بازدید 2642

چادرملو‌بدنبال‌توسعه‌سرمایه‌گذاری‌های‌داخلی‌و‌خارجی

مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد: این شرکت با همکاری دو شرکت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی گل گهر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت کاوند نهان زمین در چند شرکت فعال در معادن مس کشور قزاقستان اقدام به سرمایه گذاری کرده است.
کد خبر: ۵۸۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱ 01 May 2016
چادرملو‌بدنبال‌توسعه‌سرمایه‌گذاری‌های‌داخلی‌و‌خارجی
 مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد:  این شرکت با همکاری دو شرکت سرمایه گذاری امید و معدنی و صنعتی گل گهر به صورت غیر مستقیم از طریق شرکت کاوند نهان زمین در چند شرکت فعال در معادن مس کشور قزاقستان اقدام به سرمایه گذاری کرده است.

محمود سیدی افزود: در حال حاضر  عملیات استخراج  در معدن مس گلدی  در قزاقستان آغاز شده و تاکنون باطله برداری بیش از 120 هزار تن سنگ اکسیده از معدن انجام شده و برای ادامه راه نیازمند همکاری هایی از سوی دولت قزاقستان برای تسهیل صدور روادید و ویزای سرمایه گذاری و کار و تسریع در روند صدور مجوز برداشت در معدن مس گلدی هستیم و امیدواریم همکاری لازم در این خصوص از سوی وزیر سرمایه گذاری و توسعه قزاقستان صورت گیرد.

محمود سیدی در مورد آخرین وضعیت پهنه معدنی D19 گفت : آنومالی دی 19 در مجاورت تاسیسات عظیم مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو قراردارد و  با توجه به ذخیره باقی مانده در این معدن که حداکثر تا 7 سال آینده به اتمام می رسد، تلاش داریم تا هر چه سریعتر مجوز محیط زیست را برای بهره برداری از این معدن که بطور مشترک، ما و سنگ آهن مرکزی در آن سهیم هستیم دریافت کنیم .

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از این آنومالی در محدوده منطقه حفاظت شده حیات وحش قرار گرفته است و ما نیز خود را مکلف به رعایت تمامی ضوابط زیست محیطی کرده ایم، با این وجود سازمان محیط زیست  که قرار بود تا پایان سال گذشته تعیین تکلیف نماید، هنوز مجوز بهره‌برداری از آنومالی «دی۱۹» را صادر نکرده است

سیدی تاکید کرد : ما دغدغه های سازمان محیط زیست را بخوبی درک می کنیم و قول هر گونه همکاری را داده ایم کما اینکه با آغاز بهره برداری از معدن چادرملو در دل کویر مرکزی و در فاصله 180 کیلومتری یزد، اقدام به ایجاد بیش از 80 هکتار فضای سبز نمودیم و نه تنها حیات وحش منطقه را برهم نزدیم  بلکه امکان امنیت بیشتری برای زیستگاه جانداران  فراهم کردیم ، اکنون نیز خود را متعهد به ایجاد محیطی مناسب و منطبق با اکولوژی زیستی  منطقه می دانیم.
گفتنی است آنومالی D19 در فاصله حدود 35 کیلومتری از معدن چادرملو قراردارد و در حال حاضر بسیاری از زیر ساخت های لازم برای بهره برداری از این معدن مهیا است .

محمود سیدی در ادامه در رابطه با پیش بینی قیمت های جهانی سنگ آهن در سال 95 گفت: با توجه به اخباری که در رابطه با قیمت های جهانی فلزات وجود دارد، از افزایش تقاضا برای محصولات فولادی در اواخر سال 2016 حکایت دارد که می تواند باعث رشد قیمت آنها در بازارهای بین المللی شود، همانطورکه طی یکی دو هفته اخیر شاهد این حرکت رو به بالای قیمت های جهانی سنگ آهن بوده ایم ، اما در رابطه با بازارهای داخلی باید گفت  که قیمت محصولات فولادی تأثیر زیادی از قیمت های جهانی نمی گیرد، اما اگر اقتصاد کشور از رکود خارج و شاهد  رونق فعالیت های عمرانی و بازرگانی شویم ، تقاضا در داخل نیز تحریک خواهد شد و قیمت شمش فولاد خوزستان که مبنای نرخ سنگ آهن و مواد اولیه محصولات فولادی است افزایش می یابد.

مدیر مالی و اقتصادی چادرملو همچنین با اعلام خبر افزایش 105 درصدی سرمایه‌ این شرکت در سال جدید گفت : این  افزایش سرمایه که پس از تائید سازمان بورس به تصویب مجمع عمومی فوق العاده سهامداران نیز رسید. برای تكميل پروژه هاي در دست اقدام و جبران هزینه های سرمایه گذاری در طرح های مشاركتی به مصرف می رسد.

 این طرح ها شامل تکمیل طرح نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان، طرح احداث کارخانه فولاد ثامن اردکان، طرح احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی، تکمیل طرح تامین آب از اجرای شبکه فاضلاب شهر اردکان، طرح توسعه ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان و سایر سرمایه گذاری ها مشارکتی هستند.

یادآوری می شود این  افزایش سرمایه طی دو مرحله از مبلغ 17 هزار 100 میلیارد ریال فعلی امسال با 65 درصد افزایش به مبلغ 28,215 میلیارد ریال  خواهد رسید  و 35 درصد باقی  می ماند در اختیار هیات مدیره قرار گرفته است که طی دو سال مالی  از 28,215 میلیارد ریال به مبلغ 35,000 میلیارد ریال افزایش دهد . این سرمایه  از محل آوردۀ نقدی و تبدیل مطالبات حال شدۀ سهامداران افزایش می یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار