بازدید 2898

عقب نشینی بورس‌های آسیایی در مقابل ژاپنی‌ها

بازارهای سهام آسیا روز جاری در پی صعود ارزش ین به بالاترین سطح در 18 ماه گذشته، از افزایشی که در ابتدای معاملات داشتند عقب نشستند.
کد خبر: ۵۸۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 03 May 2016

بازارهای سهام آسیا روز جاری در پی صعود ارزش ین به بالاترین سطح در 18 ماه گذشته، از افزایشی که در ابتدای معاملات داشتند عقب نشستند.

به گزارش ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن در ابتدای معاملات 0.4 درصد افزایش داشت، اما در ادامه معاملات ثابت ماند و در پایین‌ترین سطح سه هفته اخیر قرار گرفت.

در این بین بازار سهام استرالیا استثنا بود و پس از اقدام غیرمنتظره بانک مرکزی این کشور در تسهیل سیاست پولی که باعث کاهش بیش از یک درصدی دلار استرالیا شد، دو درصد صعود کرد.

به گفته کلایف تان، مدیر تحقیقات بازارهای جهانی آسیای شرقی بانک توکیو میتسوبیشی، بازارها به ما می‌گویند بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن در ماموریتشان برای گسترش تدابیر محرک مالی شکست خورده‌اند و این سیاستها طبق انتظار موثر نبوده‌اند و این مسئله بازارهای سهام را مایوس کرده است.

بانک مرکزی ژاپن هفته گذشته با عدم تغییر سیاست پولی به رغم موانع فزاینده که بر سر راه رشد اقتصادی این کشور وجود دارد، بازارها را مبهوت کرد در حالیکه بانک مرکزی اروپا در ارتباط با مسئله گسترش تدابیر محرک مالی موضع محتاطانه‌ای اتخاذ کرده است.

بانک مرکزی استرالیا روز سه‌شنبه به شمار رو به رشد از بانک‌های مرکزی پیوست که برای مقابله با خطر تورم منفی، سیاست تسهیل پولی اتخاذ و اجرا کرده‌اند. اکثر اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند در نشست سیاستگذاری این بانک تغییری روی نخواهد داد.

بازار سهام استرالیا از کاهش غیرمنتظره نرخ بهره استقبال کرد و شاخص سهام این کشور بهترین عملکرد را در میان شاخصهای آسیایی داشت و بیش از دو درصد افزایش یافت.

بازارهای سهام در هنگ کنگ و تایوان در پی انتشار یک نظرسنجی که نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در آوریل برای چهاردهمین ماه متوالی کاهش یافته است، بزرگترین ضرر را در میان بازارهای منطقه ای متحمل شدند.

در وال استریت شاخصهای بزرگ سهام بعدازظهر دوشنبه در سطح بالاتری ایستاد و بخشی از ضرر چشمگیر هفته گذشته را جبران کردند. سهام غولهای فناوری مانند آمازون و مایکروسافت افزایش یافت و کمک کرد روند نزولی هفت روز اخیر شاخص نزدک کامپوزیت متوقف شود. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.7 درصد افزایش یافت و در 17891.16 واحد بسته شد. استاندارد اند پورز 500 با 0.8 درصد افزایش، به 2081.43 واحد رسید در حالیکه نزدک کامپوزیت با 0.9 درصد افزایش، در 4817.59 واحد ایستاد.

دلار روز سه شنبه به رکورد پایین جدیدی در برابر ین ژاپن رسید که پس از معاملات محدود روز گذشته به سطح بالاتری صعود کرد. ارز آمریکا با 0.5 درصد کاهش، به 105.9 ین رسید که پایین‌ترین سطح از اکتبر سال 2014 بود. ارزش ین هفته گذشته که بانک مرکزی ژاپن از گسترش تدابیر محرک مالی خودداری کرد، حدود پنج درصد در برابر دلار رشد کرد. یورو از 1.1525 دلار در روز دوشنبه به 1.1537 دلار افزایش یافت.

بهای معاملات نفت خام در مقایسه با روز جمعه که به بالاترین رکورد سال 2016 صعود کرده بود، به دلیل نگرانی از تشدید اشباع عرضه جهانی کاهش یافته است. نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک با 34 سنت افزایش، به 45.13 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت که مبنای معاملات جهانی است در بازار لندن 37 سنت افزایش یافت و به 46.20 دلار رسید.

هر اونس طلا برای تحویل فوری که در معاملات روز دوشنبه از سطح 1300 دلار عبور کرده بود، روز سه شنبه اندکی پایین ایستاد و 1299.70 دلار معامله شد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان