بازدید 2097

نرخ رشد اقتصادی ایران بیش از 6 درصد

وزیر دادگستری گفت: در پسابرجام، ایران در زمینه توسعه و رشد اقتصادی جزء کشورهای بسیار مساعد و جذاب برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌شود که دارای رشد اقتصادی بیش از 6 درصد است.
کد خبر: ۵۸۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ 02 May 2016

وزیر دادگستری گفت: در پسابرجام، ایران در زمینه توسعه و رشد اقتصادی جزء کشورهای بسیار مساعد و جذاب برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی می‌شود که دارای رشد اقتصادی بیش از 6 درصد است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام پورمحمدی در ششمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی،‌هنری و حقوق مرتبط اظهار داشت: اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی جایگاه مناسبی در اقتصاد کشور پیدا کرده و امسال نیز با همکاری دولت و مجلس بودجه مناسبی به این بخش اختصاص یافته است.

وزیر دادگستری افزود: بنا بر اعلام سازمان ثبت تعداد شرکت‌های ثبت شده در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان داشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.وی گفت: در گذشته فعالان عرصه مالکیت فکری یا از ایران خارج می‌شدند یا محصول خود را به بیرون از کشور انتقال می‌دادند اما اکنون با گشایشی که در شرایط کشور ایجاد شده بسیاری از ایرانی‌ها تمام یا بخشی از محصولات فکری خود را به داخل کشور منتقل کردند.

پورمحمدی با بیان اینکه پسابرجام شرایط جدیدی را در کشور ایجاد کرده گفت: بسیاری خواهان حضور در ایران در شرایط جدید هستند زیرا ایران در زمینه توسعه و رشد اقتصادی جزء کشورهای بسیار مساعد و با نرخ بسیار جذاب پیش‌بینی شده است.وی توضیح داد: زیرا برخلاف بسیاری از کشورها که رشد اقتصادی 0.5، یک تا دو درصد را پیش رو دارند نرخ رشد اقتصادی ایران بیش از 5 تا 6 درصد پیش‌بینی شده است که در نتیجه این شرایط شاهد هجوم و افزایش ترددها به ایران هستیم.

پورمحمدی ادامه داد: پیرو توسعه اقتصادی کشور حقوق مالکیت فکری نیز بخشی از موضوعات اقتصادی است.وی گفت: این موضوع از سال‌های گذشته مورد توجه بوده است و در این دولت نیز حقوق مالکیت فکری در دو بخش مالکیت صنعتی و مالکیت ادبی هنری به صورت لایحه به مجلس فرستاده شده که با تصویب آنها از قانون جامع مالکیت فکری برخوردار خواهیم شد.

وی با اشاره به پیامدهای منفی عدم حمایت از پدیدآورندگان آثار فکری در کشور گفت: خروج یک مهندس از کشور 150 هزار دلار تا 200 هزار دلار از مملکت خارج می‌کند، همچنین خروج یک فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد 250 تا 300 هزار دلار و خروج یک تحصیل کرده دکتری 400 هزار دلار به صورت رایگان از کشور خارج می‌کند و بدتر اینکه این افراد در کشور بمانند و از امکانات کشور استفاده کنند اما محصولشان را از کشور خارج کنند.

پورمحمدی همچنین از وزارت ارشاد خواست که یک واحد حقوقی با پشتوانه مالی ایجاد و برای دفاع از حقوق پدیدآورندگان آثار وکیل بگیرند.

وزیر دادگستری گفت: اگر حقوق‌ها از جمله حقوق شهروندی و حقوق مالکیت شهروندی در جامعه به رسمیت شناخته شود جامعه‌ای مطمئن با امید و سالم خواهیم داشت.وی یادآور شد: با توجه به اینکه رئیس جمهوری موضوع حقوق شهروندی را با جدیت مطرح کردند معاونت حقوق شهروندی را در وزارت دادگستری ایجاد کرده‌ایم که این موضوع را با مدیریت و پایش منظمی جلو ببرد.

پورمحمدی از همکاری کارشناسان وایپو با ایران برای آموزش مبانی حقوق مالکیت فکری به ایرانی‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد: در تابستان اولین دوره آموزشی را برگزار کنیم و در این زمینه با دانشگاه‌ها نیز برای ایجاد رشته‌هایی در سطح تحصیلات تکمیلی وارد هماهنگی شده‌ایم.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها