بازدید 10369

پزشک مقصر از کار منع شد

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حادثه بیمارستان اراک در حال پیگیری است و ما به عنوان مدعی العموم طرح شکایت کردیم و پزشک مقصر نیز از کار منع شد، گفت: همکاران ما باید بدانند با توجه به گسترش رسانه‌های عمومی مختلف، در اتاق شیشه ای زندگی می‌کنیم.
کد خبر: ۵۸۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 02 May 2016
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حادثه بیمارستان اراک در حال پیگیری است و ما به عنوان مدعی العموم طرح شکایت کردیم و پزشک مقصر نیز از کار منع شد، گفت: همکاران ما باید بدانند با توجه به گسترش رسانه‌های عمومی مختلف، در اتاق شیشه ای زندگی می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایرج حریرچی - سخنگوی وزارت بهداشت درباره حادثه بیمارستان اراک اظهار داشت: در مورد حادثه اراک موضوع از جهات مختلف قابل توجه است. در درجه اول باید بدانیم که قصور پزشکی مختص بیمارستان‌های ما نیست و در همه جای دنیا رخ می‌دهد و اجتناب ناپذیر است.

حریرچی در این خصوص افزود: البته در صورت قصور پزشکی باید با آن برخورد شود؛ در مورد گزارش اراک نیز برخورد موقت با پزشک انجام شده و وی تا اطلاع ثانوی از فعالیت منع شده تا بررسی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

وی گفت: پرونده بیمارستان اراک نیز به مراجع قانونی و نظام پزشکی ارجاع داده شده است و باید منتظر بررسی‌ها و تعیین درجه قصور پزشک باشیم تا تصمیم نهایی در این مورد اتخاذ شود.

به گزارش وزارت بهداشت حریرچی در نشست خبری این هفته خود عنوان کرد: در موضوع اخیر هنوز خانواده بیمار شکایتی را مطرح نکردند و ما به عنوان متولی سلامت و مدعی العموم خود را موظف به بررسی این موضوع و شفاف سازی در این مورد دانستیم.

حریرچی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش رسانه‌های مختلف عمومی رسمی و غیر رسمی و سرعت انتشار اخبار، همکاران ما باید توجه داشته باشند که ما در اتاق شیشه ای زندگی می‌کنیم و باید اخبار این حوزه در اسرع وقت به صورت شفاف و از مبادی رسمی در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد.

گفتنی است، در برخی از رسانه‌ها عنوان شده است که مردی 74 ساله، پای شکسته خود را به تیغ جراحی سپرد اما پزشکان به اشتباه، به جای پای چپ، پای راست او را شکافتند که در نهایت، این امر جان او را گرفت. بیمارستان دولتی اراک یکی از مراکز قدیمی درمانی این شهر بوده که به لحاظ امکانات و خدمات پزشکی وضعیت مطلوبی ندارد. بسیاری از خطا‌ها و اشتباهات پزشکی گزارش نمی‌شوند و همین موضوع ارائه آمار دقیقی از میزان خطا و اشتباهات در حوزه پزشکی و درمانی را دشوار‌تر می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۱
این جریان بیشتر شبیه یک لطیفه می مونه که ما قدیمها بچه بودیم می شنیدیم و می خندیدیم .الان سیستم زندگی ما یک افسانه و یک لطیفه است که باید بر آن گریست.
یادت به خیر آقای مدیری..............
افسوس برای پزشکی که پای اسیب دیده را از پای سالم تشخیص نداد
راستی از پزشك وپرستار خمینی شهر چه خبر؟؟
مابه بیمارستان ولی عصر میگوییم ...
پزشکان گند زدن به اخلاق رفتار درست با ملت
والله اسم این دیگه قصور پزشکی نیست
نظام پزشکی کجایی؟ من با تنبیه پزشک قاصر مشکلی ندارم ولی خدا نکنه که جامعه پزشکی را زیر سئوال ببرید. سنگ رو سنگ بند نمی شه. پزشکان در حال حاضر شده اند برده. پیر که شدند می خواهید به امان خدا ولشان کنید. نه بازنشستگی دارند و نه با درآمدهای فعلی می توانند وسیله ای برای دوران پیری خود فراهم کنند. موضوع پزشکی مردم هستند اما حوصله ما پزشکان هم حد و مرز داره. لطفا پای خودتان را روی خط قرمز ما نگذارید چون اکثریت مان داریم با نجابت به سیستم درمانی مملکت خدمت می کنیم. انگار یادتان رفته که ما هم انسانیم و نیازهایی داریم و بالاخره پیر می شویم و احتیاج به درآمدی داریم تا از گشنگی نمی ریم. شما هم کمی حیا داشته باشید. نظام پزشکی فکری به حال سالمندی پزشکان بکند.
پزشکان مخصوصا بعد از اجرای طرح تحول سلامت حقوقهای چند صد میلیونی می گیرند که البته چون قانونی است نوش جانشان , پرستاران که مرتب دم از کمی حقوق و کاهش ساعت کار در این سالها داده اند و الان یک لیسانس پرستاری در همه بخشهای جامعه بالاترین حقوق را در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی می گیرند و البته بازهم معترض هستند و خودشان را با پزشکان مقایسه می کنند. اینها بغیر از متخلفان و زیر میزی بگیران و کسانیکه خودشان برای کار خودشان نرخ می گذارند است . اما حاصل و بازخورد اجتماع و مردم بعنوان کسانیکه از خدمات جامعه پزشکی و پرستاری استفاده می کنند چیست؟ آیا افزایش کیفیت و کمیت خدمات درمانی مردم هم (فارغ از هزینه های متحمل شده که البته در دو سال اخیر کمتر شده است) رشدی محسوس داشته است. در همین بیمارستان موصوف به ولیعصر اراک که هفتاد سال قدمت دارد اکثرا بیماران بعلت کمبود جا در راهروها بدون حداقل امکانات بستری هستند که بارها شخصا شاهد بوده ام و شاهد دعواهای مکرر و نزاع های به حضور نیروی انتظامی ختم شده بوده ایم که بعلت بی اعتنایی های مکرر به بیماران صورت می گیرد. در بیمارستان خوانساری اراک که مخصوص بیماران سرطانی است و سه سال است قرار است فقط 60 تخت به آن اضافه شود و برای هزینه اش هم اوراق وقف دو سال و نیم پیش فروخته شد ولی پروژه اش همچنان تعطیل است . روزانه هفتاد بیمار از نوبت شیمی درمانی و رادیو تراپی باز می ماند چون امکانات نیست. آیا حاصل همه اینها نباید به افزایش امکان برخورداری مردم در استفاده از امکانات درمانی عادلانه و کرامت مندانه باشد . لطفا همین چند نمونه ذکر شده در همین شهر اراک را پیگیری نمایید و در رسانه بازخوردش را به قضاوت مسئولین کشور و مردم بگذارید
بی مسئولیتی از دولتی احمدی نژاد در همه کشور گسترش یافته است
ضمن عرض تأسف از این فاجعه
بنده چون آشنایی کامل با سیستم اتاق عمل این بیمارستان دارم میدانم که این اتفاق مولود حکومت بلامنازع یک اصل در این بیمارستان است و آن چیزی نیست جز "سابقه کار" بدین معنی که هرکس سابقه کار بالاتری دارد هر سازی دوست دارد کوک میکند و خبری از دستورالعمل و نگاه سیستمی و... نیست که نیست به شکلی که منشی های اتاق عمل که از کارمندان با سابقه اند از نصب برچسب بر روی بیمارانی که وارد اتاق میشوند خودداری میکنند و حتی از استقرار میز منشی ها در ورودی اتاق عمل اجتناب میورزند و مسئول اتاق عمل و جانشین او نیز کاملا منفعلانه و به دور از کفایت هیچ تلاشی در جهت تغییر اوضاع از خود نشان نمیدهند و تازه با شیفت بندی های کاملا غیر استاندارد که فقط سود خود و دوستان با سابقه کاران را در نظر دارد بر خستگی پرسنل اضافه نموده و ضریب اشتباه را بالا میبرند.....
لذا از مسئولین وزارت بهداشت میخواهم فکر عاجلی برای استقرار مدیریت سیستمی ساده در این بیمارستان با استفاده از نیروهای غیر دگم و جوان بنماید و باگهای روشنتر از روز این سیستم را با کمی جدیت رفع نماید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار