بازدید 2063

نرخ تورم بخش صنعت ۳ درصد افزایش یافت

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم بخش صنعت در زمستان سال گذشته نسبت به فصل قبل از آن ۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۸۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 02 May 2016
مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم بخش صنعت در زمستان سال گذشته نسبت به فصل قبل از آن ۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران با انتشار گزارش شاخص قيمت توليد كننده بخش صنعت فصل زمستان ۱۳۹۴ اعلام کرد: شاخص قيمت توليدكننده بخش صنعت در فصل زمستان ۱۳۹۴ به عدد ۶/۱۸۹ رسيد كه نسبت به فصل گذشته ۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل (نرخ تورم نقطه به نقطه تولیدکننده کل بخش صنعت) ۰/۱ درصد افزايش داشته است. درصد تغییرات شاخص کل در ۴ فصل منتهی به فصل زمستان سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) ۵- درصد می­ باشد.

بخش­ هاي زير به ترتيب بيش­ترين تأثير را در تغييرات فصلی اين شاخص داشته­ اند:

شاخص قيمت بخش صنايع توليد زغال سنگ- پالايشگاه‌هاي نفت با ۸/۲ درصد افزايش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد ۶/۱۶۴، بيش­ترين تاثير را در افزايش شاخص كل فصل زمستان داشته ­است. رشته فعاليت توليد فرآورده‌هاي نفتي تصفيه شده با ۸/۲ درصد افزايش نسبت به فصل قبل بيش­ترين تاثير را در افزايش شاخص اين بخش داشته­ است.

شاخص قيمت بخش صنايع مواد غذايي و آشاميدني با ۷/۱ درصد افزايش نسبت به فصل قبل به عدد ۲/۲۳۹ رسيد؛ اين بخش رتبه دوم تأثيرگذاري در افزايش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته فعاليت­ هاي كشتار دام و طيور با ۵/۱۴ درصد و آماده‌سازي و آرد كردن غلات و حبوبات با ۳/۱ درصد افزايش نسبت به فصل قبل، به ترتيب بيش­ترين تاثير را در افزايش شاخص اين بخش داشته­ اند.

بخش هاي توليد وسايل نقليه موتوري، تريلر و نيم تريلر با ۱/۰ درصد و توليد ماشين‌آلات و تجهيزات طبقه‌بندي نشده در جاي ديگر با ۴/۰ درصد افزايش نسبت به فصل قبل به ترتيب رتبه­ هاي بعدي را در افزايش شاخص كل داشته ­اند.

عدد شاخص قيمت مربوط به بخش ­توليد محصولات از توتون، تنباكو و سيگار نسبت به فصل قبل بدون تغيير بوده­­ است.

شاخص قيمت بخش­ های توليد فلزات اساسي با ۱/۴ درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد ۵/۱۶۵، صنايع محصولات شيميايي با ۱/۳ درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد ۹/۱۹۵ و توليد ساير محصولات كاني غير فلزي با ۹/۱ درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد ۲/۱۸۰ به ترتیب بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل در فصل مورد نظر داشته­اند.

تغييرات شاخص قيمت در ساير بخش ­ها، تاثير جزئي در تغيير شاخص كل بخش صنعت داشته است؛ در ميان اين بخش ­ها اعداد شاخص مربوط به بخش­ های ماشين‌آلات و دستگاه‌هاي مولد و انتقال برق، توليد منسوجات، توليد محصولات لاستيكي و پلاستيكي، توليد كاغذ و محصولات كاغذي، دباغي، عمل آوردن چرم و ساخت كيف و چمدان، توليد چوب و محصولات چوبي و چوب پنبه، توليد راديو، تلويزيون و دستگاه‌ها و وسايل ارتباطي و توليد مبلمان و مصنوعات نسبت به فصل قبل كاهش داشته ­اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان