خورد.

مسعود پزشکیان منتخب مجلس دهم نیز در خصوص این موضوع به تابناک گفت: بعید نیست که پایداری چی ها بخواهند با عارف وارد مذاکره شوند و با آن‌ها تعامل کنند چون این افراد راحت‌تر می‌توانند با عارف بعد از ریاست وارد چالش شوند، این‌ها تصور می‌کنند که راحت‌تر می‌توانند عارف را اذیت کنند و قصد دارند تا به وی رأی دهند.

پزشکیان در ادامه گفت: لاریجانی سال‌ها مقابل این افراد ایستادگی کرده و این‌ها می‌دانند که دیگر نمی‌توانند با لاریجانی درافتند به همین دلیل از لاریجانی دل‌خوشی ندارند اما عارف ممکن است این تجربه را نداشته باشد و در آینده با چالش بزرگی مواجه شوند.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز در گفت‌وگو با تابناک با تائید خبر مذاکره بین نمایندگان پایداری و افراد نزدیک به عارف اظهار داشت: این افراد هیچ تمایلی برای ریاست لاریجانی به مجلس ندارند و به همین دلیل می‌خواهند بازی را به هم بزنند و به همین دلیل در مقابل رأی اصلاح‌طلبان به حاجی بابایی حاضرشده‌اند رأی خود را به عارف دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
لاریجانی بهترین گزینه برای ریاست مجلس است . هر گونه امتیاز دهی به پایداری ها اشتباه محض است .
امثال مطهری ولاریجانی گور باچف اصولگرایی هستند تعجب میکنم اصولگراها اینها را به عنوان کاندیدا معرفی میکنند.کسی هست روی کره زمین به اندازه مطهری به اصول گرایی خیانت کرده باشه؟؟
به نظر این اخباری از این دست شانتاژی باشد که اصلاح طلبان برای ایجاد گسست و دوگانگی در بین نیروهای اصولگرا ایجاد می کنند والا جبهه پایداری از جمله نیروهای اصولگرایی هستندکه در مجموعه جبهه متحد اصولگرایی فعالیت می کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل