بازدید 3773

فراخوان بروجردی برای طرح شکایت علیه آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انتظار داریم تمام افرادی که از کودتای ۲۸ مرداد تا سال‌های بعد از انقلاب، خسارتی از آمریکا دیده‌اند، طرح شکایت کنند تا بتوانیم نسبت به دست‌درازی آمریکا واکنشی متقابل داشته باشیم.
کد خبر: ۵۸۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 03 May 2016
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انتظار داریم تمام افرادی که از کودتای ۲۸ مرداد تا سال‌های بعد از انقلاب، خسارتی از آمریکا دیده‌اند، طرح شکایت کنند تا بتوانیم نسبت به دست‌درازی آمریکا واکنشی متقابل داشته باشیم.

به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی با اشاره به حکم دیوان عالی آمریکا برای برداشت 2 میلیاردی از ذخایر ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی اظهار داشت: بر اساس اسنادی که عراقچی در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارائه کرد این اشتباه حدود 7 یا 8 سال پیش در سیستم بانکی کشور رخ داد و پولی در بانک های آمریکایی سرمایه گذاری شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در بانک کشورهای دیگر عرف است، افزود: ایران برای سرمایه گذاری مبالعی در بانک های امارات، سوئیس، ژاپن و چین داریم که این پول ها هرگز به دست آمریکا نمی افتاد و ربطی به سیستم بانکی واشنگتن نداشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس نهم شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اما اشتباه آنجایی رخ داد که بانک مرکزی گوشت را دست گربه داد و نتیجه آن این شد که آمریکا نسبت به تعرض به اموال ایران اقدام کرد، اکنون زمان آن رسیده است که جلوی تکرار این اشتباه را بگیریم و رفتار متقابلی داشته باشیم.

بروجردی با بیان اینکه ایران نیز می تواند از آمریکا شکایت کند، گفت: انتظار داریم تمام افرادی که از کودتای 28 مرداد تا سال های بعد از انقلاب، خسارتی را از طرف آمریکا دیده اند، طرح شکایت کنند تا بتوانیم در مقابله دست درازی آمریکا واکنشی متقابل داشته باشیم.

به گفته این نماینده اگر آمریکا 90 پرونده شکایت علیه ایران در دادگاه های خود دارد، ایران می توانید بیش از 190 مورد پرونده علیه این کشور در دادگاه های داخلی داشته باشد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: آمریکا بعد از آنکه متوجه شد پولی از ایران در سیستم بانکی اش وجود دارد شکایتی علیه ایران را نه در مرجع ثالث که در سیستم قضایی خود مطرح کرد، قطعا دادگاه آمریکا حکمی علیه شهروند خود صادر نمی کند و حکم دادگاه منتج به برداشت 2 میلیارد دلار از حساب ایران شد.

بروجردی در خصوص احتمال بازگشت این مبلغ گفت: در عالم سیاست باید اهرم های فشار متقابل داشت بنابراین ایران نیز باید در مقابل این رفتار آمریکایی ها عکس العملی داشته باشد. ما ابزارهایی در اختیار داریم و به آمریکا پاتک خواهیم زد.

وی عنوان کرد: علاوه بر رفتار متقابل باید مانع تکرار این ماجرا باشیم. کمیسوین گزارش اولیه از برداشت 2 میلیاردی را دریافت کرده است و بررسی ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که گفته می شود خرید اوراق قرضه آمریکایی برای دور زدن تحریم های بود، اظهار داشت: هر اتفاقی که افتاده است اشتباه بود و ایران اموال خود را در سیستم بانکی آمریکا قرار داده است، البته بر اساس مستنداتی که ارائه شده ایران به آمریکا توصیه کرده بود که شکایت نکند اما به این توصیه توجهی نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان