بازدید 12789

راه حل مطهری برای مشکل مینو خالقی

نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است یکی از راههای حل مشکل اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان ارجاع آن به هیئت حل اختلاف قوا از سوی رهبر انقلاب است.
کد خبر: ۵۸۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 02 May 2016
نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است یکی از راههای حل مشکل اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان ارجاع آن به هیئت حل اختلاف قوا از سوی رهبر انقلاب است.

به گزارش ایسکانیوز علی مطهری با اشاره به نامه خود به رئیس جمهور برای مجاب کردن وزارت کشور به امضای اعتبارنامه منتخب سوم اصفهان در انتخابات مجلس دهم و همچنین تهدید وزیر کشور به استیضاح خاطرنشان کرد: در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که وزارت کشور خود را در این قضیه مقصر نمی داند و آن را مرتبط با شورای نگهبان می داند، تصریح کرد: اینگونه نیست بلکه به نظر ما این موضوع به وزارت کشور ربط دارد، چون وقتی که هیئت نظارت استان اصفهان انتخابات این حوزه انتخابیه را تائید کرده است، این به معنی امضاست اما اینکه اعتبار نامه را امضاء نمی کنند، یک تخلف آشکار است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: زمانی نمی توانند اعتبارنامه را امضاء کنند که انتخابات آن حوزه انتخابیه ابطال شده باشد اما وقتی می گویند ما انتخابات اصفهان را تائید کرده ایم این خودش به معنای امضاء شدن اعتبار نامه است و معنی دیگری ندارد از این رو ، زمانی که صحت انتخابات را تائید کردند این به معنای آن است که وزارت کشور باید اعتبارنامه را به مجلس بفرستد.

وی با اشاره به رایزنی های خود با وزارت کشور بر سر این موضوع خاطرنشان کرد: در مذاکره تلفنی که با آقای امیری، قائم مقام وزیر کشور داشتیم آن ها گفتند که ما پیگیر حل موضوع هستیم و ما هم می گوییم منتظرمی مانیم چراکه تا کنون وزارت کشور در مجموع خوب عمل کرده و ایستادگی کرده است ولی ما معتقدیم که این مقدار کافی نیست،یعنی اینکه بگویند که ما تلاش کردیم اما نشد، پذیرفتنی نیست بلکه ما می گوییم که باید اعتبارنامه صادر شود.

مطهری همچنین در پاسخ به این سئوال که با توجه به روزهای پایانی مجلس نهم، آیا می توان استیضاح وزیر را کلید زد؟ گفت: ممکن است ما در همین مجلس نیز برای انجام استیضاح تلاش کنیم اما اگر نشد در مجلس بعدی این کار را انجام می دهیم و هیچ اشکالی ندارد و منتخب سوم اصفهان نیز می تواند با تاخیر وارد مجلس شود، چراکه هر مشکلی راه حل دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع در گذشته نیز سابقه داشته است، گفت: باید وزارت کشور در حال حاضر نیز این مسئله را بررسی کند هرچند که از نظر قانونی کاملا روشن است و هیچ ابهامی ندارد و حتی آقای وزیر گفته بود که استفساریه داده بشود که به نظر من هیچ ابهامی وجود ندارد.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس دهم با بیان اینکه برای حل این مسئله چند راه حل وجود دارد، گفت: برای این موضوع، سه راه وجود دارد که یکی از آن ها استیضاح است، دیگری نیز این است که بخواهند استفسار کنند که به نظر من لازم نیست و قانون هیچ ابهامی ندارد.

مطهری راه دیگر حل این مشکل را واگذاری این موضوع به هیئت حل اختلاف قوا از سوی رهبر انقلاب عنوان کرد و گفت: من شخصا معتقدم که راه حل این است که وزارت کشور باید اعتبارنامه را امضا و به مجلس ارسال کند چون راه باز است و مانعی در کار نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار