بازدید 2913

نقطه پایان بر سقوط طلای سیاه

قیمت نفت در بازارهای جهانی با 54 سنت 46.83 دلار در هر بشکه فروخته شد، اما علی‌رغم کاهش امروز تحلیلگران معتقدند که روند کاهشی 2 سال نفت پایان یافته است.
کد خبر: ۵۸۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 02 May 2016
قیمت نفت در بازارهای جهانی با 54 سنت 46.83 دلار در هر بشکه فروخته شد، اما علی‌رغم کاهش امروز تحلیلگران معتقدند که روند کاهشی 2 سال نفت پایان یافته است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با افزایش تولید نفت اوپک که اثر کاهش تولید آمریکا را کم کرد، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت اما کاهش اخیر دلار مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد.

هر بشکه نفت برنت با 54 سنت کاهش 46.83 دلار در هر بشکه فروخته شدف نفت خام آمریکا نیز با 36 سنت کاهش 45.56 دلار در هر  بشکه فروخته شد.

امروز به علت تعطیلات روز کارگر در بسیاری از کشورها، حجم معاملات کم بود.

تحلیلگران می‌گویند که افزایش تولید اوپک اثر عوامل تقویت‌کننده قیمت‌ها نظیر کاهش تولید آمریکا و تضعیف دلار را کم کرده است.

بانک ای‌ان‌زد با اشاره به اینکه افزایش تولید اوپک، عامل اصلی کاهش قیمت‌ها بوده است، اعلام کرد «تضعیف دلار نتوانست سرمایه‌گذاران را در بازارهای نفتی هیجان‌زده کند.»

ارزش دلار امروز در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی 6 درصد کاهش یافت. کاهش ارزش دلار، خرید نفت را برای مالکان سایر ارزها ارزان‌تر می‌سازد.

بانک بی‌ان‌پی پاریباس اعلام کرد افزایش اخیر قیمت نفت، که قیمت‌ها را در تنها 4 هفته نزدیک به 3 برابر کرد، بیشتر ناشی از احساس حاکم بر بازار بود.

بر اساس آمار رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل به 32.64 میلیون بشکه در روز رسیده است. این میزان در ماه مارس 32.47 میلیون بشکه در روز بوده است. تولید نفت اوپک به میزان ماه ژانویه برابر با 32.65 میلیون بشکه در روز نزدیک است زمانی که اندونزی به این سازمان پیوست تولید اوپک به بالاترین رقم از سال 1997 رسید.

علی‌رغم کاهش قیمت امروز، اکثر تحلیلگران معتقدند که روند کاهشی قیمت نفت در 2 سال گذشته به پایان رسیده است و بسیاری پیش‌بینی‌های قیمتی خود را افزایش داده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر