بازدید 3188

دهلی‌نو بدهی 6.5 میلیارد دلاری به ایران را با بهره 1.5 درصد پرداخت می‌کند

یک مقام وزارت دارایی هند گفت: هند با پرداخت بهره 1.5 درصدی بر 6.5 میلیارد دلار بدهی نفتی پالایشگاه‌های هندی نظیر اساراویل و مانگالور به ایران موافقت کرد.
کد خبر: ۵۸۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 03 May 2016
یک مقام وزارت دارایی هند گفت: هند با پرداخت بهره 1.5 درصدی بر 6.5 میلیارد دلار بدهی نفتی پالایشگاه‌های هندی نظیر اساراویل و مانگالور به ایران موافقت کرد.

به گزارش فارس به نقل از بیزینس استاندارد، هند به عنوان حسن‌نیت، با پرداخت بهره 1.5 درصدی بر 6.5 میلیارد دلار بدهی نفتی پالایشگاه‌های هندی نظیر اساراویل و مانگالور به ایران موافقت کرد.

ایران به دنبال بهره 75 واحد پایه لیبور- پلاس برای 6.5 میلیارد دلار بدهی پالایشگاه‌های هند بود تا از این طریق خسارات ناشی از نوسانات ارزی را جبران کند.

یک مقام وزارت دارایی هند گفت: «اگرچه ما اعتقاد داریم که هیچ بهره‌ای به این پول تعلق نمی‌گیرد اما به عنوان حسن‌نیت، شرکت‌های نفتی با پرداخت نرخ بهره موافقت کردند... بهره 75 واحد پایه لیبور- پلاس آمریکا برای 7 روز با نرخ بهره حدودا 1.5 درصدی برابر است.»

تقاضا برای دریافت بهره در دیدار دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند با ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در 9 آوریل در تهران مطرح شد.

به نوشته این پایگاه خبری هندی، این درخواست پس از بروز تغییراتی در نرخ ارزهای خارجی مطرح شد.

ایران هر بشکه نفت خود را به پالایشگاه‌های هندی نظیر اسار و مانگالور به دلار فروخته است. حدود 45 درصد پول این نفت به روپیه در بانک یو‌آسی سپرده‌گذاری شده است و 55 درصد باقی آن قرار بود تا هر زمان که کانال‌های بانکی گشوده شد، پرداخت شود.

اکنون با لغو تحریم‌ها، ایران خواهان پرداخت بدهی تسویه نشده خود است اما اسار اویل و دیگر پالایشگاه‌ها می‌خواهند به ایران با نرخ متداول ارز در زمان خرید نفت در 3 سال گذشته پرداخت‌ها را انجام دهند.

در فوریه 2013، زمانی سیستم پرداخت 45 و 55 درصد ایجاد شد، هر دلار کمتر از 55 روپیه بود که در حال حاضر هر دلار آمریکا 67 روپیه است.

وی افزود: «ایران معتقد است که با توجه به نوسانات نرخ ارز حدود 1500 کرور روپیه (15 میلیارد روپیه) خسارت ببیند و این نرخ بهره به جبران این خسارت کمک خواهد کرد.»

این مقام هندی افزود علی‌رغم «موافقتنامه پرداخت دو جانبه» که در آگوست 2012 میان 2 کشور برقرار شد و نرخ بهره‌ای در آن پیش‌بینی نشده است، هند با پرداخت بهره موافق است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار