بازدید 43106
۹
«اختصاصی»؛

رونمایی از بازیگرانی که نامه جنجالی را امضا کردند، در جلسه معاون سیما

پس از این نشست که با حضور افسر اسدی، روشنک عجمیان، شهره سلطانی، آرام جعفری، زهرا سعیدی، شهناز شهبازی، فقیه سلطانی، نگین صدق گویا، مریم خدا رحمی، ساناز سماواتی، زهره حمیدی، معصومه کریمی، لیلا برخورداری، مژگان غلامی، مرجان سپهری، شراره رخام و شیرین بینا برگزار شد، برخی از ایشان از جمله فقیهه سلطانی، روشنک عجمیان و معصومه کریمی درباره آنچه رخ داده با بخش‌های خبری صداوسیما گفت و گو کردند.
کد خبر: ۵۸۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰ 02 May 2016
جلسه معاون سیما با بازیگران زن نگارنده نامه جنجالی
پس از آنکه سی بازیگران زن سینمای ایران در نامه‌ای خطاب به علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی، از فساد در بدنه تولید برنامه‌های تلویزیونی گلایه کردند و خواستار پیگیری اش او شدند، از این بازیگران دعوت شد و معاون سیما ظهر امروز میزبان آنها بود.

به گزارش «تابناک»؛ فقیهه سلطانی بازیگر تئا‌تر، سینما و تلویزیون که خود فرزند آیت‌الله سلطانی است، روز گذشته از دلایل کم‌کاری‌اش سخن به میان آورد و خبر نامه سی بازیگر زن ایرانی به علی اصغر پورمحمدی معاون سیمای رسانه ملی را رسانه‌ای کرده است؛ نامه‌ای که بخشی از آنچه در پشت صحنه برخی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی می‌گذرد را به تصویر می‌کشد و با ادبیاتی صریح، اکثر پروژه‌های تلویزیونی را درگیر در این فساد برشمرد.

در بخشی از این نامه سی بازیگر زن که «تابناک» پیش‌تر به آن پرداخته و ابعاد فراگیری فساد را نیز به صورت مجزا مورد توجه قرار داده، خطاب به علی اصغر پورمحمدی معاون سیما آورده شده بود: «امیدواریم شما برادر عزیز از پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب اکثر پروژه‌های تلویزیونی با خبر باشید. از روابط آلوده و مافیای قدرتمند عده‌ای بی‌صلاحیت و شهوت پرست که روز به روز به نفوذ و قدرت ایشان برای وارد کردن چنین افرادی در صحنه مقدس تلویزیون اسلامی افزوده می‌شود، مطلع باشید...» و سپس از مدیر تلویزیون خواسته شده بود، به این ماجرا ورود نماید.

پورمحمدی که اندکی پیش از رسانه‌ای شدن این نامه در جریان آن قرار گرفته بود، دستور برگزاری جلسه‌ای با این بازیگران برای پیگیری ماجرا را داد. پس از هماهنگی با همه بازیگران امضاکننده این نامه، اکثر ایشان برای ناهار میهمانِ معاون سیما بودند و با او درباره آنچه به نگارش درآوردند، سخن گفتند.

در جلسه‌ای که ظهر امروز با حضور بیست و اندی از این بازیگران زن در دفتر معاون سیمایِ سازمان صداوسیما و پشت درهای بسته برگزار شد، علی اصغر پورمحمدی ضمن شنیدن تمامی گلایه‌ها و اتفاقاتی که به صورت مختصر در نامه بازیگران زن نگاشته شده بود، بر پیگیری ماجرا تا مشخص شدن ابعاد آنچه این بازیگران از آن سخن به میان آورده‌اند، تاکید کرد.

پس از این نشست که با حضور افسر اسدی، روشنک عجمیان، شهره سلطانی، آرام جعفری، زهرا سعیدی، شهناز شهبازی، فقیه سلطانی، نگین صدق‌گویا، مریم خدا رحمی، ساناز سماواتی، زهره حمیدی، معصومه کریمی، لیلا برخورداری، مژگان غلامی، مرجان سپهری، شراره رخام و شیرین بینا برگزار شد، برخی از ایشان از جمله فقیهه سلطانی، روشنک عجمیان و معصومه کریمی درباره آنچه رخ داده با بخش‌های خبری صداوسیما گفت و گو کردند.

فقیهه سلطانی لیدر این جریان در حاشیه این نشست گفت: نامه منتشر شده محتوایش مشخص است، متاسفانه برخی از شبکه ها به نفع خودشان و با هدف اینکه بیننده شبکه هایشان بالاتر رود از یک سری تیترهای خاله زنکی استفاده کردند و متاسفم از تیترهای زشتی که برای این نامه استفاده شد. موضوع بسیار عمیق تر از این صحبت هایی بود که مطرح شد. یکی از تیترها به عنوان مثال «من شوهر کردم و به من نقش نمیدن» بود که واقعا برای شبکه های خارجی بابت این نوع اطلاع رسانی متاسفم.

وی ادامه داد: بعد از صحبت با آقای پورمحمدی مشخص شد که سوء تفاهمی پیش آمده است. جلسه امروز بسیار خوب بود و نکات زیادی را گفتیم، ما خواستار این هستیم که از طرف دولت مسئله هنرمند جدی گرفته شود. این نامه درباره این است که درهای این حرفه به روی کسانی که مال این حرفه نیستند باز شده است؛ کسانی که صلاحیت این کار را ندارند و ما درباره آن افراد صحبت کردیم نه تهیه کنندگان و کارگردانان با سابقه سینما. درباره فساد هم اگر صحبت شده در مورد افراد خاص است نه عموم بازیگران سینما که بسیار شرافتمندانه کار می کنند. تشکیل خانه هنرمندان در سینما می تواند جلوی همه خطاها را بگیرد و تقسیم عادلانه کار را سبب خواهد شد.

روشنک عجمیان دیگر بازیگر حاضر در جلسه با اشاره به موارد مطرح شده گفت: از جمله مواردی که مطرح شد جدی گرفتن و درک ارزش هنر هنرمندان، باز شدن درهای تلویزیون و سینما به روی یک سری نابازیگر به خاطر سرمایه افرادی که مال این حرفه نیستند، تقسیم ناعادلانه کارها و عدم وجود قانون شایسته سالاری برای بازیگران بود که متاسفانه در حال حاضر نویسنده سالاری و ... وجود دارد.

وی ادامه داد: پرداخت‌ها به یک معظل بزرگ تبدیل شده و ما خواهان بازگشت به سیستم گذشته‌ایم. همچنین تنظیم قرارداد واحد هم از جمله درخواست‌های ما بود، به نحوی که کسی نتواند از آن تخطی کند و جلوی ورود نابازیگرها را بگیرد. بالا بردن ارزش تلویزیون با ورود پیشکسوتان هم از جمله دیگر درخواست‌های ما بوده است. 

معصومه کریمی دیگر بازیگری بود که در این جلسه حضور داشت و گفت: همیشه در هر مجموعه ای کمی ها و کاستی هایی وجود دارد و در این جلسه تلاش شد برای آن ها راهکارهایی پیدا شود. هنوز هم گروه های خوب فعالیت می کنند و سوء تفاهم به وجود آمده در این خصوص درست نیست؛ ما می خواستیم یک نظارت مجددی شود تا کارها بهتر صورت بگیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۹
نمیشه که هر کس توی تلویزیون و سینما بهش نقش ندادن همه را متهم کند اینجور که سنگ روی سنگ بند نمیشه
آهای خانم بازیگر . مگه مجبوری بری بازی کنی که بعد مجبور بشی نقش های دیگر هم بپذیری. برو خانه فضا را برای مرد ها بگذار.
یا مکن با فیل بانان دوستی یا ....
اگه این موضوع حقیقت داشته باشه یک فاجعه ست.
با سلام
زماني كه اين عزيزان بازي ميكنند چنين حرفي نيست ولي زماني كه مردود مي شوند پاي اسمان وزمين وسط مي ايد اگر واقعا توانايي باري دارند خودشان فيلم تهيه كنند ليست اين افراد اشخاصي نيست كه توانايي بالايي داشته باشند بلكه بازيگري انها توسط افرادي انجام مي شده است وطبيعتا افراد بهتري به بازار امده اند كه اينها قادر به رقابت نيستند ولي كي چيزي را هيچ وقت توضيح نميدهند كه چرا عكس هايي كه هيچ توضيح شرعي ندارد از انها منتشر مي شوند
تیترهای خاله زنگی ؟!!!!!!
متاسفم برای استفاده یک همچین اصطلاح جنسیتی توهین آمیز توسط یک بازیگر + زن + لیدر .
که انتظار دارد با بازیگر زن برخورد حرفه ای شود ....
البته این حرکتشان برای طرح یک فساد میان مدیران و دست اندرکاران قابل تقدیر است و امیدوارم منجر به حل یک مشکل حرفه ای شود
کلا قضیه رو منکر شدند ؟ همه ما داریم توی همین جامعه زندگی می کنیم و می دونیم چی میگذره . حالا بیا و منکر بشو . واقعیت عوض نمیشه . با انعکاس نادرست این موضوع در رسانه ها می خواند جلوی علنی شدنش رو بگیرند ولی مردم می دونند چی می گذره .
یک مشت بازیگر ... که دوره اش سر اومده و حالا دارن آب گل آلود میکنن!
درخواست میکنم تصاویر این خانم ها رو سرچ بفرمایید، یه چیزایی دستگیزتون میشه!
این دوستان میگن فقط از دور نگاه کنین به ما!
البته بازیگران نیز باید وضعیت ظاهری خود را درست کنند وکمی هم به دین و شرع پایبند باشند مشکل حل می شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر