بازدید 71275

خانه‌هاي فساد مجازي

گزارش «تابناك» از گفت‌وگوهاي اينترنتي
کد خبر: ۵۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۹ 06 August 2009
سرويس اجتماعي تابناك ـ بررسي‌ها از شيوع گسترده ابتذال اخلاقي و فرهنگي در اتاق‌هاي گفت‌وگو و سايت‌هاي دوست‌يابي که گاه فيلتر نيز نيستند، حکايت دارد.

از سال‌ها پيش که دسترسي به اتاق‌هاي گفت‌وگوي سايت‌ها از جمله سايت ياهو در کشور ما نيز فراهم شد، همواره استفاده نادرست و مبتذل از اين فن‌آوري، جامعه اصيل ايراني را با چالش روبه‌رو کرده است.

در ابتداي کار که اين فن‌آوري در مسير درست علمي و گاه تفريحي مورد استفاده قرار مي‌گرفت، هيچ کس فکر نمي‌کرد که اين اتاق‌هاي گفت‌وگو محلي براي ابتذال اخلاقي و درخواست و اظهارات شنيع و منزجرکننده شود.

با بررسي ميداني اتاق‌هاي گفت‌وگو متوجه مي‌شويد که در کنار اين که برخي افراد به دنبال صحبت‌ها و گپ‌هاي سالم و اجتماعي هستند، اما افرادي که تعداد آنها کم نيست، با اظهارات سخيف و درخواست‌هاي مستهجن فضاي اتاق را آلوده کرده و افرادي را که داراي عقايد محکم بوده و يا دور از اين‌گونه مسائل بوده‌اند، حتي براي لحظه‌اي وادار به فکر در اين مورد خاص کرده و ذهن آنها را مشوش ساخته و آثار مخربي را بر روحيه و روان بسياري از کاربران مي‌گذارد؛ چه بسا اين آثار مخرب منجر به فساد و... نيز بشود.

با بررسي عميق‌تر اين قضيه، متوجه مي‌شويم که بسياري از افرادي که براي دوست‌يابي و يا گفت‌وگو وارد اين بخش‌ها مي‌شوند، گرچه در ابتداي امر با نيتي درست وارد مي‌شوند، اما در ادامه برخورد با چنين مسائلي کم‌کم از راه درست منحرف شده و ممکن استا به ناكجاآباد نيز بروند.

بررسي‌ها و شواهد نيز نشان مي‌دهد که حوزه گپ و گفت‌وگوهاي مجازي هر چه خصوصي‌تر شد، ابراز مطالب «خاص» نيز بيشتر مورد توجه قرار گرفته است. بي‌صداقتي، دروغ‌گويي، پنهان کردن مشخصات واقعي خود، خود را فرد ديگري معرفي کردن، نام‌هاي کاربري (ID و userهاي) مستهجن، درخواست‌هاي شنيع ميل به جنس مخالف و موافق، اظهارات سخيف درباره مسائل خانوادگي افراد و مواردي که حتي نمي‌توان به آن اشاره کرد، از جمله مسائل بسيار مهم و قابل توجهي است که همه کاربران از جمله افرادي که با سن کم وارد چنين بازار آشفته‌اي مي‌شوند، با آن درگير شده و هرقدر هم اين فرد داراي خانواده‌اي محکمتر، مقيدتر و سالمتر نيز باشد، باز هم احتمال انحراف وجود دارد.

از سوي ديگر نيز درخواست و يا پيشنهاد ارايه شارژ تلفن همراه براي روشن کردن وب‌کم و مشاهده تصاوير مبتذل طرف مقابل نيز از ديگر معضلات اين فن‌آوري روز دنياست.
چرا که بسياري از جوانان عزيز کشورمان که در محيطي متفاوت و پايبند موازين اخلاقي رشد کرده با مواجهه با چنين مواردي و درخواست‌هايي ممکن است دچار ترديد شده بروز مشکلات خانوادگي و روحي در فرد را منجر شود.

علاوه بر اين عده‌اي سودجو نيز در اين بازار آشفته از صداقت طرف مقابل سوءاستفاده کرده و با دريافت تصاوير خصوصي فرد مقابل که گاه حتي به قصد ازدواج صورت مي‌گيرد، اقدام به اخاذي و انتشار اين تصاوير خصوصي در دنياي بي‌صاحب مجازي مي‌کنند.

با اين حال اين وظيفه مهم بر رسانه‌هاي گروهي و روزنامه‌هاست که مردم و خانواده‌ها را از چنين مسأله مهمي که بعضا به فساد و جنايت نيز ختم مي‌شود (با بررسي صفحه حوادث بسياري از روزنامه‌ها متوجه آن مي‌شويد) آگاه کرده و با تشريح تمامي ابعاد اين نوع دوست‌يابي و تفريح که در بيشتر موارد منجر به ازدواج، با طلاق نيز همراه مي‌شود، براي همگان روشن شده و دوست‌يابي و همسريابي با معيارهاي اخلاقي، اجتماعي، اسلامي و خانوادگي مورد توجه جوانان کشور قرار بگيرد.
گرچه رسانه ملي تاکنون توانسته با برنامه‌هايي از جمله «چراغ خاموش» و مستند «شوک» تا اندازه‌اي مردم را از اين خطر بزرگ آگاه سازد، اما اين وظيفه رسانه ملي به نحو شايسته عملي نگرديده و همچنان خانواده‌ها و جوانان کشور با خطر انحراف روبه‌رو هستند.

در پايان يادآور مي‌شويم غرض از تحرير اين مطلب، سياهنمايي و نشان دادن فضاي کثيف و مبتذل از دنياي مجازي نيست، اما نمي‌توان منکر وجود چنين معضلاتي در آن شد؛ چرا که افرادي را که در مقيدات خود محکم نباشند، از راه درست خارج کرده و آثار مخرب و بعضا جبران ناپذيري را بر پيکره خانواده و اجتماع کشور وارد مي‌سازد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۰
نظرت چيه كلاً اينترنت اين عامل تهاجم فرهنگي رو جمعش كنن؟؟؟
به نکات مهمی اشاره کردید

ما به جامعه شناس و روانشناس های مجرب و مشرف به جامعه و فرهنگ ایران نیاز داریم نه به برخوردهای پلیسی
نویسنده محترم! هنوز متوجه نشدید که فیلتر کردن دوای درد نبوده؟ بلکه باعث جهش به بیماریهای جنسی شده؟
اگر روابط نرمال بشری بین زن و مرد به این شدت سرکوب نمیشد الان دچار این فاجعه نمیشدیم
اصلا یه دفعه بزنید نت رو تعطیل کنید برگریم به دوران الاغ سواری. سایت های خبری آزاد که نه، سرگرمی که نه، موسیقی که نه، فیلم های روز دنیا که نه، پس چی؟؟؟؟؟؟
درمورد شركت هاي هرمي جديد ( نتورك ) هم اطلاع رساني كنيد . به سرعت در حال گسترش اند و جوانان را جذب مي كنند . فقط در منطقه آرياشهر حدود 700 دفتر فعالند . خواهشا كاري كنيد
اینم فیلتر کنید به این امید که اینم حل بشه . ولی در سفاهت خودتون موندید شماها . مشکل از فیلتر نیست . از فرهنگ .رسانه ملی کو؟امکان ازدواج کو؟کار کو؟اصلا هر چی بدبختی داریم از دست شما خبرنگار هاست که میرین پی سوژه . بابا بفهمید مردم دارن از گرسنگی میمیرن..
حالم ازت بهم خورد تابناک.
واقعا حرف دلمو زدی بعضی ها جنبه استفاده از علم وتکنولوزی را هم ندارند
متاسفانه عده ای در ایران فقط فکر پر کردن جیب خود می باشند و چون در بیشتر مواقع ناظری هم بر این اتاق ها نیست حتی جوانان پاک و با اصل و نصب هم گاهی دچار معضل بی بند و باری -که به یک مشکل اجتماعی تبدیل شده- می شوند و خانواده خود و بعضا دیگر خانواده ها را از هم می پاشند و ای کاش مسئولین محترم راه و چاره صحیحی می اندیشیدند.
اگر گشت ارشاد در اینترنت هم راه بیفته این مشکل هم حل میشه.
یه سوال! گناه این کارا بیشتره آقای بازتاب عزیز یا اون خبرگزاریهایی که به قول شما در فضای مجازی خبر قتل عام مردم کشورشون نه تنها مخابره نمی کنند بلکه آنهارا آشوبگر می نامند و هرروز دروغ و افترا پخش می کنند؟؟؟!!!
برنامه هایی نظیر شوک، به جز ایجاد رعب و وحشت و بی اعتمادی عمومی هیچ گام مفیدی در اعتلای فرهنگ دینی ما نداشته. به جای تحریر این مطالب و آثار سوء ناشی از آن، باید به دنبال فرهنگ سازی ریشه ای از طُرُقی با ضریب امکان و امنیت بالا بود.
متاسفانه قشر زيادي از جامعه شهري مارا روستاياني تشكيل ميدهند كه مدت كوتاهي است كه به شهر آمده اند و چون از محيطي عير قابل مقايسه با شهر هاي بزرگ حجرت كرده اند لذابه خاطر اينكه سر پوش به هويتشان بگذارند خود را با سلايق غربي وقف ميدهند بطوري كه كسي كه آنان را نشناسد احساس ميكندكه از اروپا به ايران آمده اند . اين طايفه اول خانواده خودشان را از دست ميدهند بعد معظلش به خوانواده هاي اصيل سرازير
مي شود .اين افراد غافلند كه هويت اصلي آنان جز پاكترين و با صداقدترين قشر جامعه بشري در همه جهان است . حال چرا در كشور ما اينگونه فكر ميكنند نميدانم . ممكن است كساني با عرايض بنده مخالف باشند .ولي كافي است بيوگرافي اين گونه افراد را بادقت مطالعه كنيد متوجه ميشويد كه 70 درصدشان از آن قماش هستند .
به نظر شما چرا این نوع استفاده نادرست در کشورهایی مثل ایران وجود داره؟ پاسخش سخت نیست!!! در ایران فقط صورت مسأله ها پاک میشن!
جالبه،حالا که yahoo 360 بسته شده تازه خبرش به شما رسیده...
این مطلب رو مینویسم فقط به خاطر خانوم ها که گول نخورن.
اولا که ازدواج خیلی کم پیش میاد شکل بگیره در اینجور موارد اگرم طرف راضی بشه و بیاد خواستگاری و ازدواج کنید مطمئن باشید این طعنه رو همیشه خواهید خورد که تو اگه دختر خوبی بودی تو چت چیکار میکردی؟! هیشکی نمیومد خواستگاریت پناه آورده بودی به چت. و خیلی طعنه های دیگه
حرف آیت اله طالقانی را باید عمل کرد

چند ادرسش هم بما بدهيد
درخواست‌هاي شنيع ميل به جنس مخالف !!!!!!!!!!!!!??????????
اگه تمايلي در بين جامعه به اين سايت ها نباشه اين سايت ها ايجاد نمي شوند
به عنوان یک کاربر اینگونه محیط ها باید بگویم سیاه نمایی نکردید ولی راهکار هم ارائه ندادید.
به نظر من این محیط ها و هجوم جوانان به استفاده از آن ها را می توان با هجوم مردم به رسانه های بیگانه مقایسه کرد:
در حالیکه جوانان در خیابان ها نمی توانند راحت باشند به فضای مجازی روی می آورند که صدها مرتبه خطرناکتر است...هنگامیکه خبرگزاری و رسانه و روزنامه دولتی اخبار بی پایه منتشر می کند مردم به خبر رسانی بیگانگان اعتماد می کنند.
آقای تابناک! الآن وقتش نیست. بهانه دست تندروها ندهید.
هر پدیده نقاط منفی و مثبتی دارد. اصولاً بهتر است ببینید که چه دلایلی باعث وجود چنین عراضه ای شده. با حذف صورت مسئله که ساده ترین راه است نمی توان مشکلی را حل نمود. معضل اشاره شده حتی در سطح جامعه نیز به وضوح قابل مشاهده است.
این ها فساد نیست
فساد به اسم اسلام کشتن است
کاش مشکل تو این مسایل بود
معلوم میشه در اطاق های گفتگو هم از کارمندان معلوم الحال گوانتانامو (کهریزک) عضویت دارند.
تمام مطالبی که درباره مذمت ایجاد ارتباط از طریق اطاقهای گفتگو بیان شده همه صحیح ومعقول است ولی این موضوع رانباید فراموش کرد که همه این امورناشی ازپیشرفت تمدن بشری است واقتضای پیشرفت تمدن اینگونه مسائل به ظاهر قبیح را دربطن خوددارد وگریزی ازآن نیست ومسیر تمدن بشری همین است که طی میشود وواقعیتها رانباید فراموش کرد . ولابدمنه !!!.
خب ...حالا که چی؟... تلفن هم میشه توش هزار جوره به قول شما "منزجرکننده!" حرف زد... هی راه بریم بگیم این اخه...اون تخه...یه بار هم شما یه چیزی به دنیا بدین... ببینیم میشه منزجر کننده نباشه!!!...این حرفا تا کی!!؟؟؟؟
با سلام و احترام
اينجانب يكي از قديمي ترين و حرفهاي ترين چترها هستم.حدود 38 ماهه كه به حداقل 16 تا از شلوغترين چت روم ها دائما سر ميزنم و حضور فعال دارم. تمام اين مطالبي كه فرموديد را با تمام وجود حس كردم و تاييد ميكنم بخاطر فضاي نامناسب روم ها مخصوصا در اين 1 سال اخير، تمام هم و غم من صرفا ايجاد نور افشاني و فضاي مثبت در اين روم ها است. در بعضي جا ها و بعضي مواقع موفق بودم و در اكثر جا ها نا موفق. به دليل كم بودن تعداد افراد مخلص در اقليتيم. در چت روم ها دائما ايات مناسب قران روايات معصومين عليهم السلام حرفهاي نقض و كلمات قصار و نكته ها و مطالب جذاب و مفيدي را يكسره در روم ها كپي ميكنم بطوريكه فايلي كه 3 سال پيش ايجاد كردم الان به تقريبا 40 صفحه شده است. بارها از طريق همين سايت كامنت گذاشتم كه مثلا عده ما كم است كمك كنيد بعضا نامه زدم كه افراد بسيار شيادي جهت تخريب دين مردم رسما اينجا ميايند. به نظر من يا بايد اين روم ها جمع شود و يا كنترل بيشتري شود و يا افراديكه مخلص و مسلط هستند زياد در اينجا ها بيايند تا محيط را تغيير دهيم.من خودم يكي از مديران چند تا از اين روم ها هستم ولي امكانات ما كم است كساني را اخراتج ميكنيم ولي سريع اي پي را تغيير داده دوباره ميايند و .... خلاصه جبهه حق بايد قويتر عمل كند
خدانگهدار
"ارايه شارژ تلفن همراه براي روشن کردن وب‌کم "
یعنی چی؟
تابناکیها! ساعت خواب.
آیا میدونید منظور کسی که کامنت گذاشته: "حرف آیت اله طالقانی را باید عمل کرد" کدوم حرف بوده؟ اگه میدونستید فکر نمی کنم کامنتشو میگذاشتید!!!! اینطوری شما هم متهم میشید به ترویج فساد
اقاي تابناك شما كه مي دنيد يكي از دلايل بد كشور ما حضور زياد و شكم گنده هاي تند رو ميباشد . شما به جاي اينكه شرح موضوع كنيد داريد اين افراد رو وارد اينترنت ميكننيد كه فيلترينگ رو بيشتر كنند
ببین برادر! چرا شماها فکر می کنید کلیددار بهشت هستید؟ هر فن آوری می تونه زمینه سازمسائل خوب و بد باشه ولی مهم اینه که به بهانه ی دین و ایمان اعمال محدودیت نشه! نمونه ی بارزشم همین فیلترینگ که به بهانه بستن سایت های مستهجن بوده ولی عملا تبدیل به وسیله ای واسه خاموش کردن هر صدای اعتراضی در اینترنت شده! احتمالا یادتون نرفته که چه بلایی سر سایت قبلی خودتون "بازتاب" آوردن؟؟؟
وقتي ابراز احساسات و عواطف در دنياي واقعي وجود نداره و مذموم قلمدادا ميشه بالاخره يه جايي بروز پيدا ميكنه. وقتي از روبرو با مشكلي برخورد نكنيم و حلش نكنيم ناخواسته از پشت خنجر ميخوريم. چرا توي چت رومهاي كشورهاي اروپايي و آمريكايي اين موارد مشاهده نميشه؟؟
با نظر اولی موافقم
علت اصلی این فاجعه هوس های جنسی است.بابا جون جوان 24 ساله باید ازدواج کنه آیا می تواند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس مقصر اصلی مسئولین هستند که این وضع بوجود آمده.بی کاری،نداشتن شغل ثابت،نداشتن امنیت شغلی و خیلی موارد دیگر به کرار می توانم اشاره کنم...شما ببینید آمدن طرحی دادن مثلا تاکسی سبز ها 80 درصد تاکسی سبز ها جوانانی هستند که واقعا می توانن کمک حال جامعه باشن طرف درس خونده لیسانس گرفته خدمت مقدس سربازی رو هم گرفته بعد تاکسی سوار تو خیابان های زیبای تهران،بیشتر دهه 60 تاکسی سوار هستند.اونوقت دهه 30 هنوز بر صندلی ریاست تکیه می زند.کی گفته میز به هیچ کس وفا ندارد تو مملکت ما خوب وفا داره.اگر هم میزی گرفته شود میزه بزرگتری جایگزین می شود.به نظر من در مورد این چیزا بنویسید که مشکل ریشه ای حل شود این مسئائل رو همه می دونن،انقدر گیر ندین به جونا،الان مثلا این متن رو زحمت کشیدی نوشتی که یاهو مسنجر فیلتر کنن،بابا دست بر دارید تو رو قرآن.چشم ها را باید شست طوری دیگر باید دید.یا علی.هیچ وقت نظر من را نمایش ندادین،نمی دونم علتش چیست
در پايان يادآور مي‌شويم غرض از تحرير اين مطلب، سياهنمايي و نشان دادن فضاي کثيف و مبتذل از دنياي مجازي نيست، بلکه هدف پر کردن صفحات و سرگرم کردن خوانندگبن عزیر می باشد
وقتی در یک جامعه ، همه چیز ممنوع می شود، کار به اینجا می کشد.
ترکیه کشوری است به لحاظ فرهنگی و مذهبی، شبیه ایران. ولی ناهنجاری های کمتری دارد. چرا؟ دلیل آن روشن است، در آنجا گزمه وجود ندارد.
وقتی حجاب اجباری می شود، وقتی پسر از دختر جدا می شود، وقتی پارک بانوان ساخته می شود، وقتی تفکیک جنسیتی ایجاد می شود، در کنار فواید آن، هزاران ضرر و زیان و آسیب اجتماعی بوجود می آید. جامعه باید متعادل باشد، نه افراط و نه تفریط.
ترکیه، تعادل را انتخاب کرد اما ما تفریط را.
در ایران ، به خاطر وجود ممنوعیت ها، باید هم شاهد باشیم که نیازهای طبیعی انسان، به صورت عقده در بیاید.
و شکل افراطی پیدا کند.
با عرض سلام
من جوانی دانشجو و 23 ساله هستم . مطالب مطرح شده شما درست است متاسفانه جوانان ما از اینترنت و این اتاق های گفتگو استفاده های نادرست می کنند .. اما یک سوال ایا به نظر شما مشکل ما اینترنت است آیا اگر فردا اینترنت بطور کل قطع شود مشکلات جوانان ما حل میشود .... مصلما نه !!!!!
پس مشکل از جای دیگریست ... شما به جای نگرانی از اینترنت بیایید شرایطی فراهمکنید که سن ازدواج را از 30 سال پایین بیاورید . گرانی و تورم را حل کنید! قیمت مسکن را پایین بیاورید در رسانه ملی بجای آن همه حجم شدید تبلیغات مشروعیت یک گروه خاص و سریال های گاه بی ارزش به فرهنگ سازی ازدواج های ساده و آموزش جوانان و خوانواده ها بپردازید . بیایید مشکل اقصادی مردم را حل کنید که اگر این چنین شد دیگر نیازی به بستن سایت ها نیست و نگرانی از دانشگاه ها و پارک ها و جوانان نخواهید داشت .
علی (ع) می فرماییند: علت بدبختی ها و گناهان مردم فقر است .
شما مسئولین چه کارهای زیر بنایی برای جوانان کرده اید که از آنها انتظار دارید .
با تایید مطالب فوق باید بگویم محدودیت ها حرص به وجود می اورد باید فکری به حال غرایض جوانان این بهترین موهبت الهی نمود
تابناک!!! خیلی .... نود درصد این نظرات مال خودته
دنبال فرهنگ سازی ریشه ای از طُرُقی با ضریب امکان و امنیت بالا
(لطفا این بار نظرمو منتشر کنید)
به نظر من اکثر قریب به اتفاق جوان های مملکت ما پاک هستند ولی متاسفانه جامعه شرایط پاک موندن رو برای اونا آماده نکرده!
به خدا اگه مشکل ازدواج، مسکن و خیلی چیزای ابتدائی دیگه ... حل بشه، هیچ کدوم از جوون ها به طرف این سایت ها نمیرن...
بی سوادی هم جزء همین قضایا ست.
تو سایت ر...ز یکی از مهمترین سایتهای خبری یکی با مستهجن ترین لفظ انگلیسی پست زده بود.
حضرات سایت نفهمیده بودن
شما چی توقع دارین
توقع دارین این سایتها برن فرهنگ سازی کنن
اینا فقط فیلتر کردن رو بلدن
واقعیت است. اما وقوع آن طبیعی است چون دنیا عوض شده . ضمنا ازدواج اینترنتی میتونه خیلی هم موفق باشه . او ن ها که در چت رومها هستندو و حرف های مبتذل میزنند از افراد همین اجتماع هستند اونا هم عمه و خاله دارند که براشون برن خواستگاری و اونا رو نجیب معرفی کنند. روشهای سنتی ازدواج در کلان شهر ها دیگه جواب نمیده باید جوانها هوشمند و عمیق باشند. اونم با بستن فضای جامعه و بگیر بگیر و پنهان کاری نمیشه اما اگر همه با هم راحت باشند و فضای مدارس دانشگاه ها و خانواده ها عقلانی و دور از تعصبات کور باشه امکان پذیر میشه.
ضمن تایید موارد مندرج در گزارش از همه انانی که انصاف دارند و نیز حافظه این سوال را دارم که "در ایام ازادی نسبی جوانان به واسطه حضور در انتخابات که می توانستند کمی از انچه میخواهند را بیان وعمل کنند نیز این اتاقها همین میزان متقاضی مستحجن مایل به جنس مخالف داشت !!!؟
این موضوع نشان از یک بحران اجتماعی دارد که متاسفانه سالهاست در حال رشد سرطانی است . و مسولین محترم سرشان را زیر برف فرو کرده اند .
ای کاش می شد عفونت را به جای مشخصی که تحت کنترل است هدایت کرد .همان جمله ای که اینجانب بارها از قول آقای طالقانی شنیده ام را اگر اجرا کنیم مشکل تا حدودی حل خواهد شد
جرا میگید محکم نباشند ؟؟ خوب محکمشون کنید. البته نه با این صدا و سیما که خودش کلی مشکل ایجاد میکند.اصلا فراموش کردید این مملکت میلیونها جوان بیکار دارد وبیکاری ایمان را میسوزاند واگر این سایت ها نباشند میرن توی خیابونها و هزاران مفسده ایجاد میکنند بگذارید لاقل اینجوری خودشونو تخلیه کنند.باور کنید که تقویت ایمان بگیر و ببند و محدود کردن نیست.
شنیع؟؟؟ وقتی در بستست،از پنجره...
هر چیزی راه حل منطقی و عقلانی خودشو داره!
احتمالا مخابرات می خواد میل جنسی رو هم فیلتر کنه!!!!!
مثل این که اینجا هر کس بخواد علمی صحبت کنه کامنتش رو نمی ذارن. شاید می ترسن حقایق گفته بشه. نمی دونم چرا نزدیک به نیم صفحه ای که توی کامنت قبلیم به خودم زحمت دادم نوشتم، اینجا درج نشده؟!
داداش سن بالا میخواد تا بدونه اون حرف آقای طالقانی چی بوده..
وگرنه معلومه شما هم مثل خیلی ها..
از قربانیان بی اطلاعاتی ناشی از سانسور و فیلترینگ و پارازیت و ممیزی هستی
"ارايه شارژ تلفن همراه براي روشن کردن وب‌کم" یعنی یه دختر خانوم میاد میگه شماره رمز ایرانسل بدید تا من با وب کم بدنم رو بهت نشون بدم. یعنی من میرم یه شارژ 5 تومنی می خرم شب میام خونه تو اینترنت می دمش به اون دختره، اون دختره هم به جاش مثلا یه ربع وب کمشو برام روشن می کنه و در عوض هزینه خرید شارژ ایرانسل نمیده دیگه به جاش تو اینترنت کار می کنه شارژ ایرانسل می گیره
شاید بهتر باشه به ریشه مسله فکر کرد ؟؟؟ و به دلیل این افراد؟؟ شاید دلایلی دارن که مسولان هنوز نفهمیدن
سه روز قبل در يكي از مناطق تفريحي شمال كشور مهمان يكي از مجتمع هاي اقامتي تفريحي كه متعلق به نيروي انتظامي بود بوديم. با حضور نيم روزه به همراه خانواده صحنه هاي جالبي ديديم كه حسابي مرا به فكر فرو برد. همراهان مي گفتند خوب است يك تيم گشت ارشاد در بين اينها باشد كه اينقدر....

نگاه شهيد آويني درباره فرهنگ و فعاليت فرهنگي را به همراهان گفتم كه به غني سازي دروني بيشتر از ممانعت و جلوگيري اهميت مي دهد و مي گويد خانه هايتان را در دامنه كوههاي آتشفشان بنا كنيد.
متاسفانه معلوم نیست فرهنگ سازی در این زمینه ها بر عهده چه سازمانی است و چه کسی باید پاسخگو باشد. فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط در حد حرف و یا چماق وجود دارد، باید راهکار عملی اسلامی ارائه کرد و به فریاد جامعه رسید.
همه این حرفا به ظرفیت خود فرد بستگی داره . 28سالمه ، از 12 سال پیش اینترنت کار میکنم . منم از اینا دیدم ولی سراغش نرفتم .
برو بمير تابناك
نویسنده محترم، چرا یکطرفه فکر می کنید؟
تا حالا با خودتان اندیشیده اید که اصلا چرا آمار جستجوی لغات مستهجن در اینترنت برای ایران از همه بالاتر است؟ تا حالا اندیشیده اید که چرا اتاق های چت تبدیل به محیطی برای ابتذال شده است؟
اگر آن جوانی که بعد از فارغ التحصیلی جذب کار شود و بتواند ازدواج کند، مطمئن باشید که هیچ وقت انگیزه و حوصله ای برای این کارها نخواهد داشت.
خواهشا یکبار هم که شده بیاییم واقع بین باشیم و از اصول و پایه همه چیز رو حل کنیم. مطئمن باشید با فیلتر و زور همه چیز بدتر خواهد شد.
خواهش می کنم بهانه سازی برای اینترنت نکنید
به نظر من تحلیل تابناک از این اتفاق تلخ کاملا درست و بجا است اما بهتر است این گونه تحلیل ها همراه با پیشنهاداتب در جهت عدم گسترش آن باشد.
اینکه مل بگوییم اینترنت خوب نیست غلط است زیرا شاید بیش از 90 درصد اینترنت مفید و 10 درصد مخرب باشد.

ضمنا یادآور می شوم که این 10 درصد هم می تواند مفید باشد ، بدینگونه که فرد مومن و مسلمان ایرانی می تواند خود را در مرحله ای از امتحان الهی که همان دوری از هوا و هوس است بسنجد.
با امید اینکه جوانان مومن ما از این امتحان پیروز درآیند.
واقعا متاسفم برات تابناک
حرف آقای طالقانی فقطططططططططط
خوب می گی چه کار کنیم؟آره ما عقده ای هستیم.از بچگی یاد گرفتیم عقده ای باشیم.یادمون دادن.حالا اگه خیلی ناراحتین فیلترش کنین تا ما هم فیلترش رو بشکنیم.این کار ها دیگه فایده نداره.به درد جوونا برسین.
(ارايه شارژ تلفن همراه براي روشن کردن وب‌کم )
آقاي خبرنگار محترم ، ظاهرا شما در اين مورد صاحب تجربه هسنيد.
شارژ چند تومني سوتي دادي
جالبه یعنی مشکل ما شده این چیزا الان/یعنی این ای دی ها نباشن همه چی درست میشه!!!!
حسابی باعث خنده ی من شد این مطلب .
خب مگه ایرانی های بد بخت یه کلوبی چیزی دارن که برن اونجا؟؟؟؟؟دارن ؟
این حرفها چیه میزنید؟ پس خدا را محاکمه کنید که میل به جنس مخالف را در من گذاشت؟
این آغاز یک بهانه سازی رسانه ای است برای تخته کردن اینترنت . منتظر باشید مردم شریف ایران .
آقا ما نفهمیدیم این فرهنگ سازی اساسی چیه و وظیفه ی کیه. به ما یاد بدید من شخصا واسه فرهنگ سازی اساسی آمادم. اصلا کسی بلد هست فرهنگ سازی چی چیه؟
لطفا احساساتی نشوید، شعارهم ندهید. در جامعه ایی که زن و مرد به صرف بودن در کنار هم مورد بازخواست دائم بوده و اصولا چنین روابطی بلافاصله می تواند از سوی پلیس و نیروهای امنیتی دستاویزی برای برخورد، تحقیر، بازخواست و البته تعرض فیزیکی قرار گیرد، صد البته که روابط به تدریج شکل پنهان به خود گرفته بیشتر و بیشتر در معرض خطا و انحراف خواهد بود.
به قول حافظ شیرازی :
من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش
هرکسی آندرود آخر کار که کشت

مگر تمایل به جنس مخالف عیب و گناهه
ميخايين صبح تا شب سينه بزنيم
يكي نيست فرياد اين ملت رو به اين خوارج برسونه ؟
زنده باد آزادي
هر چي رو جلوش بگيرين بدتر ميشه
يادتون هست ويدئو رو ممنوع ميدونستين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هااااااااااان
مرگ بر خوارج
باید به دنبال حقیقت بود وجوانان را اگاه کرد فراموش نکنید که غفلت و نا اگاهی مخرب تر از این سایتهاست .متاسفانه ما در امر رسانه
بسیار نا اگاه هستیم به همین دلیل جوان نااگاه وارد جامعه می کنیم .سیما ایران ،پدر مادرها ومسئولین ،مسئولیتها
را فراموش نکنند.
بابا خسته شدیم از این همه ارشاد.تمومش کنید!
با عرض سلام به نظر من کسانی که محدودیت در زمینه های مختلف ایجاد مینمایند ( دختروپسر ، اینترنت ، حجاب و ......) سیاست انگلیسی رو پیاده میکنن که اساسش عصبی نمودن افراد جامعه و درگیر نمودن آنها با مسائل حاشیه ای است . آن روز که جلو روابط دختر و پسر رو گرفتیم به این فکر نکردیم که این کار باعث رواج همجنس بازی میشه و یک نوع انحراف جنسی به وجود میاره ( خدا رحمت کنه شهید طالقانی رو ) زور هیج وقت کار ساز نبوده فیلم مارمولک رو اجازه اکران ندادند شما میتونید در ایران کسی رو پیدا کنید که این فیلم رو ندیده باشه ؟ و چندین مثال دیگه که فرصت گفتن آن نیست در آخر باید بگویم دوستان عزیز تا ما مردم نخواهیم ( اکثریت ) این مشکلات حل نمیشود و اگر وجود دارد به خاطر این است که هنوز عده زیادی خواهان جلوگیری از این مسائل هستند باور کنید . به امید روزی که مردم باور کنند که خودشان هستند که تصمیم میگیرند برای سرنوشت خودشان .
افرین به برخی دوستان درست گفتند. مشکل اینجا نیست برید ارزونی را حاکم کنید فقر را نابود کنید اینی که مهندس موسوی میگفت درسته و بهش میرسید. مشکل از جای دیگه هست ...خدا هدایت کنه کسی که این مقاله را نوشت
می دونید عیب جامعه ما چیه؟ همیشه به جای راه حل به جای دادن آگاهی از ترس رعب وفشار استفاده می کنیم اگر ارتباط بین دختر وپسر زشت وشانیه بود بس چرا خداوند اشاره میکنه همه چیز را جفت آفریدم عزیز من آهی بدید نه صورت مساله را پاک کنید روشن فکرای جامعه که اها قلم هستن اگه شما باشید وای به حال بقیه!!!!!!!!!
خب منم تبریک می گم
مشکل جامعه ی جوان ما هم پیدا شد (اینترنت) !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا دست بردارید
سرتو رو کردین زیر برف
شما اول به فکر خانه های فساد حقیقی باشین که دارن فعالیت می کنن مجازی ها بی خطرن.
جالبه تو این کامنتا هرکس سعی میکنه دیگری رو متهم کنه یه بار هم که شده بیاید خودمونو نقد کنیم. یه بار هم که شده بیاید منافع زودگذرمونو بذاریم کنار و یه نگاهی به خودمون بندازیم ببینیم کجا ایستادیم. یه بار هم که شده از خودمون بگذریم. فکر میکنی میشه؟ من که فکر نکنم بتونم. شما چطور؟
یک عمره که از این چرت و پرت ها برای محدود کردن اینترنت مردم استفاده کرده اید. شما بنیادگرایید. بدتر از آن شما از آگاهی هایی که اینترنت برای مردم ایجاد می‌کند میتریسید. ولی الیس الصبح بقریب،آیا صبح نزدیک نیست؟:.

باشد که آگاهی شما را نابود کند که واقعا هدف شما از نوشتن این مطالب همان نیست. ما دیده ایم.
پدرها و مادرها باید نسبت به این مسایل آگاه باشند

مثل تمام کشورهای پیشرفته که فرزندشون رو تا 18 سالگی تحت کنترل دارن

از سایر دوستان میخوام که همه چیز رو سیاه و سفید نبینن

یک محقق
شما در نظر بگیرید تمام امثال این سایتهایی که اشاره شد فیلترینگ بخوره... خوب،چه بلایی سر جوونها و مردم میاد؟ مردم باید تو گوگل که اونم اگه فیلتر نشه "هیچ و پوچ"رو سرچ کنن،درسته؟ تابناک جوون شما با این خبرتون دوباره در رو به روی افراطی ها باز میکنید یهو دیدید سایت خودتونم فیلتر کردن.فرهنگ سازی دینی انجام بدید - لینکهای مفید بزارین. مشکل مسکنو حل کنید..سن ازدواجو کم کنید.. تورم رو ریشه کن کنید.سایت دینی افزایش بدید.ترس از خدارو توشون بالا ببرید...بابا چرا همه چی با زور؟ اگه اینترنت بسته بشه که مردم دوباره تو خیابونا میریزن شما فقط در رو میبندید مردم هم دوباره از پنجره وارد میشن.یه ضرب المثلی هست که میگه: "هر چی ممنوعه؛مرغوبه" (ثبت کنید)
باعرض تشكر از سايت تابناك.
بياييد درست فكر كنيم ما نتونستيم فرهنگ سازي درستي در محيط مجازي كنيم با صحبتهاي اون دوستمون موافقم در حوزه ازدواج خيلي كم كاري شده بحث مسكن امنيت شغلي و... خيلي از مسائل ديگه هست كه بايد يه فكري دربارش كنيم
اگر 4تا جامعه شناس و روان شناس تو اين جامعه كاره اي باشن بايد بفهمن وقتي جلوي يه زو بگيري پتانسيل ايجاد ميشه و به محض پيدا كردن موقعي مي خواد آزاد شه.نميگم مثل غرب جامه آزاد شه و به سم حيوانيت پي بره اما حداقل اگر روابط سطح پاييني هست برخوردهاي شديد نشود .هي فشار بياريد رو جوونا اونام هي بدتر ميشن.اگر عرضه اي داريد جوونارو با كاراي درست جذب نيد نه اينكه هرجاي جامع رو ميبيني سرشار از فساد(مالي.اخلاقي و ...) است..........
همه این لغات مستحجن از نیاز جوانان ما حکایت میکنه و از این که در جامعه ما پاسخ مناسبی برای نیازهای جوانان ما داده نمیشه بنابراین خود به دنبال راهی برای تامین نیاز میرند خداییش بگید چه پاسخی برای نیاز جنسی جوانان تو این مملکت داده میشه در ثانی خیلی ها هم اینجور نیستند که شما نوشتید یکم مثبتشو هم نگاه کنید
شما يكي از پايه اي ترين نياز انسان را كه هم جنبه روحي و هم جنبه جسمي دارد و علم پزشكي و و علم روانشناسي به ضرورت رسيدگي به آن تاكيد مي كنند و در دين اسلام هم راه حل هاي متنوعي برايش ارائه شده (كه نشان از اهميت موضوع دارد ) ناديده گرفته ايد. مي گويند سن ازدواج به نزديك 30 سال رسيده است. در سيستم اخلاقي و انساني مورد نظر شما يك فرد اخلاقي در 15 سال بعد از بلوغ تا ازدواج بايد چه كند؟ نكند انتظار داريد كه هفته اي 3 روز روزه بگيرد؟ حتي حرف زدن در مورد راه حل هايي اسلامي مانند ازدواج موقت (كه 1400 پيش ارائه شده اند)‌ هم تابو حساب مي شود. متاسفانه پاك كردن صورت مسئله هميشه به نتايج اسفناكي منجر خواهد شد.
خوب، توی اون سایتها نرو.
من با کمک همین چت ولی البته بدون ورود به این خانه های ایرانی، تونستم مدرک زبان بگیرم.
اینترنت و چت ابزار هست، میتونی ازش خوب استفاده کنی یا بد. بسته به خودت هست. با چاقو میتونی آدم بکشی، میتونی آثار هنری خلق کنی یا هرچی....
در تكميل مقاله اخير بايد اشاره كنم كه من اخيرا خيلي كم به اين اتاقهاي گفتگو وارد مي شوم. ولي نكته جالبي كه اخيرل به آن برخورده ام اين است كه:
1- در اتاق هاي گفتگوي خارجي به محظ وارد شدن پيام غير اخلاقي از طرف يك خانم داده مي شود كه...
2-در اتاقهاي گفتگوي ايراني به محض ورود يك يا چند آقا به شما پيام فرستاده كه به دنبال طرف صحبت خانم هستند و به انواع لطايف الحيل سعي در مطرح نمودن مسائلي مربوط به انجرافات اخلاقي دارند.
من خودم به ايجاد دوستي هاي اجتماعي و شنيدن درد دل مردم خيلي علاقه دارم. در مورد خارجي ها هم دوست دارم كه با فرهنگ و اخلاقيات آنها آشنا شدم. ولي بنا به دو موردي كه اشاره كردم، هيچ موقع فرصت چنين كاري را نيافته و به محض ورود ، از ورود به اتاق گفتگو منصرف شده و خارج شده ام.
اميدوارم فساد اخلاقي از كشور ايران اسلامي رخت برفكند. اميدوارم جوانان ايران اسلامي به جاي اينكه به فكر فساد اخلاقي باشند به فكر پيشرفت و توسعه شخصي و گروهي جامعه اسلامي باشند.
نقش دولت در اين امر به وضوح و مشخص است.
امدوارم همه مشخص و پيروز باشند.
ن توي اين روم ها رفتم
،البته زياد هم رفتم؟،دوست دارم يه بار هم سري به روم هاي امريكا و ديگر كشورها بزنيد ببينيد اصلا كسي هست جوابتو بده،اصلا اونجاها به جز روباط چيز ديگري وجود نداره.چرا در عوض وقتي به روم هاي آسيايي سر مي زنيد بيشتر از 99 درصد كاربرانشو ايرانيها تشكيل مي دند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟كمتر محدود كنيد بعد از این همه سال كي مي خوايد بفهميد كه مشكل با پليسي و امنيتي كردن حل شدني نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چوبیشه تهی ماند از نره شیر شغالی به بیشه در اید دلیر
جای خالی صداو سیما(رسانه ملی بااین موضع گیریها برازنده ان سازمان نیست)با برنامه های تکراری وبی محتوا،بیکاری،فساد،تورم،گرانی و....قطعا عزیزان وسرمایه های مملکت متمایل به ان سوخواهند شد.
وقتي همه چيز رو ممنوع ميكنيم و هيچ چيزي جايگزينش نميكنيم همين ميشه ديگه ! اگه هم ميخواييم جايگزين كنيم اشتباه ميكنيم . مثلا ميخواهيم تفريح و شادي داشته باشيم ميگيم نه ! بهتره بريم مراسم عزاداري امام حسين تا وقتمون پر بشه !!! بابا هرچيز به جاي خويش نيكوست . فكر ميكنيد اگر غربيها براي جوانان كلوپ تشكلي ميدهند به دليل اينه كه فاسدند ؟؟ نه ! به دليل اينه كه اين يه نيازه . ما هم بايد بنا به فرهنگ خودمون يه چيزي جايگزين كلوپ اونها بكنيم ولي درست . نميشه به جوان گفت 24 ساعت بزن تو سر خودن و عزاداري كن تا شاد بشي !!!!! نميشه بابا !!!!! اونوقت به وقت گذراني انحرافي در محيط مجازي ميرسيم ديگه .
که چی ؟!!!!
با نوشتن همچین چرت و پرت هائی می خواهید چت روم ها هم فیلتر بشه تا کلیه وسائل اطلاع رسانی نفر به نفر از بین بره ؟!!!
میگم اگه دوست دارید 1 شت ارشاد هم تو اینترنت درست کنید !!!!
متاسفم برای تابناک !
از گسترش چی حرف میزنید ؟
چرا اینقدر مقام انسان رو پائین میارید ؟
بابا شما اینقدر بی جنبه تشریف دارید که تو چت روم هم به ...کشیده میشید ؟!
تا که می خواهید بی جنبه بودن خودتون رو بزارید به حساب کوتاه بودن شلوار دخترامون یا آرایش و مانتوشون ؟
حالا هم که چت روم ....
متاسفم تابناک !
اين روزها هر كي تو ايران بلده با اينتر نت كار كنه...اولين چيزي كه توش حرفه ايي مي شه، گذر از سايتهاي فيلتر شده است...با فيلتر كردن فقط خودتون را گول مي زنيد..دوستاني كه در بالا كامنت گذاشتن...بهتر از من ريشه هاي به وجود آوردن اين مشكل را شرح داده اند... .اين حانه از پاي بست ويران است
آبی که ازکوه سرازیرمی شودخودش بطورطبیعی راه راپیدامی کند.اگرجلوآن راببندندمطمئنا حاشیه هاراخراب می کند.اگرهمه کارهادرمسیرخودش قرارگیردودرست هدایت شودسودآن برای همه است .دیگربا این دنیای ارتباطات واطلاعات دوران محدودیت به پایان رسیده وعصرعصرمصونیت است .
از قديم گفتن آدم بيكار ، كار دست خودش مي ده !
همانطور كه اكثر دوستان هم گفتم علت اصلي اين موضوعات بيكاري ، عدم اطمينان دولتيان به مردم و حوانان هست . اينكه عده اي خود را عقل كل مي دانند و فكر مي كنند كه مردم همه سفيه و صغير هستند و نياز به كفيل دارند و تنها اونها هستند كه خير و صلاح مردم را مي خواهند و همه مردم و دولتهاي دنيا هم دشمنان ما هسنتد و ما قيم همه دنيا هستيم و ...
مشکل اینه که با بدترین نوع مدیریت یک کشور مستعد برای مسائل جنسی در ست کرده ایم. راه حل تغییر بینش و روش در اینگونه مدیریت است.
تاکی باید این مقاله های بی سر وته را به ما تحمیل کنند چه بسا اینکه خودشان با اعمال نا بخردانه و خشونت بار شان در حق این جوانان موجبات این انحرافات هستند اگر راست می گویید برای جوانان کارو شغل و مسکن و شرایط اسان برای ازدواج مهیا نمایید.
خوب برادران تابناك كم كم زمينهلازم براي فيلتر كردن بيشتر را فراهم ميكنن. اي ول . دستتون درد نكنه
با افكار بسته و متعصب بعضي ها ما همچنان مشكلات قبل از ظهور اسلام رو خواهيم داشت!!!
من هم موارد اشاره شده در تابناك را به شدت مورد تائيد قرار مي دهم حرف درستي كه اين اتاق ها مخرب وموجب انحراف جوانان و فساد درجامعه آسيب پذير ميشود.
معمولا تفكر طالباني است كه موجد اين مشكلات مي شود. آقايان بجاي بستن سايتها و اينترنت و امثالهم برويد مشكلات جوونا رو حل كنين. مسكن. شغل. تفريح و هزار مشكل ديگر. مملكتي كه همه چيزش سياسي است،بيش از اين انتظاري نيست.
آقاي دانشجوي 23 ساله نظر دهنده!اگر دقت در متن كرده باشي !‌آقاي دانشجو، منظور نويسنده قطعي اينترنت نبوده بلكه هدف تذكر به مسئولان بابت اقدامات فرهنگي جهت آگاه سازي جوانان و خصوصاً كم سن و سالان است!!
با سلام
به نظر بنده بايد فرهنگ سازي بشود و بس
افرادي که ميگويند به خاطر کمبود آزادي و .............. افراد به سمت چت رومها ميروند اشتباه ميکنند چون در تمامي کشورها اين موضوعات وجود دارد شايد بيشتر بنابر اين گفته هاي اين افراد هيچ گونه موضوعيتي ندارد
بعضی از دوستان حسابی تاخت و تاز کرده اند.
برای ما مسلمانان که امر به معروف و نهی از منکر واجبه. چرا اخه مسائل رو الکی سیاسی می کنید؟
همون خدایی که میل جنسی رو در انسان گذاشته دستور داده که از اشاعه فحشا جلوگیری کنیم.
آخه چرا اینقدر هوای انسان بر اعتقاداتش تسلط داره؟؟؟؟؟
اقتصاد مریض فساد هم به دنبال دارد حتی نخبه های ما که در اغلب کوی دانشگاه ها هستند کمابیش به مواد مخدر الوده اند چون به این فکرند وقتی فارغ التحصیل شدن چگونه به دنبال کار باشند و شکم گرسنه انها را چه کسی سیر میکند ایا با بیمه بخور نمیر بیکاری میتوان شکم و نفس شهوانی را کنترل کرد تازه انهم هنوز در مجلس تحت برسی و تصویب نشده است.
با سلام . . . به خدا اين آدمايي كه شما داريد ازشون حرف مي زنيد ، هيچ حرجي بهشون نيست . . . تا كي مي تونيد آدما رو از واقعيتشون ، بدنشون و جنسيتشون به بهانه هاي واهي و غير واقعي دور نگه داريد .
. . . به آدمي كه گرسنهَ ش ِ ، نمي شه ورزش كردن رو تجويز كرد . . .
خدا ازشون نگذره كه مردم و جووناي اين مرز و بوم رو به اين ورطه ها كشيدن .
خدا خیرتون بده که این نظراتو گذاشتین اینجا وبه سبک فارس و رجا و سایرین به نفع خودتون فیلتر نکردین....هر چند اعتبار نظرات ما آدم های این جامعه در همین حده . نظر میدیم که داده باشیم.... دوستان خودشون عقل کل تشریف دارن. چه اهمیتی داره که ما چجوری فکر می کنیم؟
سلام. من با نظر شخصی که با این جمله شروع کرده "با عرض سلام
من جوانی دانشجو و 23 ساله هستم " موافقم با این تفاوت که علاوه بر این مطالبی که گفتند، آگاه سازی بیش از پیش خانواده ها و فرهنگ سازی در این زمینه نیز بسیار موثر است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل