بازدید 16035

آخرین وضعیت زائران ایرانی در عراق

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با عادی خواندن شرایط زائران ایرانی در عراق، گفت: توقف پروازهای زائران ایرانی به بغداد تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۸۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳ 01 May 2016
مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با عادی خواندن شرایط زائران ایرانی در عراق، گفت: توقف پروازهای زائران ایرانی به بغداد تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

محسن نظافتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی آخرین وضعیت زائران ایرانی در عراق با توجه به تحولات بغداد، اظهار کرد: در حال حاضر از وضعیت دقیق شهر بغداد اطلاعی در دست ندارم، اما هم‌اکنون هیچ زائر ایرانی در این شهر حضور ندارد و همه‌ی آن‌ها به کربلا و یا نجف منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به گروهی از زائران که شب گذشته در سیطره‌ی ورودی بغداد از سمت سامرا معطل مانده بودند، گفت: این وضعیت فقط شامل حال زائران ایرانی نمی‌شد، با توجه به تنش‌هایی که از دیروز در بغداد پیش آمده، پلیس این کشور تمام راه‌های ورودی به این شهر را مسدود کرده بود و به هیچ عنوان اجازه ‌تردد نمی‌داد، زائران ما حدود چهار پنج ساعت معطل مانده بودند،‌ اما در این مدت تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی بودند و هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نشد.

او با بیان این‌که تمام زائران ایرانی در عراق در سلامتی کامل به سر می‌برند، افزود: هر سال همزمان با شهادت امام موسی‌کاظم (ع) عبور و مرور در مسیر سامرا و کاظمین با توجه به حملات احتمالی به زائران، متوقف می‌شود که بر همین اساس تا سه روز آینده زائران ایرانی فقط در شهرهای نجف و کربلا حضور خواهند داشت.

وی درباره‌ی انتقال پروازهای زائران ایرانی از بغداد به نجف نیز توضیح داد: ما از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست کردیم به واسطه اطلاعات رسیده از بغداد که شرایط را عادی گزارش نکرده است، پروازهای زائران ایرانی به مدت سه روز (از امروز، یکشنبه 12 اردیبهشت‌ تا سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه) از فرودگاه بغداد به نجف منتقل شود.

نظافتی اضافه کرد: طبق گزارش‌ها، فرودگاه بغداد از امروز باز شده و حتی دو سه پرواز از ایران به این فرودگاه انجام شده که البته مربوط به کاروان‌های سازمان حج و زیارت نمی‌شده است، اما اتخاذ هر تصمیمی بعد از این با خود سازمان هواپیمایی است که طبق شرایط درباره پروازها اعلام نظر کند.

به گفته‌ی مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت، هم‌اکنون کمتر از 30 هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند و رفت و آمد آن‌ها در مسیرهای زمینی بدون مشکل انجام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر