بازدید 2706

رشد قیمت فولاد؛ تهدیدی برای کاهش ظرفیت فولاد چین

افزایش قیمت فولاد چین، نگرانی‌ها را درخصوص بازگشایی مجدد کارخانه‌های فولاد و عرضه مازاد مجدد بالا برده است.
کد خبر: ۵۸۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 01 May 2016
افزایش قیمت فولاد چین، نگرانی‌ها را درخصوص بازگشایی مجدد کارخانه‌های فولاد و عرضه مازاد مجدد بالا برده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فایننشال‌تایمز، قیمت متوسط هر تن میلگرد فولادی در چین هفته گذشته برای نخستین بار از سال 2014 از مرز 3000 یوآن گذشت.

اوج گیری مجدد قیمت فولاد موجب افزایش علاقه به سفته بازی در بازارهای آتی سنگ‌آهن و فولاد چین شد که باعث شد تا دولت به منظور مقابله با آن نرخ تراکنش‌ها را افزایش دهد.

تولید مازاد و افزایش صادرات از سوی چین موجب تشکیل بدترین رکورد جهانی فولاد در 50 سال اخیر شده بود. برای مثال، شرکت تاتا استیل، به شدت از عرضه جهانی فولاد ارزان چین ضربه خورده و فعالیتهای این شرکت پرهزینه‌ی بریتانیا را غیر اقتصادی کرده است.

دولت مرکزی چین در نظر دارد تا ظرفیت تولید بخش فولاد چین را در 5 سال آینده  100 تا 150 میلیون تن کاهش دهد. 

سقوط دو ساله تقاضا باعث شده بود تا قیمت فولاد در سال گذشته به شدت افت کند. این موضوع علاوه بر زیان‌دهی بسیاری از کارخانه‌های فولاد در سراسر چین، فرصتی را برای تعطیلی ظرفیت مازاد برخی کارخانه‌ها فراهم کرد. شرکت‌های فولاد زیان‌ده (شرکت‌های زامبی) عامل اصلی افزایش بدهی 3.27 هزار میلیارد یوآنی به صنعت و نرخ بدهی به سهام بیش از 70 درصدی شناخته می‌شوند.
 
با وجود این مشکلات، سنگ‌آهن به اوج 15 ماه اخیر خود رسیده است. ماده اولیه فولاد سازی در سال 2016 رشدی 60 درصدی را داشته است. سباستیان لویز، تحلیگر پلاتز اعلام کرد: حاشیه سود شرکت‌های سنگ‌آهن در هفته‌های اخیر به اندازه چهار سال گذشته رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان