بازدید 3327

دلایل اصلی ابتلا به اختلالات اسکلتی –عضلانی

کد خبر: ۵۸۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 01 May 2016
دبیر اجرایی کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به دلایل اصلی ابتلا به اختلالات اسکلتی –عضلانی، گفت: سن ابتلا به این بیماری در جامعه کاهش یافته است.

به گزارش فارس، احمد مؤذن‌زاده اظهار داشت: با توجه به پایین آمدن سن ابتلا به اختلالات اسکلتی - عضلانی از سنین سالمندی به سنین نوجوانی و جوانی و افزایش ابتلا به این‌گونه مشکلات مانند گردن درد، شانه درد ، کمردرد که ریشه در بی‌تحرکی و عادت‌های غلط دارد و عدم رعایت مسائل ارگونومیک ، بهترین درمان ، پیشگیری است.

وی گفت: فیزیوتراپیست‌ها می‌توانند آموزش‌های لازم را در ارتباط با پیشگیری از بیماری‌ها دهند بخصوص در دوران دبستان ، دبیرستان و لازم است همکاران ما حضور بیشتری در مدارس داشته باشند  جهت آموزش‌های لازم به نوجوانان و کودکان در جهت پیشگیری از اختلالات اسکلتی – عضلاتی و نحوه صحیح انجام فعالیت‌های روزمره شامل مطالعه کردن، طرز نشستن ، خوابیدن و فعالیت‌های مشابه باید داده شود.

دبیر اجرایی کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد: قرار گرفتن در وضعیت‌های ثابت به مدت طولانی یکی از دلایل اصلی در بروز مشکلات است مثل فرد عادت داشته باشد چند ساعت به‌طور متوالی به‌صورت نشسته پشت میز باشد و همچنین لازم است ورزش‌های لازم جهت تقویت عضلات بخصوص در ستون فقرات و مفاصل مانند شانه ، لگن ، زانو ، مچ پا داده شود و در شرایط میان‌سالی و پیری ورزش‌ها با توجه به شرایط فرد باید تجویز شود و فیزیوتراپیست‌ها بهترین مراجع ، ورزش‌درمانی برای بیماران هستند زیرا هم جنبه پیشگیری و هم جنبه درمانی را در نظر می‌گیرند.

وی اظهار داشت: آحاد مردم باید توجه کنند  که اگر پیشگیری لازم و درمان مناسب ازاین‌گونه ضایعات صورت نگیرد مشکلات حاد و سنگینی را برای فرد ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند دامنه عمر و زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد .

مؤذن زاده یادآور شد: بیست و هفتمین کنگره فیزیوتراپی ایران با حضور بیش از 1000 فیزیوتراپیست از سراسر کشور از 15 تا 17 اردیبهشت‌ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل