بازدید 112519
آدرس غلطی که باید به آن حساس بود؛

پیشنهاد بی‌شرمانه تنها به این سی بازیگر زن سینما و تلویزیون نشده است!

وقتی یک نانوا صف را نادیده می‌گیرد و به دوستانش خارج از صف نان می‌دهد و وقتی کارمند بانک به طمع سکه عیدی آخر سال فلان شرکت، ارباب رجوع را در اولویت دوم قرار می‌دهد و درخواست فلان شرکت را در اولویت انجام می‌دهد و یا وقتی یک پزشک با تمرکز بیشتری برای یک مسئول در اتاق عمل جراحی می‌کند، شاید ندانند که درگیر سطح پایین تری از سوءاستفاده از قدرت برای کسب ثروت یا قدرت هستند.
کد خبر: ۵۸۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 02 May 2016
پیشنهاد بی‌شرمانه تنها با این سی بازیگر زن سینما نشده است!
«تابناک»، مهدی خرم‌دل؛ «امیدواریم شما برادر عزیز از پشت صحنه ناسالم و غیرمطلوب اکثر پروژه‌های تلویزیونی با خبر باشید. از روابط آلوده و مافیای قدرتمند عده‌ای بی‌صلاحیت و شهوت پرست که روز به روز به نفوذ و قدرت ایشان برای وارد کردن چنین افرادی در صحنه مقدس تلویزیون اسلامی افزوده می‌شود، مطلع باشید... چگونه است که عده‌ای از بانوان بازیگر بی‌حاشیه موجه و اخلاق‌گرا با دستمزدهای انسانی و معقول تنها به دلیل باج ندادن به این عده سودجو و حفظ عفت و سلامت روحی و حفظ حدود و شان حرفه‌ای خود به بهانه‌های مختلف از طرف ایشان از کار باز می‌مانند! چگونه است که اکثریت بانوان موجه این حرفه به دلیل تشکیل خانواده و ازدواج که توصیه و دستور اسلام است در تلویزیون و سینمای جمهوری اسلامی – ناخواسته از میدان به در می‌شوند!»

این جملات، مهم‌ترین فرازهای نامه سرگشاده سی بازیگر زن ایران خطاب به علی اصغر پورمحمدی معاون سیمایِ رسانه ملی یا به تعبیر ساد‌ه‌تر، مدیر تلویزیون بود. تعابیر به کار رفته در این نامه، حکایت قدرت‌نمایی از یک جریان قوی و فراگیر در بخش تولید فیلم و سریال دارد که در ازای نقش‌ها، از بازیگران درخواست‌های غیراخلاقی دارد و آن گونه که از لفظ «اکثر پروژه‌های تلویزیونی» استفاده شده، این اتهام متوجه طیف وسیعی از این پروژه‌ها شده است.

بلاشک تا زمانی که این اتهامات در مراجع قضایی صالح بررسی نشود، نه می‌توان این اتهام بزرگ را قاطع تأیید و نه این اتهام بزرگ را قاطعانه رد کرد، چون به هر حال گروهی از زنان سینماگران با نگارش و انتشار این نامه سرگشاده، عملاً در مقام شاهد یک سلسله پیشنهادهای غیراخلاقی حاضر شده‌اند و این گواه در وهله نخست قابل ارزیابی است.

نکته مهم دیگر در این چند فراز از نامه افشاگرانه بازیگران، اشاره به تغییر رفتار با این بازیگران زن پس از ازدواج و تغییر وضعیتشان از تجرد به تأهل است و تاکید شده آن‌ها پس از ازدواج از میدان به در شده‌اند. این تعابیر به تأویل‌ و تفسیرهای خطرناکی از روز گذشته منتهی شد که نگارش این تحلیل را برای بازبینی آنچه رخ می‌دهد، در پی داشت تا بار دیگر جزئی‌نگری اغراق شده، مانع از درک ابعاد واقعی یک ماجرا نشود.

مهم‌ترین تحلیل‌های نادرست در قبال نامه سرگشاده این بازیگران عمدتاً پیرامون بود؛ نخست اینکه چه اتفاقی در دوران مجردی این بازیگران رخ می‌داده که در دوران تأهل فراهم نیست و باعث بی‌کاریشان شده است؟! دوم، آیا بازیگران زنی که اکنون در سینما و تلویزیون حضور پررنگی دارند و مجرد یا متأهل هستند درگیر این روابط آلوده شده‌اند و آیا اکثریت برنامه سازان آلوده هستند؟!

در واقع نوع طرح مسأله توسط این بازیگران تمامی عوامل سینما و تلویزیون را مستقیم درگیر یک پروژه فساد کرده و با توجه به آنکه این اتهام نه توسط یک بازیگر، بلکه توسط سی بازیگر مطرح، نمی‌توان به سادگی از آن گذشت و باید به ریشه‌های این فساد یا به تعبیر دقیق‌تر، «سوءاستفاده از انواع قدرت برای پیش‌بریِ خواسته غیراخلاقی» اشاره کرد.

با این حال در ابتدا باید تکلیف این حوزه را مشخص کرد. می‌توان از «جزئی» که این بازیگران اشاره کرده‌اند، به یک «کل» رسید که مستتر باقی مانده است. این حقیقت کتمان ناشدنی است که به برخی بازیگران زن سینما ـ حتی بازیگران معتبر ـ پیشنهادهای غیراخلاقی می‌شود و این پیشنهادها لزوماً ارتباطی با ارائه یک نقش ندارد و گاهی بدون هیچ مقدمه‌ای این پیشنهاد مطرح می‌شود.

پیشنهاد بی‌شرمانه تنها با این سی بازیگر زن سینما نشده است!

این پیشنهادها حتی درباره بازیگران مرد سینما نیز وجود دارد، به گونه ای که یکی از بازیگران مرد سر‌شناس و متأهل سینمای ایران، پس از آنکه چندین بار خطوط تلفن همراهش را تغییر داد، همچنان مزاحمت‌ها کاهش نیافت، شماره مزاحمین را در گوشی تلفن همراهش ذخیره کرد و لیست سیاه بلندی تهیه کرده که هر روز بر تعداد این شماره‌ها افزوده می‌شود!

به تعبیر واضح‌تر، بخشی از این پیشنهادها از آفات تشاهر است و در هیچ نقطه‌ای از کره خاکی نمی‌توان شاهدش نبود. یکی از تکواندوکاران برجسته ایرانی که یک بار عنوان قهرمانی جهان را داشت و بعد‌ها زندگی بحرانی یافت، چند سال پیش از گرفتار شدنش، ایمیل شخصی‌اش را به نگارنده نشان داد که گروهی از دختران روزانه تعداد قابل توجهی از ایمیل‌های اغواگرانه برای او ارسال می‌کردند. طبیعتاً هر انسانی در چنین مسیری دچار لغزش می‌شود و خویشتنداری تا حدی ممکن است.

بسیاری از اولیاالله و در صدر ایشان حضرت یوسف (س) برای آنکه در مقابل یک پیشنهاد غیراخلاقی اغواگرانه مقاومت کردند، نزد خدا شان و مرتبه یافتند و همین نشانه‌ها، دشواری مقاومت در مقابل پیشنهاد غیراخلاقی را -به خصوص زمانی که این پیشنهادها بارها و یا از موضع قدرت مطرح می‌شود- هویدا می‌سازد. بنابراین نمی‌توان این انتظار را داشت که هر شخصی در مقابل بمباران پیشنهادات تا ابد بتواند دوام بیاورد و لغزش فرجام کسی است که در زمینی سراسر لغزنده حرکت می‌کند، ولو اینکه با احتیاط حرکت کند.

حال اگر پیشنهادهای غیراخلاقی از پیشنهادهای عمومی به بازیگران، به پیشنهادهای ضمیمه کار محدود نمود، باید یادآور شد که این پیشنهادها در بستر کاری «عمدتا» به بازیگران و عواملی از سینما و تلویزیون داده می‌شود که تکنیک ویژه یا مخاطب فراگیری ندارند و حضور یا عدم حضورشان در یک سریال یا فیلم سینمایی، امتیاز خاصی برای آن مجموعه محسوب نمی‌شود.

به همین دلیل بسیار بعید است که چهره‌هایی چون فاطمه معتمدآریا، نیکی کریمی، مهناز افشار، ترانه علیدوستی، طناز طباطبایی، پگاه آهنگرانی، باران کوثری و طیف وسیعی از بازیگران سر‌شناس و پرمخاطب سینمای ایران در طول دوران فعالیتشان با چنین پیشنهادی مواجه شده باشند که یک نقش را در قبال یک پیشنهاد غیراخلاقی به دست آورند، زیرا این اشخاص به پروژه‌های سینمایی اعتبار می‌بخشند و مخاطب را به سالن سینما یا مقابل تلویزیون می‌آورند؛ بنابراین پروژه‌ها و کارگردان‌ها و تهیه‌کننده‌ها به آن‌ها احتیاج دارند.

بنابراین، چنین پیشنهادهایی بدون آنکه اشاره‌ای به این سی نفر داشته باشیم، بیشتر به اشخاصی داده می‌شود که نه مخاطب گسترده‌‍ای دارند و نه به تکنیک بازیگری منحصر به فردی مسلط هستند، زیرا هر بازیگری یکی از دو ویژگی را داشته باشد، هرچند ممکن است پروژه‌های ایده‌آلش را تجربه نکند اما قطعاً در فضای سینمای ایران ‌بی‌کار نمی‌ماند. این قاعده درباره سایر عرصه‌ها نیز صادق است و اگر زنی از توانمندی بالایی برخوردار نباشد، برای حفظ و ارتقای موقعیتش ممکن است با پیشنهادات نامشروعی مواجه شود.

به عنوان نمونه‌ای خارج از حوزه سینما، اگر یک ورزشکار ملی‌پوش زن در یک رشته ورزشی برای سال‌های پیاپی هیچ عنوانی در مسابقات بین‌المللی، قاره‌ای و جهانی به دست نیاورد اما همچنان در حاشیه امن عضو تیم ملی بود، باید درباره پشت پرده ماجرا تحقیق کرد.

همچنین اگر یک کارمند زن در بخش خصوصی یا غیرخصوصی به یک باره و بدون حداقل صلاحیت حرفه‌ای، به شیوه آسانسوری ترقی یافت، باید اندکی تامل کرد! ساده‌تر از همه این‌ها، وقتی استادی به بهترین شاگردان یک کلاس کمترین نمره را می‌دهد اما در مقابل یک دختر خام می‌شود، اندکی تدبر در احوالات لازم می‌شود!

فساد و سوءاستفاده از قدرت اما بسیار ساده‌تر از این‌ها در جامعه کاملاً عادی سازی شده است. وقتی یک نانوا صف را نادیده می‌گیرد و به دوستانش خارج از صف نان می‌دهد و وقتی کارمند بانک به طمع سکه عیدی آخر سال فلان شرکت، ارباب رجوع را در اولویت دوم قرار می‌دهد و درخواست فلان شرکت را در اولویت انجام می‌دهد و یا وقتی یک پزشک با تمرکز بیشتری بر یک مسئول در اتاق عمل جراحی می‌کند، شاید ندانند که درگیر سطح پایین تری از سوءاستفاده از قدرت برای کسب ثروت یا قدرت است.

در واقع «سوءاستفاده از انواع قدرت برای پیش‌بریِ خواسته غیراخلاقی» که می‌تواند این انواع قدرت، شامل ثروت و نفوذ باشد، صرفاً در سینما قابل خلاصه سازی نیست و در تمامی ارکان و مجموعه‌های خصوصی و غیرخصوصی می‌توان نشانه‌هایی از آن را مشاهده کرد.

در هر مجموعه‌ای «ممکن است» چنین پیشنهادهای بی‌شرمانه‌ای به برخی کارمندان و مدیران زن از سوی مدیران ارشد داده شود و اگر این جو تنها به «سلبریتی‌ها» خلاصه می‌شد که وضع جامعه، این نبود! بنابراین خودمان را فریب ندهیم و وقتی انگشت اتهام را به سمت یک گروه خاص نشانه می‌رویم، توجه داشته باشیم، سه انگشت دیگر چه کسی را نشان می‌دهد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۹۲
اون استاد رو خوب اومدین
البته همه اساتید اینجور نیستن ولی مورد داشتیم که هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
بله به همين راحتي يه سري نخبه شدن و از امکانات و مزاياش استفاده ميکنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
سلام جناب ناشناس 14:59
به نظرم ذکر چند نکته مفیده:
اولا که من منکر این نیستم که از این موارد نداریم.
دوما همچین "به همین راحتی" هم نخبه شدن ممکن نیست. که اگر چنین هست حضرت جنابتان بخواهید تا بشوید.
سوما همچین " امکانات و مزایاش" هم در کار نیست که اگه نخوای دنبال درس باشی از خیلی جهات پیشرفت راحت تره و البته که این مورد خاص مورد بحث امکان و مزیت نیست بلکه ضعف اخلاقی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
جناب ناشناس 17:06 فکر کنم اگر يه نگاهي به دانشگاهها کنيد متوجه ميشيد بعضي از دوستان چطور نمره بالا ميگيرند و ترفندهايي استفاده ميکنن. اين قضيه توي خيلي از محيطاي ديگه از جمله کار و پيشرفت شغلي هم هست. من به همين راحتي ديدم ي خانم چطور ارتقاي شغلي گرفته يا شاگرد اول شده . پس بهتره به جاي حمله به من نظر خودتون رو اعلام کنيد. ثانيا من هيچوقت نميخوام اينطور نخبه بشم ارزوني شماها و اونهايي که اين روش رو دارند.
ضمن اينکه منم ميگم درس خوندن و از اين راه پيشرفت کردن خيلي سخته و اميدوارم هر کسي لايق نخبگي و ارتقا هست تو اين مملکت بهش برسه نه خيلي از آدمايي که الان ميبينم.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
نخبه !!!!!! داریم ؟
چه مشکلی را حل کرده اند؟
حتی یک هنرپیشه در ختم فرج الله سلحشور شرکت نکرد اگر این ادعا صحیح باشه پس این عزیزان چرا از سلحشور هیچ دفاعی نکردند.
زیر سووال بردن شانیت بازیگران حال حاضر سینما به جز تهمت پراکنی علت دیگه ای نداره کدامیک از این عزیزان در کارنامه کاری خودشون یک فیلم موفق رو داشتند که حالا به واسطه تاهل از هنر آفرینی باز موندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
چرا ... میگی؟!! آقای زمانی رو حداقل من دیدم شرکت کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
مرحوم سلحشور علت این پدیده رو بازیگران خانوم در نظر میگرفتن در حالی که این بازیگران علت رو تهیه کنندگان و کارگردانها معرفی میکنن
پس جای علت و معلول تو این دو نظریه متفاوته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
وقتي خانوما از کارگردان و ساير عوامل اخلاق گرا و ارزش گرا حمايت نميکنن نتيجش همينه که گرفتاري به خودشون برگرده
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
مرحوم سلحشور به بازیگزان زن با لفظ زشتی و به صورت یک طرفه توهین کردند و این کار ایشون اصلا قابل دفاع نیست . نمی دانم چرا این توهین به چشمتون نمی آد .شاید چون اینکار تو فرهنگ یک عده کار عادی به نظر می رسد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
لطفا توجیه های صدمن یه غازی نیارید که آقای سلحشور به زنها توهین کردند و اینها به تهیه کنندگان که آدم خند میگیره.

در اصل همین بازیگران هم یک طعنه به زنانی زده اند که این پیشنهادهای بی شرمانه را میپذیرند
وقتی که دین و تقوی واقعی از جامعه رخت بر بست نتیجه اش فساد است و فساد انواع و اقسام دارد.خود را به خدا بسپاریم که طوفان سخت وزیدن کرده است.
آن وقتی که حرکات اول ما خطا باشد تا انتها نیز منتظر دروی خطا باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
داداش دین و تقوا به ظاهره نه به درون شخص
عبدالله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
باسلام،آقای ناشناس عزیز.دین وتقوی با وجود انسان ها عجین است و تفکیک آن به تقوای بیرونی ودرونی معنا ندارد.
یقین بدانید فردی که دارای تقوی (که همان ترس از خالق یکتا بابت ابتلا به گناهان می باشد)باشد هیچ گاه حتی با وجود فراهم بودن زمینه گناه ،آن گناه را به خاطر شرم وترس از ایزد منان انجام نمی دهد.
اگرشخص تقوای درونی نداشته باشد و فقط ظاهرش را درست نماید این فرد شیاد،دشمن دین و عامل شیطان است.
شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران به سمت و سویی می رود که.... جامعه ی ایران در حال دگردیسی است. این امر نتیجه ی کم توجهی متولیان امر و همچنین تغییرات جهانی و بین المللی در امر تکنولوژی و رسانه های ارتباط جمعی است....
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
انواع فسادهایی که تو ایران است و با الان داریم با خبر می شویم ، مثال زدنی است . بنا براین یکبار جرات داشته باشیم بپذیریم که خودمون مشکل فرهنگی داریم و اینقدر مشکلات خودمان را به دیگران نسبت ندهیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
تکنولوژی مثل چاقو میمونه می تونی جراحی کنی یا آدم بکشی
سلام.این گزارش ها و متن ها و هزارن نمونه دیگر هیچ فایده یی ندارد تا زمانی که ما میگیم بهترین مردم دنیا و بافرهنگ ترین هستیم و نیازی به هیچ راهنمایی نداریم وضعمون همینه.زیاد ناراحت نشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
دقیقا کی، کِی و کجا گفته ما بهترین و بافرهنگ ترین مردم دنیا هستیم؟ این ادعا فقط از ذهن بیمار و متوهم پانترک شما نشأت میگیره
متاسفانه دراکثر مشاغل استخدامی این فاجعه وفرصت طلبی حاکمیت دارد درسینما وتلویزیون پررنگ تر است درآگهی های استخدامی فقط زن استخدام میکنند سو استفاده دوجانبه دستمزد کم و...............میدانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
باید به کامنت این فرد توجه بشه . کاملا حق با ایشونه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
تو همه این مسائل بی توجهی به دستورات اسلام و احکام الهی دلیل قاطع این گرفتاریهاست وقتی زنان با مردان قاطی شوند و زنها رعایت عفت نکنند نتیحه اش همین است که شاهد آن هستیم !
این بازیگران بسیار معمولی قصد دارن از جو کشور سواستفاده کنن و با ادعاهای واهی از آب گل آلود ماهی بگیرن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
شما می دانید چه کسانی هستند که ادعا می کنید معمولی هستند؟
نویسنده این متن همه چیز و همه صنوف را برد زیر سوال. خوب بخش فرهنگی سایت مطرحه و سایت بخش غیر اخلاقی نداره. واویلا میشد.
اینام مثل فوتبالیستان فقط برای سرگرمی هستند و نه آموزش و الگو بودن
و دو گروه بازیگر داریم که اسباب بازی دو دسته شده اند
خوشبختانه تا کنون در عمرم 1 یار سینما رفته ام و 5 سالی است که هر نوع شبکه تلوزیونی را نگاه نمیکنم
من دیروز تقاضای خرید 1000 سهم اوراق مشارکت را در بورس دادم و بعلت تقاضای زیاد از حد برای این اوراق ناظر بازار ان را بین کارگزاران تقسیم کرد تا ان هم نسبت به تقسیم این اوراق بین متقضیان ثبت نام کرده تقسیم کنند. حداقل سهم من میبایست 60 تا 80 سهم میشد ولی حتا یک اوراق هم به من تعلق نداد و بین خودشان تقسیم کردند. به نظر من این یک دزدی بسیار پیدا و عیان است و ...
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
خوب دوست عزیز آنها به نفع شما کار کرده اند چون این بورس با این وضع فساد سیستماتیکی که بر آن حکمفرماست، دیر یا زود به شدت با سر به زمین خواهد خورد و خیلیها را ورشکست خواهد کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
چه ربطي داشت؟
احترام امام زاده دست متولی است . یک کم از اون میک آپ های غلیظ آنچنانی کم کنید همه چی درست میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
انگار یک گروه از مردم اعتقاد ندارند که این مشکلات مشکلات دوطرفه است و نمی خواهند مسوولیت مردان را بپذیزند !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
جالبه بدونید که این میکاپ های غلیظ حداقل در فیلم ها مطابق با خواسته کارگردان فیلم هستش نه بازیگران زن فیلم ومتاسفانه اغلب کارگردانان ایرانی مرد هستن
به نظر من این نامه کاملا درسته
از وضعیت اینستاگرام بازیگرای پرکار و بازیهای غیرحرفه ای شون میشه یه حدسایی زد که چه جوری انقدر نقش میگیرن
کسی پرتقال فروش رو دیده؟
والا خواهر خانم تو کلاس بازیگری یکی از جایزه بگیرای جشنواره شرکت کرده بود، تمرینی که میکردن شامل تقلید از خوانندگان بدنام خارجی، درآوردن ادای یک دختر که از جنسیتش راضی نیست و ... بود به نظر شما این آدم که بعدا میخواد از همین کلاس همکاراشو انتخاب کنه ملاکش غیر از مسایل غیر اخلاقی میتونه باشه
نویسنده یک نکته مهم را ذکر نکرده و آن این است که افراد سرشناس هم روزی سرشناس نبوده اند و الان سرشناسند و باعث فروش فیلم... به هر حال جلوی این رفتارها، حتی اگر به قول شما فقط در مورد ناشناس ها صورت بگیرد را باید گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
و در ضمن دلیل اصلی سرشناس شدم چهره است نه تکنیک
فساد و سوء استفاده بصورت كلان و وسيع بيشتر در شرايطي رخ مي دهند كه متولي يك امر و موضوع يك نفر يا يك نهاد ؛ سازمان باشد . در ايران هم متاسفانه اقتصاد دولتي است حتي حوزه ورزش هم در دست دولت است عمده تيم هاي فوتبال از منايع دولتي بطور مستقيم و غير مستقيم بهره مي برند مديران باشگاهها عمدتا وابستهبه مراكز قدرت در بدنه دولت مي باشند در حوزه فرهنگ اين وضعيت به لحاظ اهميت و حتي نوع حاكميت كشور شايد اين بسته بودن بيشتر باشد و لذا منفعت فرد مطرح نيست كه دنبال يك كارگردان خوب و يا بازيگر خوب و ... باشد منابع و حمايتها بطور مستقيم و غير مستقيم دولتي و يا... است پس امكان سوئ استفاده بيشتر است. بهر حال ضريب عدم وقوع فساد در هيچ كجاي دنيا صفر نمي شد ولي در فضاي آزاد كه بخش خصوصي ورود كند قطعا مسائل سوء كمتر خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
این سی تا خانم دقیقاً بر عکس شما نظر دادند. یعنی گفتند از وقتی بخش خصوصی فعال شده، وضع خراب شده و صداوسیما که دولتی یا حاکمیتیه، باید بیاد و مدیریت کنه!
از این پیشنهاد های بی شرمانه به همه میشه حتی اقایون...
به یاد مربیان فوتبالی افتادم که هر وقت تیم نداشتن دم از پول کثیف وحرام فوتبال میزدن وهر وقت قرارداد میلیاردی میبستن پولش از شیر مادرحلال تر بود حالا این بازیگران زن وقتی بیرون گود موندن یادشون اومده چه خبره تا دیروز که پیشنهاد داشتن فسادنبود دوما اینکه خانمهای بازیگرعزیزدوست دارن اروپایی وامریکایی وبلکه وسوسه انگیزتر لباس بپوشن ولی کسی بهشون تو نگه سوما فکر کنم........... میدونم تابناک چاپ نمیکنی ولی افتاب همیشه پشت ابرنمیمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
کاملا باهاتون موافقم، احسنت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
مگه تو اروپا همه جرات دارن به خانم هاشون تو بگن؟؟!!!والا ما که اونجا ی همچین جسارت هایی که شما میگی رو ندیدیم شایدم خوب نگاه نکردیم!!!
تو سازمان ما زنان مظلقه پیشرفتشون عالیه
از اول همین بوده و خواهد بود هر کسی باید مواظب سلامتی خانواده و خود باشد
همه اش تقصیر شهردار نیویورک است.
همانطور که ما دارای بهترین و با فرهنگ ترین ورزشکاران و تماشاچیان دنیا در عرصه ورزش هستیم، در عرصه سینما و تلویزیرن نیز دارای با فرهنگ ترین و پاک ترین انسان های روی زمین هستیم! در ضمن، هنر هم تنها نزد ما میباشد و بس!!!
همه جای دنیا با سو استفاده جنسی برخورد شدید می شود اما شما سعی دارید مقصر را خود بازیگر معرفی کنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
این یک ارتباط دوطرفه است، هم با سوء استفاده گر باید برخورد شود و هم سوءاستفاده شونده نباید به گونه ای ظاهر شود که از او سوءاستفاده شود.
تعطیل کنید این سینما و سریال های کذایی را.
این خانمها می خوان توجه جلب کنند
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
میخوان برا تو جلب توجه کنن...
بس که دختر کشی..!!!
هر دم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد
شنیده بودیم اوضواع خوب نیست ولی نه در این حد که عده ای را وادار کند دست به قلم شوند.
دست به قلم بردن بدون شک تامل برانگیزترین بخش این ماجراست چرا که تنها در شرایط استثنایی و در سایه نابرابری ها و ظهور قانون قدرت و قانون بی اخلاقی، کسی و کسانی حاضر می شوند این چنین بی پرده از چیزی سخن به میان بیاورند.
واقعیت این هست که ظاهر جامعه موجه ولی باطنش خرابه و راههایی هم که برای اصلاحش پیشنهاد میشه همان تکرار روشهای غیر موثر گذشته هست و خیلی سطحیه.متاسفانه به خاطر عقاید کلیشهای دنبال راه حلهای موثر نبوده ایم.مثلا خود ما زمان دانشجویی اردوی مختلط دانشجویی رفتیم حتی همان زمان جنگ ولی حفظ حرمت را میکردیم .ولی الان این اردوها را زیر سوال میبرند خوب این جدایی ها باعث ایجاد عقده میشه که از جای دیگه سر بر میاره ...
"همچنین اگر یک کارمند زن در بخش خصوصی یا غیرخصوصی به یک باره و بدون حداقل صلاحیت حرفه‌ای، به شیوه آسانسوری ترقی یافت، باید اندکی تامل کرد! ساده‌تر از همه این‌ها، وقتی استادی به بهترین شاگردان یک کلاس کمترین نمره را می‌دهد اما در مقابل یک دختر خام می‌شود، اندکی تدبر در احوالات لازم می‌شود!"
این پاراگراف یه عالم حرف داره ها!! ایهاالناس....
پاسخ ها
بانوی گرامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
و البته کم نیستند کارمندان آقایی که بدون صلاحیت و یا حتی حضور ، پله های ترقی را آسانسوری طی می فرمایند !!! آیا تاملی ؟‌
آسانسورهای سفارشی ؟ آقازاده ای؟ باجی؟ پارتیی ؟ و ... .
ضمنا متاسفانه زنان با صلاحیت هم بدلیل تبعیض جنسیتی خیلی دیرتر از آقایان همتراز خودشان پیشرفت و ترقی می کنند ؟ چرا ؟

آیا این خود عاملی نیست که از راهی بجز پله بروند وقتی همه سوار آسانسورند !!!

اندکی تدبر در احوالات لازم می‌ باشد ، قطعا"
زن که باشی تو این کشور با این قوانین هزار جور مشکل داری تا بتونی یه کاری دست وپا کنی برای خودت، برای ساده ترین مشاغل نه رفتن به سمت علایقت هزار جور مصیبتو باید تحمل کنی حالا میری سرکار،بانگاه و توقعات جنسی بالادستیات هم یا باید کنار بیای یا همه چیزو بذاری کنار.
چکار ميشه کرد؟
چندسال پيش نامه اي براي تابناك نوشتم و گفتم فساد همه جا را گرفته و زمان آن رسيده كه انقلاب پاكسازي توسط دلسوزان ايران هرچه سريعتر اتفاق بيفته و شرط آن هم عدم تبعيض در برخورد با مفسدان است اما هيچ نشانه اي از رفع فساد كه ديده نشد هيچ بلكه فساد با سرعت نور درحال گسترش است و تقريبا جزء پوست و خونمان شده !!!
اولاً به شکل کلی مصیبت سو، استفاده در همه اقشار و نهادها از طرف عده ای نوکیسه ، نو مقام و بی ریشه غیرقابل انکار است اما این بررسی به گونه ست که گویی اگر بازیگران جوان و تازه کار در معرض اینگونه تجاوزات حرفه ای قرار بگیرند زیاد قابل توجه نیست !!؟؟
خدا کند این تعبیر من اشتباه باشد.
ما رو ببین که پای فیلم و بازیگری چه کسانی احساساتی می شویم
، خوش به حال خودم که اهمیت زیادی به فیلم و سریال نمی دهم،
واقعا چه آدمهایی فیلمهای اخلاقی می سازند که دیدن ظاهرشان( در غیر فیلم ) و یا اخبار اینچنینی ، برایم تاسف آور است
متاسفانه این مسئله تنها در حوزه سینما نیست و در حال حاضر در ... ادارات و دانشگاه ها و ... دیده می شود. چه بسیارند زنان و دختران نجیب و شایسته ای که به خاطر صیانت از حرمت خود و خانواده شان علی رغم شایستگی فراوان به حاشیه رانده شده اند. مثال ها فراوانند
ببخشید گویاشما خودادرس را اشتباهی گرفته اید .بله درست است که هر جا قدرت انحصاری وجود داشت امکان ایجاد فساد بالا میروداما نکته ای که در جامعه امروز ایران رواج دارد ودر صدا وسیما از همه بیشتر دیده میشودمتهم کردن همه غیر از خود است صداوسیما که راجع به فساد در دنیا برنامه ها میسازد چرا هیچگاه دست به نقد خود نمیزند وچرا همه چیز در مملکت ما گل وبلبل نشان داده میشوداگر بپذیریم که ماهم مثل دیگران در دنیا ممکن است دچار فساد وناهنجاری شویم وبعد برای ان چاره جویی کنیم انگاه مسیر را درست شناخته ایم ولی اگر بگوییم چون صدا وسیما ... پس هیچ مشکلی در ان وجود نداردادرس را غلط رفته ایم.معتقدم بدون مدارک متقن نمیشود اتهام زد ولی وقتی 30 نفر نامه ای را امضا میکنند وخانمی(مجری پرس تی وی)فایل صوتی منتشر میکند باید حساس شد واین امر مبارکیست برای جلوگیری از اضمحلال فرهنگ وانسانیت در جامعه ما...
والا...........چه چیزهایی خدا رحم کند
دقیقا حقیقت را گفته اید.

متاسفانه چون بازیگران و سینمائیها بیشتر در چشم هستند، رسانه ها هم اشتباهات آنها را پررنگ تر نشان میدهند در حالیکه فسادی که در خیلی از نهادها و ادارات و شرکتها و سازمانهای دولتی و خصوصی وجود دارد، بارها بیشتر و کثیفتر از فسادی میباشد که در سینما وجود دارد ولی چون در چشم نیستند، رسانه ای هم نمیشود.
اخه وقتی که محرومیت باشه از هر نوعش انوقت فساد اخلاقی رشد میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
محرومیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
منظورتون از محرومیت چیست ؟؟؟؟؟؟ منظورتون از محرومیت این نیست که زن و مرد روابط آزادانه با هم داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟ خوب اکثر این افرادی که دارای فساد اخلاقی هستند اتفاقا در خانواده خود هیچ محرومیتی هم ندارند و به راحتی با مردان و زنان دیگر معاشرت دارند که نیتجه اش شده این فساد لجام گسیخته.
این واقعه فقط در سینما نیست در همه جا هست . در ادارات و محل های کاری ...

بسیار از این موارد هست .

نکته اینکه فقط از جانب آقایان نیست .احتمال دارد از سوی خانم ها به آقایان نیز پیشنهاد شود.
اوی صداش رو در نیار هوی سیماش رو در نیار
نگارنده عزیز ببین اوضاع چقدر خراب بوده که حالا صدایشان درامده. من یکی از نزدیکانم حدود 55 سال دارد. همیشه هم مواظب حرکات و لباس اش هست. . ولی بخاطر تجرد هر کجا رفته با همین پیشنهادها مجبور شده دست خالی بیرون بیاد. حالا هیچی نداره نه خونه ای نه هیچ والا دیگه کار نمیکرد . ولی مجبوره. یک بار بردمش در محیط کار خودم ولی متاسفانه با پیشنهادهای بیشرمانه روبرو شد. حتی در سن 55 سالگی. میدونین این خانم حالا چی میگه . میگه کاش یا خودمو کشته بودم یا منم مثل بقیه می شدم تا الان بی کس و فقیر نباشم. داستان حضرت یوسف رو هی تکرار نکنید. قرار نیست همه پیامبر باشند. خدا هم تو اون دنیا هر کسی رو اندازه توانایی اش سوال و جواب می کنه. یه کم هم به جامعه نگاه کنید. جامعه ای که ادم ها رو میسازه و مبارزه با اون یعنی بر خلاف اون شنا کردن و تنها و بدبخت شدن.
هنرپيشگي و كارهاي سينمايي اقتضائات خاصي دارد كه اگر در كنار آنها به اخلاق توجه نشود راحت به انحراف و فساد ميگرايد و پاي انسان در طور شيطان گير ميكند.
شاید این نامه از طرف کارمندان تلویزیون "من و تو "بوده؟؟
کجای این مملکت پاکه که فوتبالش پاک باشه...
مرحوم ناصر حجازی خطاب به فردوسی پور در 90
"در صحنه مقدس!!! تلویزیون..."
همه چیزم که مقدسه : حرفه مقدس پزشکی...شغل مقدس معلمی..و........فقط تلویزیون کم بود که مقدس بشه که اونم شد.!!
اقاي نويسنده وهمينطوراست ...نويسندگانی که به وظیفه ماست مالی کردن اعمال زشت دیگران می پردازند!!@
من اگر جای این سی تا خانم بودم از این متن شما ناراحت می شدم. این استنباط رو از این متن میشه کرد که اینها بود و نبودشون در فیلم تاثیر نداره و به همین دلیله که این پیشنهادات بهشون میشه. من کاری ندارم که این پیشنهادات بهشون می شه یا نه. اما این حرف برای یک هنرپیشه خیلی باید ناراحت کننده باشه که بازی اش بده !!!
همیشه پای یک زن در میان نیست
همیشه پای پول در میان است
والا ما که این وسط موندیم قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دُم خروس رو ؟؟؟... شما یه نگاه به تیپ و ظاهر خانوم هایی که تو جشنواره بودن بنداز (که مدتی هم عکساشون سوژه ی همین تابناک بود) والا به خدا بعضیاشون از عکس های مدل های خارجی هم بدتر بود. نگید نبود بــــود. خب این مدل پوشش خودش هزارتا داستان داره بابا ناسلامتی شما الگوی یه مملکتی..... نمیگم کار اون دسته از کارگردان ها درسته ها نــــــــــــــه اصلا. ولی خداییش..... ای بابا بیخیــــال
این مشکل فقط آلن دلون میتونه حل کنه
میترسم یه وقت مثل اون دزده باشه که تا دید گذاشتن دنبالش میدوید و داد میزد دزد و بگیرید تا خودش را تبرئه کنه
به نظر من هر کس بخواد میتونه پاکدامن باشه اونی هم که نمی خواد کاریش نمی شه کرد. این مسئله به فلان شغل و .. ربطی نداره. ادم ناسالم کار هم که هم نداشته باشه کنار خیابون می ایسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
تا حالا کنار خیابون ایستادی؟
یک بار فقط امتحانش کن؟!
مواظب باشد تهمت نزنید . ابروی شخصی را در معرض خطر قرار ندهید بله در هر جامعه ای هست کم و زیادشم نمیشه مشخص کرد. چون بر اساس مدارک و مستندات باید اظهار نظر کرد. نمیشه نظر کلی داد. بعضی ها هم که با استعداد کم یا بدون استعدادیک شبه ره ترقی را طی می کنند دلیل بر این کارها نیست بعضی ها دوست و فامیل و اشنا دارن. یادتون باشه کار به صورت ریشه ای باید درست شه. الان شما چه قضاوتی می تونید بکنید. به هیچ کس نمی تونیم تهمت بزنیم فقط می تونیم فکر کنیم بله حداقل یه مواردی هست . و نمی توانیم به شخص خاصی تهمت بزنیم . ممکنه به بعضی از این بازیگران پیشنهاد داده باشند ولی این تعداد هم در مقابل خیل زیاد بازیگرانی که کار می کنند ممکنه کم و ناچیز باشه و البته ممکنه فزونی هم داشته باشه و ما ندونیم ولی ما که نمی دونیم. بعضی بازیگرا هم به خاطر در بورس نبودن و تعداد زیاد بازیگرا نمی تونن کار پیدا کنن . بعضی بازیگرا هم که دم از اخلاق می زنن ایا در مقابل پیشنهاد هر فیلمی جواب رد هم می دهند؟ در خاتمه به بازیگرای پاک احترام میذارم و سر تعظیم فرود می اورم. بله بعضی ها به هیچ کس رحم نمی کنند چه برسه شما زیبا باشید. مشکلات ریشه ایه . هیچ سر جای خودش نیست هر چیز باید فرهنگ خودشو داشته باشه. و انسانها هم باید اصول فرهنگی و اخلاقی را رعایت کنند البته بعضی بازیگرای خانم هستند که اونا هم رعایت نمی کنند و باید رعایت کنند.
تو خود امريكا قانون دارند در مورد آزار جنسي سر كار و أدارت ودانشگاه. اگ. كارمند زن و يا مردي حتي جك يا واژه اي را استفاده كند كه كارمند مقابل( بالادست يا پايين دست) احساس عدم امنيت و تجاوز به حريم جنسي خود كند مي تواند شكايت كند و خيلي راحت مورد حمايت قرار گيرد. ولي متاسفانه زنان ما وارد محل هاي كاري شده اند كه هيچ تعريف درستي از آزار جنسي وجود ندارد!
وقتی صحبت از فساد در سیمنا میشه، ذهن همه درگیر فساد جنسی میشه، در حالی که فسادهای بسیار بیشتر و بالاتری هم وجود داره و نامه این سی تن هم مربوط به اونها میشه
فساد اداری، غیر شایسته سالاری، اعتیاد، پرداخت پول برای خرید نقش و ...
مثل کلمه منکرات یا کلمه نهی از منکر که وقتی گفته میشه، همه ذهن شون به مسایل جنسی می افته!
متاسفانه منکرات بسیار بزرگتر یا نادیده گرفته میشه و یا درچه دوم و سوم قرار می گیره
اینایی که امضا کردن عکسهای خودشون تو نت رو دیدن که حرف از اخلاق و غیره و غیره میزنن؟!
این چیزی که از فساد شما ازش نام می برید یکی از ابعاد چیپ و نازل فساد است که در صورتی که در جامعه ای رواج داشته باشد احتمال وجود ابعاد بسیار پیچیده تر آن، بسیار بسیار بیشتر است و ضمنا این نوع از فساد که شما ازش داری نام می بری چیزی نیست که بشه کسی رو از متبری دانست چرا که همانطور که می دانید هر کسی بالاخره یک قیمتی دارد و همانطور که گفتی کسانی که قیمت گذار و قیمت گذاری ندارند همان اولیا ا... هستند پس شما نمی توانی کسی را متبری بدانی بدلیل شان و مرتبه بالای اجتماعی و یا شهرت چون به هر حال اون صنف، ماهیتش بر اساس این نوع ارتباطات بنا شده و شما نمی توانی آن را نفی کنی.
ولی این نکته قابل توجه است که اینها همه برایندی از شرایط حال و گذشته اجتماعی ما است و چیزی نیست که بتوانی به عنوان یک موضوع انتزاعی منفرد بهش بپردازی و بتوانی بهش فائق بیای.
با همه مردم شهر
بايد از شهر گريخت
سلام یک نکته رو نویسنده یا غفلت کرده یا نخواست بهش اشاره کند اونم اینکه :
بازیگرانی که الان معروف هستند، از کجا معلوم که در زمان غیر معروف بودنشون از این پیشنهادها نداشته است، و دم بر نیاورده اند.
وقتی از جامعه ای هر روز نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی اش بروند و غیر کارشناسان بیشتر و بیشتر مسئولیت بگیرند
آخر و عاقبتش همین یا شاید بدتر شود
زمانی عرصه و هنر برای عاشقان و شیفتگان هنر بود! یادش بخیر!
البته کلا جامعه خودمونو نمی گم! ما که کلا مشکل نداریم!
"هیچ تمدنی نابود نمی شود مگر از درون بپوسد."
شما به یکی از همین بازیگران مدعی متخصص هنر و جراح روح و جامعه و....!!، پیشنهاد بدید نقش اول یک فیلم هنری و تاثیر گذار و پر مخاطب را برای شما در نظر گرفته ایم به شرط اینکه نه تنها هیچ اسم و نشانه ایی در فیلم مورد نظر از شما نخواهد بود بلکه (به فرض اینکه امکان داشته باشد) یک ماسک یا گریم تمام عیار و کاملا حرفه ایی به چهره شما نصب خواهد شد طوری که هیچ راه و روش و روزنه ایی و سند و مدرکی نخواهد ماند که شما بعدها ثابت کنید که بازیگر این نقش شما بوده اید و کاملا گمنام تا ابد...یا هیچ مصاحبه و عکس و خبری تصویری از شما در جامعه منتشر نخواهد شد و شما متخصص هنر و جراح روح و روان افراد و جامعه ! خواهید ماند ولی کاملا گمنام و نا معلوم و مانند سایر افراد عادی و معمول جامعه بعد ببینید چند نفر این شرایط رو قبول می کنند....اغلب سینما و تلوزیون و رسانه ها و نقش ها ابزار و وسیله یی هستند جهت مطرح شدن و شهرت و بدنبال آن مزایای و پیامدهای مربوطه با انگ هنر و فرهنگ. هدف هنر نیست هدف خویش است مانند بازیگر سریل کیمیا که اجازه نداد با گریم وی را پیر کنند و به خورد عوام و تماشگر عوام دادند که مثلا ایشان 20 سال پیر شده است در واقع کل پروژه و سرمایه و تلویزیون و شعور مردم و هزینه ای میلیاردی و... قربانی و ابزار خودنمایی ایشان شد.هنرمند واقعی در نقش گم می شود و و خود را فدای نقش می کند طوری که چیزی از بازیگر در نقش پیدا نیست و هرچه هست و نقش است ولی بازیگر مدعی هنر ....نقش را قربانی و فدای خویش می کند.مانند کوه یخ شناور در آب است که فقط قله آن بیرون از آب نمایان است و پیدا و 90 درصد آن زیر آب است نا پیدا و تمام انگیزه ها نیز همان 90 درصد پنهان در آب است.به نام هنر و به کام خویش...
راحت بودن بعضی از خانم یا اقایان مشهور در جمع با بعضی از دوستانشان این ذهنیت را در مغز شخص سوم ایجاد میکند و قتی این خانم یا اقای مشهور اینقدر دوست هستند شاید من هم اضافه بشم و گر نه هر کسی در رفتارش حدود خود را نا خداگاه به دیگران اطلاع میدهد
این مشکل در همه جای جامعه هست و سینما هم در این جامعه زیست می کنند . کار زن در جامعه مردانه بدون فرهنگ سازی به منفعت طلبی جنسی ختم می شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل