بازدید 15230
خوانده می‌شوید؛

به نظر شما مسئولین می توانند با حقوق کارگری زندگی‌شان را اداره کنند؟

با نگاهی به نرخ تورم و فشارهای اقتصادی موجود در جامعه، می‌بینیم که راهی جز تبریک گفتن به کارگران در روز کارگر نداریم. اگر افرادی در ایران پیدا می‌شوند که با این وضعیت اقتصادی موجود می‌توانند با کمترین دستمزد ۸۱۲ هزار تومان زندگی شان را بچرخانند، باید هم از آنان تقدیر شود. پس روز کارگر با ۸۱۲۰۰۰ تومان دستمزد مبارک.
کد خبر: ۵۸۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 01 May 2016
امروز، دوازدهم اردیبهشت ماه و اول ماه می‌ میلادی است که در سرتاسر جهان روز جهانی کارگر شناخته می‌شود؛ هرچند در ایران یک روز قبلش، یعنی یازدهم اردیبهشت ماه را روز کارگر می‌شناسند، با این حال رسیدن نخستین روز ماه می، ‌فرصتی است تا مسئولان اندکی از کارگران سخن بگویند؛ کارگرانی که امسال هم به سیاق سال‌های قبل تعیین حداقل دستمزدشان با نارضایتی‌هایی همراه بود.

به گزارش «تابناک»، هر ساله و نزدیک به دو ماه قبل از روز جهانی کارگر در ایران حداقل دستمزد کارگران تعیین می‌شود؛ سناریویی که البته هر سال از یک متد پیروی می‌کند و نتیجه‌اش نارضایتی کارگران است. امسال هم در دهه سوم اسفندماه، سرانجام اعضای شورای عالی کار با افزایش ۱۴ درصدی حقوق کارگران موافقت کردند تا در سال ۹۵ کارگران به‌ جای ۷۱۲ هزار تومان سال ۹۴، ۸۱۲ هزار تومان دریافتی داشته باشند. با نگاهی به نرخ تورم و فشارهای اقتصادی موجود در جامعه می‌بینیم که راهی جز تبریک گفتن به کارگران در روز کارگر نداریم. اگر افرادی در ایران پیدا می‌شوند که با این وضعیت اقتصادی موجود می‌تواند با حداقل دستمزد ۸۱۲ هزار تومان زندگی شان را بچرخانند، باید هم ازشان تقدیر شود. پس روز کارگر با ۸۱۲۰۰۰ تومان دستمزد مبارک.

اما پرسش مهم اینجاست، آیا مسئولانی که در جلسات مختلف اسفندماه سال گذشته حداقل دستمزده ۸۱۲۰۰۰ تومانی را برای کارگران تعیین کرده‌اند، می‌توانند خودشان یک ماه با این مبلغ زندگی شان را بچرخانند؟

آیا مسئولان به هنگام تعیین این میزان دستمزد برای کارگران، نیم‌نگاهی به آماری که حتی نهادهای دولتی از وضعیت اقتصادی کشور منتشر می‌کردند هم داشتند؟ از میزان تورم و افزایش رسمی و غیر رسمی هزینه‌ها خبر داشته‌اند؟

آیا می‌توانند به ‌عنوان یک سرپرست خانوار با ۸۱۲۰۰۰ تومان هزینه تحصیل فرزاندانشان، جهیزیه و عروسی شان را فراهم کنند؟ با این میزان می‌توانند جوری هزینه‌ها را مدیریت کنند که سالی یک بار سفر تفریحی بروند؟

فرصت برای مشارکت در این خبر به پایان رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۳۴
انتشار یافته: ۲۱۰
حالا دیروز خبر حقوق 35 میلیونی برای یکی از مدیران بود متاسفم واسه مملکت ....
پاسخ ها
ابی دل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
الان اگه بخوایم تویه محله حدودا پایین شهر یه خونه کوچیک اجاره کنیم باید 5میلیون +500 هزارتومن ناقابل بدیم حالا یه حساب کنید 300هزارتومن میمونه ایااین پول هزینه کرایه تاکسی ماهانه برای رفتو امد به محل کارمیشه؟ بعد تااخر ماه هیچی نباید بخوریم و بپوشیم اقا بخدا ما ربات نیستیم انسانیم مثل شما بچه داریم همیشه شرمنده اوناییم بخداوندیه خدا یه روز حسابیم هستا تاابد زنده نیستید اقایونی که میبینید این اوضاعو بازم کاری نمیکنید الان چرایه کمیسیون نیست مثل این خودرو سازا ببینه این درامد و خرجو و یه درصد بزاره رو حقوق ما کارگرا؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
در راه آهن كه مديران حقوق ميليوني به علاوه براي هر بهانه اي پاداش هاي آنچناني مي گيرند و كارمندان هيچي....
majid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
فكر ميكنم مسئولين با حقوق گارگري زندگي شون رو ميكنن وگرنه هيچ وقت نمي تونستن براي بچه هاشون پورشه بخرن !!!!!!!! (البته نه همشون بعضي ها شون هم 405 سوار ميشن !!!!اللهي
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
مسوولین ما با هزینه حقوق یک ماه یک کارگر در یک روز به خوبی می تونن زندگی کنند لطفا کم به مسوولین مردمی ما گیر بدین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
تو خیابون مینویسن کم باشه حلال باشه :دی
باشه تو خوردن و پوشیدن کم باشه ولی قبوضی که هر سال سه بار گرون میشه و اجاره خونه ای که گرون میشه رو چه کنیم
و گرنه اکثریت ملت هر روز روزه اند تا شرمنده زن و بچه شون نشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آقا این کم باشه ولی حلال باشه رو خوب اومدی . تو یه گروهی که واسه بچه های دوران کارشناسی بود یکی از این بنرهای کم باشه ولی حلال باشه رو فرستاد ، ملت کامنت گذاشتن آره خدایش راست می گه یکی گفت فکر کنم شعار امسال باشه و از این حرفها ، در یک کامنت کوبنده تمام اهداف کسایی که این بنرها رو نصب کردن براشون توضیح دادم ، عشق کرده بودندمی گفتند فلانی دمت گرم مریدتیم فلانتیم . گفتم شما دیگه چه گیجایی هستید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
این مبلغ 812 هزارتومان در آمد در ماه اسمش حقوق وگرنه خدایش قوت لایموت هم نمیشه
عوضش به ما کارگرها گفتند دعا کنید
ما حقوق کم میگیریم ولی دعا داریم ، مسئولین چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
نگران نباش بعضی از مسئولین که از اون دنیا آمدن میگن اگه سختیها رو تحمل کنی بجاش میری بهشت!!!!!!!!
در کشوری که کارگر غیر قانونی خارجی که تنها بیل می زند از کارگر متخصص دانشگاه رفته حداقل دو برابر حقوق بیشتری می گیرد باید هم اینگونه صنایعش یکی پس از دیگری سقوط کند...
مگه می شود کسانی که 6 تا 35 میلیون در ماه فقط حقوق می گیرند به جز کلی مزایا و پاداش امکانات بتوانند حتی یک روز با حقوق یک ماه کارگران زندگی کنند....
در یک کلمه : خیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
برادر فکر میکنی مشکلات مردم براشون مهمه مهمه مهمه!!! جیگرم جیگرم
اتفاقا با لارفتن سطح دستمزد کارگران در شرایط عادی می توانند باعث افزایش قدرت خرید و در نتیجه رونق اقتصادی گردد. یعنی اگر کارفرمایان بخش خصوصی به این نکته توجه داشته باشند که با پایین آمدن سودشان در نتیجه افزایش دستمزدها میزان فروش کالا یا خدماتشان به علت بالارفت قدرت خرید بخش عظیمی از مردم(جامعه کارگری) با لاخواهد رفت و درنتیجه سود بیشتری عایدشان خواهد کرد . شاید در مقابل افزایش دستمزدها مخالفت نمی کردند . افزایش دستمزدها یک بازی دو سر برد است که دباعث رونق اقتصادی خواهد شد.
بله. صد البته که می تونن. منتها برای یک روز. مدیری که 35 میلیون تومن ماهی حقوق می گیره، می تونه با هشتصد تومن زندگی کنه!؟ جای سوال داره!؟ خب معلومه که نه.
منتها باید در نظر داشت که بالا بردن هزینه کارفرما نهایتا منجر به ضرر خود کارگرها می شه. کارفرما احتمالا تعدیل نیرو می کنه. مثل حمایت از زنان در محیط کار و مرخصی شش ماهه زایمان که الان به زن ها می گن ازدواج کنی باید بری، یا اینکه کلا زن استخدام نمی کنن. هر کنشی یک واکنشی داره. که الزاما ممکنه مطلوب ما نباشه.
زندگی کارگر سخته. درست. ممکنه با این کار سخت تر بشه. اگه کارفما بفروشه بذاره بانک یا از کشور بره دیگه حالا حالاها درست نمی شه.
البته که میتونن زندگی کنن با حقوق کارگر
حتی می تونن چندتا خونواده رو هم پرداخت کنن با حقوق کارگر
فقط یه مسئله ای هست که حقوق کارگر رو چی تعریف کنین؟؟؟؟؟؟؟؟

یه چیز دیگه ای هم هست که یکی از اشنایانمون رفته بود برای یکی از دفتر های دولت (بخوانید سازمان) که کمک بگیره برگشت گفت که حقوقش یک میلیونه و ماهی 400 داره اجاره میده مدیر اون قسمت برگشت گفت خیلی خوب حقوق میگیری مشکلی نیست
من :|
دوستم :O
سازمان D:
کارگران :(
باید حقوق نمایندگان مجلس حداقل حقوقی باشد که در کشور تعیین می گردد.اونوقته که میفهمند با ماهی 800یا 900 هزار تومان چطور می شود زندگی کرد.هزینه یه نیمرو برای شام یه خوانواده 4نفری چقدر میشه حدود 4تا 5 هزارتومان .حالا اون خانواده بد بخت اگه بخواد هر شب نیمرو بخوره باید ماهی 120 تا 150 هزار تومان پول شامش میشه .حالا صبحانه و نهارشم حساب کنید.هزینه آموزش ،درمان،مسکن و غیره ...واقعاً میشه با این حقوقا حداقل زندگی رو داشت ؟؟
خدا عاقبت ما و خانواده مارا با این مسئولین باصطلاح کارشناس بخیر گرداند
مسئولانی که در شهر من زندگی میکنند با حقوق من که شهر کوچکی است اطراف تبریز کمتر از 3 روز می توانند زتدگی کنند چرا که نه!!!
مسئولان عزیز علاوه بر حقوق بالا سالی چند بار هم به خودشون پاداش های چند ده میلیونی میدن!
وقتی در بخش دولتی فقط بابت یک اسم حقوق و مزایای چند ده میلیونی و چند صد میلیونی می دهند بدون اینکه اندک ارزش افزوده ای نصیب اقتصاد کشور شود همین میشود که می بینید حالا بوید و 100 برجام برای مردم بیاورید.
بله که میتونن چرا نتونن. به شرطی که رحیمی ها و کارت هدیه ها و مرتضوی ها و ب ز ها دوباره بیت المال بیفته دستشون.
مسئولین اینقدر دریافتی دارن که فکر کنم اصلا به فیش حقوقشون نگاه نمیکنند
حدود 3 سال است که لب به شیر نزدم. چون فقط می توانم به سختی برای کودکم شیر تهیه کنم. باور کنید با این حقوق کارمندی و کارگری ما پدران دهه شصتی مجبوریم از خیلی چیزها برای خودمان چشم پوشی کنیم. تا چند وقت پیش سعی می کردم با صرف نظر از خرید لباس و پوشاک برای خودم کسری ها رو جبران کنم. حالا دیگه رسیده به غذا و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
ر ندارم . سبزی پاک میکنم و ترشی خانگی درست میکنم و ماهی 3 تومن درامد دارم ولی نه میتونم شیر بخورم و نه لباس نو برای خودم بخرم نه رستوران و مسافرت برم فقط قسط میدم شبها هم نون و پنیر میخورم. من نمیدانم تو چقدر درامد داری ولی من با 3 تومن خیلی عقب هستم تو که جای خود داری. ولی تو بیمه و بازنشستگی داری من اگر خدای ناکرده پام به بیمارستان باز بشه باید بمیرم
محمد
| United Kingdom |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
منم بیشتر از هفت ساله گوشت نخوردم. دو سه سالی هم هست که لبنیات نخوردم.
البته نه به خاطر پول، به خاطر سالم بودن زندگی گیاهخواری. اینجوری برای خودت هم بهتره.
البته بی پولی خیلی استرس زاست. باید یک فکری براش بکنی. منتظر مسئولین نباش. اتفاقی نمی افته.
حبیبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
از هزینه اینترنتت بزن و شیر بخر بخور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
محمد گیاهخوار . کودکان چی؟ تازه گیاهان هم که الوده هستن. بچه ها هم شیر نخورن؟ صحبت از مسئولینه اقازاده جان
با سه چهار ماه اختلاف ندن سر ماه بدن خوبه بدبختی کارخونه ها چند ماه با پول ما کار میکنن با منتم پس میدن
- کارگران چون اغلب اوقات فراغت کمتری دارند و بیکار نیستند نمی توانند در فضای مجازی حضور گسترده تری نسبت به سایر اقشار داشته باشند. درنتیجه کمتر حرف آنها شنیده و کمتر از آنها دفاع می شود.
- فرهنگ کار کمتر و درآمد بیشتر در جامعه جا افتاده است.
- کارگران زیادی را هم می شناسم که حتی بیمه نیستند و از ترس بیکار شدن جرآت اعتراض ندارند.
- کارفرمایانی را می شناسم فرزندان خود را به جای کارگران بیمه کرده اند در حالی که فرزندان آنها در بیرون کارخانه و کارگاه مشغول تفریح هستند. حتی یکبار یکی از فرزندان کارفرمایان را دیدم که تصادف کرده بود و در خانه بیمه بیکاری می گرفت.
کدام مسئولی می تواند زندگی آبرومندی با این دریافتی داشته باشد ؟ این حقوق یعنی بیچارگی یعنی بدبختی یعنی سرافکندگی یعنی دست در گریبان بودن با افسردگی و بیماریهای روانی باید به مسئولین آفرین گفت چه عدالت خوبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در عوض من به عنوانیک کارگر قول میدم با حقوق مدیران بتوانم زندگی کنم اصلا نیاز نیست حقوق آنها را کم کنید حقوق ما را اضافه کنید به خدا ما بخیل نیستیم
در جوامع کاپیتالیست هم اختلاف بین حداقل و حداکثر حقوق 16 برابر است و متاسفانه در ایران با این همه دستکاری و ماله کشی آمار و ارقام 35 برابر اعلام می کنند. خجالت آوره تازه مدیر های آنجا پول تخصص میگیرن اینجا عمدتاً با رانت این پول ها را می گیرند...
سلام:ای کاش مسیولین در هنگام انتخابات به گوشه کمی از وعده هایشان راجع به کارگران عمل نمایند.حال ما کارگران ذغالسنگ کرمان از همین حداقل حقوق هم محروممان کردند.آیا درست است کارمندی در همین شرکت حقوقی بالغ بر 000/000/9 (نه میلیون تومان و برخی هم تا 14 میلیون تومان)حقوق بگیرند و نوبت به ما کارگران که میرسد شرکت اوضاع خوبی ندارد و غیره را بشنویم. متاسفانه افزایشات امسال که نصیب ما نمیشود هیچ از پارسال هم حقوقمان پایین تر شده و کسورات زیادی را از ما کارگران کم کرده اند.آیا اگر ما کارگران نباشیم وجود چنین کارمندانی ضرورت دارد و مثمر ثمر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
ببخشيد اشتباهي منفي دادم.
گمان کمنم چند روزی میتوانند زندگی فقیرانه ای داشته باشند.
وقتی اقتصاد بیمار باشه و کشور منزوی و صادرات تعطیل حقوق رو بیشتر هم بکنن کارفرما میگه واسم نمی صرفه پس تعطیل کنم بهتره بنابراین بیکاری بیشتر از این میشه.همین الانش هم اکثر شرکت ها یا تعطیلن یا دارن چرت میزنن
حال گیریم که نه .میخواد چه اتفاقی رخ بده؟
همجا تبعیضه و آسمون ایران همه اش یه رنگه
باور کنید احساس میکنم شانسی دارم زندگی میکنم. با مدرک فوق لیسانس با یه کار 800 تومنی که با هزار گردن کج کردن به دست اوردم باید شکم زن بچه م رو سیر کنم. ریس کاری ما هم فکر میکنه کلی ثواب داره میبره که به من کار داده با 800 تومن حقوق بدون هیچ مزایایی!!! نه به خدا این مسئولان نه تنها از این حقوقهای کارگران ناراحت نیستند بلکه فکر میکنن روسفید آخرتشون هستند که برای ما کار جور کردن!!! خدایا پناه به تو.
نه والله
کدام مسئول در مملکت به فکر کارگره همه به فکر موقیعت خودشان هستند
وفقط شعار میدهند . ..؟؟؟؟؟؟؟
زنده میتونه باشه اما زندگی نه
خسته شدیم از این شعارها که (دست کارگر را میبوسم) نیازی به ایراد این شعارها نیست حقمان را بدهند , کارگر فقط در مواقع حساس مملکت به درد میخورد و در دیگر مواقع باید در زیر پا له شود.
این پول بخور و نمیر هم نیست
کاش حقوق کارگرا بیشتر از مسئ>لین بود هرچی شغل غیر قابل تحمل تر میشد درامدش هم میرفت بالا
با این حقوق که نه نمی تونن ولی اگه اینم با حقوق های دیگشون بگیرن میشه!!!!!!!!!!!!!!1
این سوال وزین شما را با این سوال پاسخ می دهم.آیا مسئولی که فرزندش ماهیانه یک میلیون تومان پول توجیبی میگیرد و ماهیانه 2الی3میلیون تومان خرج خانه دراختیار عیال مربوطه اش قرار میدهد میتواند با ماهیانه 812هزار تومان گذران کند؟
مسولان وقتی دستشون تو جیب کارفرما باشه و سود ببرن هیچ وقت حقوق رو افزایش نمیدن و همیشه همین است مسئولین حتی فکرشم نمیتونن بکنن که با 800 هزار تومان چطور میشه زندگی کرد 800 هزار تومان پول پاستیل بچشونه
مشکل اینست که قانون ما فقط روی کاغذ هستش.تا وقتی بالا دستی ها پولهای کلان دریافت میکنند وضع کارگها همین است.ولی یادمون باشه در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه.کشور ثروتمندی هستیم ولی مدیریت دلسوز وطنی نداریم.
من کاری ندارم که این دوستان چه میزان حقوق میگیرند و انشالله مه لیاقتش را هم دارند و حقشان است. مشکل من اسن است که بخش عظیمی از جامعه حقوق بسیار کمی دارد. مسئولین عزیز به خدا با این حقوق ها زندگی ممکن نیست. این میزان کیفیت زندگی برای کشور ثروتمند ایران واقعا فاحعه است. حتی برخی از حقوق همان مدیران (البته درستکار) هم به اندازه پستشان و زحمت و تواناییهایشان نیست. چه برسد به قشر ضعیف و کارگر
من که راحت زندگی میکنم چون با این درامد فقط میشه رو هزینه ایاب و ذهاب حساب کرد
این حرفا همش شعاره، از توش هم هیچی در نمیاد. کارگر بیچاره حتی نمی تونه یک هفته پول تو جیبش باشه
بله مسئولان هم می توانند.اگر آنها مسئولیت و استرس نداشتند می توانستند و به نظر بنده حق آنهاست بلکه بیشتر هم بگیرند محق هستند.چون کشور را در این بحران از همه مشکلات و هجمه ها دور نگه داشتند و در واقع پول امنیتی که برای ما آورده اند را می خورند که نوش جان و گوارای وجودشان بتشه و ان شالله همیشه سر افراز و سربلند برای خدمت به مملکت زیر سایه امام زمان و رهبرمون سید علی باشند.
مسئولان عزیزی که پول تو جیبی یک روز آقازاده هاتون حقوق یک ماهه کارگره، یه لحظه به خودتون بیاین که این پولا اصلا حلاله؟ روز قیامت چطور میخاین پاسخگو باشید؟ حق الناس یک ریال هم قابل بخشش نیست.
با 812 هزار تومان تنها میشود نمرد. البته آن هم به زحمت!
ولی نسئله اینجاست که دیگر در کشور ما هیچ کس به فکر مردم نیست و هیچ کس کاری به این مسائل ندارد
پول تو جیبی 1 روز آقازاده رو حتما کفاف میده.
باز شوی خوانده میشوید راه انداختی؟؟

بسه بابا خودتم خوب میدونی که اثر نداره هیچ نظری

هویجم باشی میتونی اینو ببینی توی این مملکت
آقا همین 812000 تومن رو هم من هنور نگرفتم ببینم چه مزه ای داره آقایان من هنوز عیدی پارسال رو نگرفتم هنوز 712000 تومن اسفند پارسال رو نگرفتم اصلا معلوم نیست کی قراره بگیرم بعد شما میگی میشه با 812000 تومن زندگی کرد فقط مثل اسب کار می کنیم و .....
اين سئوال بود يا فحش لطفا؟
حقوق کارگرا حقوق یک هفته یکی از بچهاشم نمیشه
هروقت شما ديديد كه درخت گاج گيلاس داده، آن وقت مسوولين هم مي توانند با 812000تومان زندگي كنند.
مشكل اصلي كشور قانون كار كشور است
من كاري به كارگران دولتي ندارم ولي كارگران بخش خصوصي كارفرما را بدبخت كردند
هيچ جاي دنيا كسي به كسي به زور عيدي و پاداش نمي ده
هميشه در اداره كار حق با كارگر
همين سبب شده فرقي ميان كارگر خبره و كارگر از زير كار در رو نباشه
چون من مجبورم به هر دو نفر ماهي يك مليون و دويست بدهم
هيچ جاي دنيا براي اخراج كارگر نياز به هماهنگي با اداره كار نيست
كارگر دزدي كرده اداره كار مي گه ربطي به اخراج نداره شما برو دادگاه شكايت كن ازش ولي اخراج نكن
برادر من مدير كل دولتي است پارسال ٦٠٠ تومن عيدي گرفت آبدارچي سركت من يك مليون ششصد
من با كلي وام و قرض شركت را سرپا نگهداشتم در دوره تحريم ولي اداره كار دستور دادند در اعياد مذهبي عيدي كارگران پرداخت گردد
من تا آخر سال اين خراب شده را تعطيل مي كنم و از ايران مي روم
ولي آخرين توصيه من به كارگران عزيز و زحمت كش ايراني و ناداناني كه قانون كار را نوشته اند اين است:
از ضربه زدن به كارفرما و گرفتن پول به هر عنواني كسي برنده نمي شود
همين قوانين دست و پاگير سبب شده كه سرمايه داران دنبال توليد و خدمات نباشند و با پولهاي كلان به فكر دلالي زمين و كارهاي بي كارگر بگردند
تنها راه حمايت از كارگر كنترل تورم و امكانات رفاهي بيستر مانند مسكن بهداشت و تحصيل رايگان توسط دولت است، تا زماني كه اين موضوعات حل نگردد دادن پول بيشتر به مارگران فقط ايجاد تورم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
عزیزم جعمش کن همین امثال شما ها همه کارگرا رو بد بخت کردن یه بقالی میزنه به اسم تولید ملی دولت کارگرو همه رو میچاپه بازم طلبکاره
کارفرمای بدبخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
افرین.خدا خیرت بده.من هم کارفرما هستم اما یبچاره شدم.مشکل نه کارگره نه کارفرما.وقتی فضای کسب و کار وجود نداره همه بدبختیم.تا می خواهی یک حرکت اقتصادی بکنب همه سرو کله شون پیدا میشه و باج می خوان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
آخه کجای قانون کار با کارگره شما اگه کارگر بدبخت رو قراردادش رو باهاش تمدید نکنی میره اداره کار بیمه بیکاریش رو میگیره بعدشم کدوم کارفرمایی اعیاد مذهبی به کارگرش عیدی میده که شما دومیش باشی بعدشم برادر شما که مدیر کل هستن در حقوق ماهانه ایشون ده برابر حقوق کارگر بدبخته اونوقت یه عیدی رو نمیتونی به کارگرا ببینی من خودم حسابدار یه شرکتم میبینم که کارفرما پول تو حسابش هست ولی حقوق کارگر رو نمیده اونوقت میره برای کارخونش دستگاهی که اصلا وجودش ضروری نیست رو میخره یه طرفه به قاضی نرو کارفرمای محترم
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
متاسفانه برنامه ریزی طوری است که عده ای سرمایه شان را بیاورند و بعد از دو سه سال دو دستی تقدیم بانک کنند .
تمام این سیاستها در این جهت میباشد .
ببینیم تا کی
اداره کار هم که نیازی به تعریف ندارد .
این آدمها اصلا براشون مهم نیس کارگر چقدر حقوق میگیره آیا میتونه با این حقوق زندگی کنه و زنده بمونه، خودشون حقوقهای بالا بگیرن سیر بشن بقیه ............... متاسفم خیلی
کارگرفقط واسه روز کارگره وواسه رای دادن وواسه جبهه رفتن وواسه جون کندن و.....امامسئولین واسه سان دیدن از رژه کارگرا درروزکارگروواسهنرفتن به جبهه وواسه زندگی انچنانی وواسه رفتن به سفرهای خارج وواسه اوف....................
نیازی نیست خیلی دور برید و فقط حقوقها و ساختمانهای تامین اجتماعی و برخورد کارمند های تامین اجتماعی با کارر ها رو ببینید . تامین اجتماعی که مال خود کارگر ها ست
با این اوضاع صنعت و تولید که تو 10 سال گذشته تجربه کردیم به نظر شما اگر بیشتر از این به حقوق کارگران اضافه بشه صاحبان مشاغل زیان دهنده شروع به اخراج کارگران خود و تعدیل های بی دلیل نمیکنند ؟؟ به نظر شما چکار میشود کرد ؟؟ بعد از آن غول بی شاخ و دم بیکاری را چه کنیم ؟؟؟ این تجربه تلخ دولت پیشین چه خاطراتی برای مردم این کشور رقم زد !!!
در حال حاظر فقط باید صبر داشت و امید . و یک کلام
اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ..... اقدام و عــــمل
حالا تابناک با این سوال چه کاری میتونی برای کارگرا بکنی؟
غالب مدیران -دولتی ها و نهادها-فکر میکنند بر اساس توانایی (در یک رقابت منصفانه) به جایگاه مورد نظر رسیده اند، (غافل از اینکه برخی از آنها مدیر زاده هستند و سایرین هم بر اساس رانت های مختلف به این جایگاه رسیده اند) و لذا حقشان است که دستمزد کلان را بگیرند و چون مراحل رشد را کامل طی نکرده اند و یک شبه به جایگاه رسیده اند، درکی از معیشت و زندگی و کارگری ندارند و با این استدلال که هر چه کمتر به دیگران پرداخت کنند بیشتر گیر خودشان می آید ( حقوق و پاداش های مختلف) ، به اعمال مدیریت می پردازند.
کارگران ما باید عزیز باشند . من یک پیشنهاد می کنم اگر قابل اجرا باشد توسط افراد غیرتمند و اقتصاددان ( نه اقتصادخوان) پیگیری شود . به کارگران عزیز نفری ده میلیون تومان به حسابشان واریز شود بعنوان سپرده و فقط سود آن را بگیرند و بقول بانکی ها پول مبنا برایشان باشد. من شخصا" الان کارگری را می شناسم بیکار و خانمش هم حامله ، دیگه شما بقیه ته قضیه را بخوانید. البته یارانه کمی کمک کرده . بقول قدیمی ها پول نان را داشته باشد.
باید تولید رونق پیداکنه که تمام سیستهای اینمملکت ضد تولید است
من الان در نروژ دانشجوی دکترا هستم. تونستم بورسیه از دانشگاه بگیرم و بیام اینجا. جالبه که اینجا دقیقا اگر بخوایم جساب کنیم ما قشر معمولی جامعه هستیم در زمان حقوق دادن. اما انچنان مویرگی حقوق ما حساب شده که من با همسرم اینجا زندگی می کنم.توانایی خرید ماشین و رفتن 2-3 بار در سال مسافرت رو هم داریم.تازه اگر مثل ایران زندگی کنیم کلی هم پول می شه ذخیره کرد. در واقع دولتی که اینجا منو به استخدام خودش در می اره می دونه حداقل حقوق من نباید اونقدری پایین باشه که ارامش خاطر من از بین بره. شخصی هم که به عنوان استاد من داره کار می کنه فقط کمی بیشتر از من در اخر ماه می گیره به دلیل اینکه هر چی حقوقشون می ره بالاتر مالیات بیشتری باید بپردازن. متاسافانه در ایران اصلا حداقل حقوق با هیچ ایتمی سنجیده نمی شه و تنها ایتمی که هست احتمالا اینه که رییس اون مرکز تجاری بتونه این مبلغ رو پرداخت کنه و به بازده برسه.
ماهم کارگریم از مرداد سال گذشته حقوق نگرفتیم چه برسه 812000 تومن امسال
با این پول فقظ هزینه -اب -برق -گاز -تلفن می شود.وباید هوا به عنوان غذا بخورند.
بنظر من اصلا حرف زدن در این مورد بی فایده است . مسولین ما این حرفا رو میشنون و میخندن به حال و احوال ما . طبیعیه که کسی دهها میلیون حقوق بگیره از صدقه بگیران هشتصد تومنی خبر نخواهد داشت . اما همیشه در پس سیاهی سفیدی . در پس کوه دره و در پس بی مسولیتی پاسخ گویی هم وجود خواهد داشت
با سلام من مربی رسمی 22 سال خدمت هستم و کارم در سازمان اموزش فنی و حرفه ای یاد دادن حرفه به افراد فاقد مهارت است ولی متاسفانه دریافتی حقیر یک میلیونو دویست هزار تومان است ایا مدیران ارشد میتوانند با این حقوق 4 نفر را اداره کنند و مستاجر هم باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
کی گفته مربی فنی وحرفه ای این قدر می گیره ان هم رسمی در سازمانی که تمام ایتم هاحول مربی میگردد بیچاره کارگر ماهر قراردادی دای اموزش که هر تعقیری را با حقوق کم تحمل می کند دم هم نمی زند
سئوالاتي كه جوابشون را مي دونيد چرا توي سايتتون ميزارين فقط مي خوان يك چيزي گفته باشيد
از راه اهن خبر نداريد خيلي آشفته تر از همه جاست .........
البته جواب سوال شما که مشخصه!فقط من مانده ام چرا این سوال را مطرح کرده اید!مگر جوابش تاثیری در وضعیت کارگران دارد؟!مگر تا حالا نظرات و مشکلات فرو دستان برای از ما بهترون مهم بوده است؟!!!
فقط مرگ بر امریکا یادتون نره
2 میلیارد دلار میره تو جیب امریکاییها
اونوقت کارگر 812000 تومن
اون پول برگرده تو جیب کارگر جماعت نمیره همون بهتر که امریکاییها بخورن حداقل رفاه دارن
از قدیم گفتن از گرسنه بگیر بده به سیر
دریافتی فروردین من یک و پانصد بود با اضافه کاری و حق اولاد و غیره. نزدیک صد تومن مالیات در اومدن
شاید با حقوق کاری بتوانند زندگی کنند ولی با کار کارگری عمرا
با این حقوق خدا نکنه کارگری کارش به بیمارستان بکشه!!!!!!!
نعله
ما از دین زده شدیم دیگه خیالشون راحت باشه
از بس فقر وارد خونه هامون شد دین فرار کرد رفت
من حاضرم قسم بخورم اگه حتی خونه از خودشون باشه و مشکل خاصی نداشته باشن یک هفته هم نمیتونن طبق اصول (اعم از مواد غذایی مناسب و...) زندگی کنن با این حقوق.جالبه که الان که هفته کارگره همه دم از حقوق کارگران میزنن.اما آخرین ماه سال همه قایم میشن که نمایندگان کارفرماها هرکاری میخوان کنن...حتی همین تعطیلی روز کارگر هم خیلی جاها تعطیل نکردن.متاسفم که هیچ کس مدافع حقوق قشر فقیر و مستضعف این جامعه نیست...
آخه به منم که این همه سال درس خوندم تا ارشد الکترونیک رو گرفتم (دکتری هم قبول شدم نرفتم) حقوق وزارت کار میگن بهت میدیم، باید چی کار کردد؟؟ تازه با همون حقوق وزارت کار، کار مرتبط گیر نمیاد و میگن چند سال سابقه کار داشته باشی. بعد میگین چرا جوونا زن نمیگیرن و چرا مهاجرت میکنن و خیلی پیامدای خطرناک دیگه میتونه داشته باشه !!!!!!
عاقا ما یه تعاونی داریم که از سال ۸۶ قرار بود از زمینی که دولت در ا ختیار مسکن ۹۹ ساله قرار میده برای ثبت نامی های مسکن مهر ُ خونه بسازن با ۱۵ تومان وام مسکن و ۴ تومان نقد از خودمون در یکی از در و دهات های بین کرج و قزوین. نعاونی هم از همکارای خودمونه. از سال ۸۶ تاکنون هنوز به کسی خونه داده نشده هیچ. تا حالا هم ۲۵ میلیون از خودمون نقد گرفتند و ۳۲ میلیون هم وام بانک مسکن. هنونز هم که هنوزه \روژه نیمه کاره هستش و افراد کم درامد هنونز دنبال خونه و اجاره خونه. در عوض اقایون تعاونی که خودمون انتخابش کردیم معلوم شده که ‍‍‍‍‍برای خودشون سالیانه ۴۰۰ میلیون \اداش بر میدارن و ماهی ۳۰ میلیون هزینه تعاونی. علاوه بر سوپ استفاده های دیگر. وو \روژه مسکن مهر کم درآمد ها هم همچنان ادامه داره چون نوندونی افراد تعاونی شده.
تو ذوب آهن اصفهان مدیرانی هستن که بیش از 16 میلیون فقط روی پرفراژ در ماه حقوق میکیرن عیدی پنج میلیونی میگیرن کادوی یک میلیونی روز زن میگیرن ولی به کارگرها وو ریال امتیاز میدادن دیگه نمیدن
4 سال از روحانی رو هم دیدیم
8 سال احمدی نژادم دیدیم
این اعتدال اون اصولگرا
این وسط کارگر فقط فشار بهش هر روز بیشتر شده
خواهشا مرد باشید به خاطر قدرت اینقدر مردمو ساده ایرانو بازی ندید
حقوق کارگر اگر 1.5 میلیون هم بشه مطمعن باشید هیچ جا تعطیل نمیشه همش اراجیفه که مردم گرسنه باشن و صاحب کار در رفاه بیشتر
الان همه مسئولین، ساده زیست هستند، مستاجرند!!!
کلا هلاک سئوال مقاله شما شدم.....
مطمئنا مسئولان میتوانن به این حقوق تمامی هزینه های یک خانواده حداقل چهار نفره رو بدن.
اگه میشد از خودشان هم بپرسن جوابهای آنها بسیار شنیدنی بود
ارادت
با سلام و احترام بنظر اینجانب تا زمانی که مسایل و مشکلات بصورت فصلی و در مقطع زمانی خاص مطرح می گردد امکان و توان حل مشکل اعلامی وجود ندارد .
ضمنا عدالت زمانی معنی پیدا می کند که هر فرد با توجه به تخصص ، سابقه ، مدرک و امتیازاتی از این قبیل حقوق دریافت نماید .
وقتی محمود مخالف افزایش حقوق حقوق بگیران بود هیچ صدایی از کسی بلند نشد می گفت باعث تورم میشه هشت سال دولت وی اعتراض نبود مجلس هم باوی همصدا بود تنها کارمون کمک از اعمه شده
حقوق کارگرا نباید افزایش پیدا کنه، ولی حقوق مدیرا و مسئولین باید کاهش پیدا کنه. گرونی اجناس به خاطر هزینه های مدیریتیه. اگه این هزینه ها درست بشن قیمت ها هم کاهش پیدا میکنه و میشه با این حقوق زندگی کرد.
فرزندم به مادیات فکر نکن
به دنیای دیگر فکر کن که قرار است تا ابدیت در شادی و رفاه باشی
پول عامل فساد و بدبختی است
رفاه و ثروت هم تو را از معنویات دور می کند
تا حدی باید پول داشته باشی تا از گرسنگی نمیری همین از سرت هم زیادی هس
لذتی که در کار کردن هست در پول خرج کردن و رفاه نیست
من حاظرم در حق تو از جان گذشتگی و ایثار نمایم:
پس پولت را بده نزد من باشد و من حاظرم جور تو را بکشم و این عامل فساد و تباهی را به جای تو خرج کنم و عذاب بکشم ودر آن دنیا به جای تو در شعله های دوزخ بسوزم و بسازم ( ما این هستیم دیگر)!!!
دراین مملکت گا رگر و کارمند نداره (بازنشسته که هیچ) همه از لحاظ مالی در عذابند فقط عده ای در حال بردن وخوردن مال این ملت هستند خدا خودش بداد این مردم برسد .انشاالله .
شهید بهشتی می گفت ما تشنگان خدمتیم نه گرسنگان قدرت
کجای کار هستیم
اقایون به برده برداری افتخار میکنن
دین مردمو از بین بردید با این وضعیت
مردم که هیچ جواب خدارو چی میدید
نصفه مردم ایران زیر خط فلاکت زندگی میکنن .
خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند.
این همه سال کارگران به اندک دستمزد خودشان قانع بودند و دم نزدند ولی مث اینکه دیگه دارن سوار کارگراها میشن.
مدیران هم میتوانند با 812000 تومان زندگی کنند .البته روزی 812000 تومان
812 تومن خرج يك روز بچه مديران هم نيست
اگه همين كارگرا نباشن آقايون توان اينو ندارن يك ساعت مملكت اداره كنن
به نظر من، ما فقط در شعار می گوییم مرگ بر آمریکا ولی در عمل دست کاپیتالیسم و لیبرالیسم آمریکایی را باز پشت سته ایم. در واقع ما در ایران وحشیانه ترین شکل ممکن سرمایه داری را داریم. در ایران تنها ارزش موجود پول است و بقیه حرفها همه نردبانی است برای رسیدن به پول. دین و ارزشها و ادعای خادمین ملت بودن همه بخشی هستند از این مسیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
احسنت، متاسفانه در ایران افراد رو فقط از روی پول می سنجند. ملاک مدل ماشین و محل سکونت است و شعور و ادب و سواد ارزش آنچنانی ندارند.
قیمت نفت را از صدو بیست دلار به بیست دلار رساندی اون هم چیزی نیست مردم آمریکاذبجاش از بحران اقتصادی بیرون آمدن
مسئولین ارباب ومردم در حکم برده هستند!برده که حق دهان باز کردن واعتراض نداره.کاری نکن این چندرغاز راهم ازت بگیرن.
مدیران ما از مدیریت فقط ظلم به کارگر و زیردستانشون را بلدند.موقع دستمزد دادن مثل کشور چین رفتار می کنند و موقع کار خواستن مثل کشورهای درجه یک اروپایی.با بیسوادی و نالایقی مدیر کارخونه ها ضرر میدهند و جورش را باید کارگر بکشه.
این درامد فقط برای یک هفته کفایت میکندفقط پناه میبریم به خداوند متعال از شر این استثمار گران کارگری نجاتمان دهد
مجبورندکه زندگشان راباهمین حقوق کم وبدون امنیت شغلی بچرخندتامشکلی برای اختلاس گران پیش نیادوپول بیت المال به اندازه کافی باید باشه مثل صندوق های بیمه که پرازپول است.
جواب سوال از نظر صدا وسیما
به نام خدا
بلی او می تواند.
والسلام
با سلام وقتی مسئولین برای مردم تصمیمی میگیرن اول باید خودشون رو در معرض تصمیم قرار بدن بعد اون تصمیم رو اجرائی کنن وگرنه در صورت اجحاف اون دنیا باید پاسخگو باشند
باحقوق كارگري مي شودبازن وبچه كل ايران راباهواپيمابه مدت يك ماه تفريح كرد كجاييد شما
اينقدر جوسازي نكنيد
انتقاد هم حدي داره
وضعيت كارگران در دولت دكتر روحاني فوق العاده بهتر شده
دولت قبلي وضعيت كارگرا رو خراب كرد.
پاسخ ها
توحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
بابا بی خیال ....
مثل اینکه هنوز تو خواب تشریف داری یا اینکه وضعیتت اینقدر خوب شده که دیگه هیچی از گرونی و اجاره خونه و اخراج از این کارگاه به اون کارگاه و خیلی چیزای دیگه رو اصلا احساس نمیکنی آقای منتقد دولت قبل
فکر میکنید اینا ک گفته شده رو مسولیین نظام و کشور خبر ندارن . چرا باید بعد ۳۷ سال همچنان لاینحل باقی مونده باشه...
فكر كنم بهتر بپرسيم ايا انها مي توانند اين پول را به مستخدمين خونه هايشان بدهند بهتر باشد!!!!!!!!!!!!!!11!!!!
بزار بگیرند منم توقیامت جلوشونو می گیرم
من چون خودم 2200 حقوق مي گيرم و دستم توي خرجه مطمئن هستم هيچ كسي با 800 تومن زندگي نميكنه و همه افراد از هر راهي كه شده (شغل دوم ، دستفروشي ، مسافركشي و ...) بالاخره يه كمك خرجي دارن پس خيلي روي عدد 800 بحث نكنيد چون حتما اون خانواده از گرسنگي خواهد مرد
چه تیتری!!!
« مدیر ها حتی با مبلغ وامهای کارگر ها ـ اگر تو یک ماه حقوقشون باشه ـ هم نمیتونن سال رو سر کنن
پاسخ ها
ن.س
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
برادر من مسافر کجا بود چرا اینقدر 800 مگین خیلیها همون هم ندارن
با عدد 812 میشه ور 8 روز 1 وعده ی کامل روزانه برای 2 نفر فراهم کرد :))
یعنی هر روز اگه یه صبحانه مفصل یه ناهار عالی و یک شام خوشمزه تهیه کرد ....
بهیچوجه ، دستمزد یک شاطر نانوایی در اقلیم کردستان عراق ( اربیل ) ماهیانه 1000 دلار بعلاوه صبحانه و نهار و جای خواب هستش و هزینه خوردن و پوشاک بمراتب 30 ال 40 درصد ارزانتر از ایران هستش ، بعنوان مثال یه قوطی چای نیم کیلویی دو غزال در اونجا 4000 دینار یعنی به پول ما میشه 11000 تومن ووو خیلی اقلام مصرفی دیگه که به مراتب ارزانتره
مسئولين ما همه كار ميتوانند بكنند. مسئولي كه ميتوني برنج آلوده وارد كنه با اين حقوق سر كردن براش بچه بازيه...
مسئولين ما ميتوانند ناسا را هم اداره كنند...
میخوام بگم متاسفانه فقط یکسری از هم میهن های عزیزمون که گیر نظام اقتصادی دولتی شدن هر روز فقیر تر میشن ولی کسی که از دولت و بخش خصوصی و سرمایه دارا فاصله بگیره و برا خودش کار کنه ، از این و اون اونقدر میدزده که راحت میتونه 6 میلیون در ماه هزینه کنه ، اما خدا نکنه اسیر این سرمایه دارا یا بخش خصوصی یا بدتر از همه بخش دولتی بشه ، خدا اون روز رو نیاره ، من خودم که الان دانشجوی ارشد مهندسی هسته ای هستم و تمام آینده کاری من دولتی هست به لطف مسئولین دیگه حتی نمیتونم جرات خواب دیدن برای استخدام رو پیدا کنم و هزار جور افسردگی دامن گیرم شده ، تا به این سن تماما برای خانواده یه نون خور بودم و حداقل هر ماه باید از اینور و اونور ، پدر و مادر و روح پدر بزرگ و مادربزرگ بزنیم تا هزینه های ماهمون رو سر و سامون بدیم ، حداقل ماهیانه 3 تومن باید داشته باشیم تا خرج دانشگاه ، ایاب و ذهاب ، خورد و خوراک ، خدا نکنه دفتر و کتاب ، بدیم ، اما همین بعضی از کارگران ( به عنوان مثال لوله کش گاز - همسایمون ) ماشاالله هر 6 ماه مکه و کربلا تشریف دارن ، نظری آنچنانی و چندین ماشین دارن
میخوام بگم متاسفانه فقط یکسری از هم میهن های عزیزمون که گیر نظام اقتصادی دولتی شدن هر روز فقیر تر میشن ولی کسی که از دولت و بخش خصوصی و سرمایه دارا فاصله بگیره و برا خودش کار کنه ، از این و اون اونقدر میدزده که راحت میتونه 6 میلیون در ماه هزینه کنه ،
حقوق کارگران هر چه باشد در قبال کاهش نرخ سود سپرده قابل تمجید هست باید گفت سرمایه مردم در قبال چه چیزی دست شما بانکیان هست که به بهانه کاهش نرخ تورم که صوری هست دائم آنرا کاهش میدهید و به رکود دامن میزنید ؟ آیا غیر از این هست که در قراردادی که با مردم می بندید با نام سرمایه گذاری منعقد می شود و باید سود حاصل از این سرمایه گذاری را بدون توجه به تورم به مردم پرداخت کنید نه اینکه با نگاه به غربیها که به خاطر ورشکستگی اقتصادی در حال ضایع کردن حقوق مردمشان هستند گفته شود که چون در غرب نرخ سود به این روش محاسبه میشه ما هم باید به روش آنها نرخ سود را محاسبه کنیم که اگه بخواد به این شکل باشه دیگه سرمایه گذاری هم معنی نداره
سوال : 30 ميليون حقوق در ماه كه 10 ميليونش هزينه زندگي شه و 20 ميليون پس اندازه ، شما بگو چطوري ميشه خانه هاي ميلياردي ، ويلاهاي ميلياردي ، اتومبيل هاي چند صد ميليوني و و و و
ببين تابناك جون من حاضرم رانت و لابي و باند بازي و رشوه خواري و و و و را مديران انجام ندن ، بجاش دو برابر اين حقوقي كه ميگيرن بهشون حقوق بدن
دوستان عزيز سلام
شما ها همه از درد بي پولي ميناليد ولي من الان 7 ساله مدرك ليسانس مكانيك دارم و توسايپا به مدت 15 ساله مشغوله به كار هستم ولي تو اين 7 سال سمت كاريم هنوز كارمند جرء نه بيشتر و حقوقم ماهي 950 هزار تومانه تازه تو اين شركت پارتي هم دارم با مدير عامل هم صحبت كردم اونمبرگشته گفته كه هميني كه هست نمي خواي برو.
ميخواستم بگم زياد سخت نگيريد عمر گران است مي گذرد بخواي نخواي مي گذرد چه زندگي كني چه مردگي.
برای نمونه کارخانجات دارویی، داروهای تولید شده ی خود را به شرکت پخش دارویی می فروشند آنها دارو ها را به داروخانه ها، بیمارستان و مراکز دانشگاهی می فروشند مراکز خرید دارو پول داروها را نقد دریافت می کنند ولی به شرکت های پخش دارو نمی دهند و آنها نیز پول کارخانجات را نمی دهند و میزان بدهکاری در تامین اجتماعی میلیاردها تومان می شود مسوولین تامین اجتماعی را دولت تعیین می کند مدیران آنها نمی توانند شکایت کنند تا پول خود را اعاده کنند چون توسط دولت ازکار برکنار می شوند نتیجه گرفته می شود دولت خود بزرگترین بدهکار به صنایع و کارخانجات می باشد و در این بین کارگر روز به روز ضعیف تر و حق او بیشتر پایمال می شود و صنایع کوچک نابود و صنابع بزرگ نیز کوچکتر می شوند،لعنت خدا بر کسانی که حق مردم مظلوم را می خورند
مسوولین کشور از جنس مردم نیستند و قدرت و مسئولیت بین گروه خاصی (شاید 400 الی 500 هزار نفر ) در چرخشه.
این مسئولین از ما نیستند
تبعیض و فساد علی الخصوص فساد اداری در جامعه ما بیداد می کند. متاسفانه 80 درصد جامعه ما نوکر 20درصد باقی مانده اند.

متاسفم یک ایرانی ام...
ياد شعارهاي كه از اول انقلاب تا حال در مورد عدالت! جمهوريت! اسلامي! و حكومت علي ! كنيم
احتمالا با دو یا سه تا صفر جلوی حقوق کارگر داشته باشد ان شااله که بتونن
آقا من کارگرم بچه های من دارن سوء تغذیه میگیرن
دردمو به کی برم بگم؟
کارگرا رو بیخیال
به سلامتی امروز ۱۲ برجه و از حقوق من ۱۰۰ هزارتومان بیشتر نمونده، روز اول با هزارتا این در و اون در ۲ تا چک جور کردم که بیمه ماشین رو بتونم قسطی بدم(وگرنه که حقوق یک ماهم رو یه جا میخورد) بعدشم رفتم گواهینامه رو تمدید کنم ماشالله ۱۰۰ تومان حقوقم اونجا پرید، حالا من موندم و حوضم، بازم خوبه زن و بچه ندارم.
مسئول که هیچی، یه مریخی هم بیارید دخل و خرجش به هم نمیخوره، ما هم دعا میکنیم.
خدایی بیایید تو یک ماه نه با این دستمزد کارگری بلکه با 2 میلیون تومن حقوق به مسئولین ببینیم میتونند زندگی کنند اگه شد ما هم با این حقوق کارگری زندگی میکنیم
چند روز پیش حقوق 26 میلیونی مدیر سایپایی بود امروز حقوق 35میلیون فلان مسئول دولتی فردا ؟؟؟ پول حق مسکن مدیر سایپایی پول دو تا کارگره پول اضافه کاری مدیر سایپایی پول 8 تا کارگره حقوق ثابت مدیر سایپایی پول 7 تاکارگره و ... حال مدیر نباشه کار می خوابه یا کارگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟به مدیر مگان و سراتو با شرایط استثنایی می دهند به کارگر پیچ پراید
یه ضرب المثلی هست که می گه سیر از گرسنه خبر ندارد.
مسئولان هر چقدر هم بگویند ما از حقوق کارگران دفاع می کنیم امکان ندارد درصدی از مشکلات کارگران را درک کنند.
اقاکارازاین حرفها گذشته .توی اهوازیکی ازکاندیداهای دوره قبل واسه تبلیغات این دوره شبی140/000/000میلیون تومان .وای خدای من 140/000/000میلیون هرشب هزینه تبلیغات داده که بحمدا....والمنه پیروز هم نشد اونوقت کارگری که ماهیانه چندرغاز حقوق میگیره کجاواون وکیل الرعایا کجا .بعد تابی جون زخم ابخورده وامیکنی که چی؟
برای یک شب در ماه اگه مهمونی نداشته باشند و کرایه ندن و زن بسازی داشته باشند شاید
به سختی ی ی ی
تابناک این سوال بیشتر شبیه جوکه، چون جوابش خیلی واضحه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
میشود
بله می توانند چون بسیاری از آنان آنرا تجربه کرده اند .
مسئولین برای بقیه میگن نه برای خودشون .لبیه فرش برای بقیه نجس است نه برای خودمون.
مرا عجزو تورا بیداد دادند
به هرکس انچه که باید داد دادند
برهمن را با وفا تعلیم کردند
صنم را بی وفایی یاد دادند
گران کردند گوش گل پس انگه
به بلبل رخصت فریاد دادند
دوستان دراین مملکت هیچ کس به فکر کسی نیست پولهایی که با هما هنگی دستگاهای مختلف به بهانه های مختلف از کشور خارج می شود اگر یک سال متوقف شود وضع مردم ایران از قطر ودانمارک بهتر می شود
اگر راهی جز تبریک گفتن به کارگران در روز کارگر نداریم ، این اتفاق فقط در سال 1395 نبوده و از 30 سال قبل چنین بوده و اگر ایرادی هست که هست باید از اغاز همینگونه بود نه فقط الان .
موضوع حقوق کارگران محترم و زحمت کش فقط از حیث میزان کمی آن نباید مورد مداقه قرار گیرد ، متاسفانه در بحث کارگری فقط یک روی سکه دیده می شود آیا یک بررسی تطبیقی صورت گرفته که نشان دهد ارزش یا بهای تمام شده خروجی یا محصول زحمات کارگران با چه قیمتی رغم خورده است ، آیا تکنولوژی ، مدرن سازی ، بروز شدن مراحل تولید ، آموزش مهارتها ، مواد اولیه ، ارزش افزوده ، مدیریت تولید ، توزیع و مصرف ، روایط سازمانی ، مناسبات غیر رسمی و.........در محیطهای کارگری به شکل صحیح و منطقی و بر اساس کارایی ، اثربخشی و کارآمدی صورت می گیرد که در بهای تمام شده اثربخشی موفقی داشته باشد تا با کاهش هزینه تولید امکان افزایش حقوق کارگران میسر گردد . اینکه مقایسه شود آیا مسئولان میتوانند با این حقوق زندگی نمایند صد البته که نه و اگر مارا متهم به تبعیض و یا طرفدار انسانهای درجه 1 یا 2 و.... نکنید قطعاً این مقایسه مع الفارغ است ، ولی انسان اگر بخواهد می تواند ، چون انسان استعداد تطبیق با هر شرایطی را دارد . این کاهش نگارنده سخن مذکور میگفت چه سمتی دارد و حقوقش چقدر است و یا خودش می تواند با حقوق کارگران زندگی نماید یا خیر و سپس از دیگران میپرسید
بستگی به مسئول کارمسئولش داره
معلمی شغل انبیا اعلام شده، انبیاء هم که برای ارشاد مردم حقوق دریافت نمی کردند بلکه به عنوان یک وظیف و تکلیف و عشق به کار معلمی ایفای نقش و انجام وظیفه می کردند آن هم با تمام وجود.
پس معلم ها نبایستی به دنبال حقوق و مزایا باشند بلکه از نور ارتزاق نموده و صادقانه خدمت کنند. . .
هم مادیاتمان درست شد هم به مقام انسانی رسیدیم!
این درامد کارگری حتی پول توجیبی یه هفته اقازاده ها نمیشه چه برسه باهاش نفس کشید.حداقل درامد برای یه خانواده 4 نفره با تاکید برتورم مسکن ونیزهزینه بالای اموزش ودانشگاه فرزندان 4 میلیون درماهه
كاش اسم اسلامي روي كشور ما نبود. آبروي اسلام و امام زمان رو برديم
دیروز توی تلگرام حقوق 60 میلیونی مدیران عامل یکی از کارخانه های بزرگ استان مرکزی دست به دست میشد. که من مانده بودم، در صورت درخواست تابناک حاضرم آن را در اختیارتان قرار دهم تا صحت ادعایم ثابت شود. جالب اینکه کارمندی که این فیش را لو داده متاسفانه اخراج شده، آخر چه کسی قادر است در شهری مثل تهران با حقوق یک میلیون تومانی روزگار به سر کند ؟؟؟به قول دوستان حقوق ایران را میگیریم و هزینه زندگی در اروپا را میپردازیم
با سلام
وای بر شکم های که از بابت خوردن مال مردم روزی پاره خواهد شد و لقمه های حرام از ان بیرون خواهد ریخت !!
تابوده ،همين بوده .وتاهست ،همين خواهدبود.
نه چون افرادغیرمسئول شهرنشین هم بااین درآمد توانایی اداره زندگی خودشون و خانواده روندارند.
ما امتحان کردیم شد
مديرعامل شركت آبفاي استان چسبيده به تهران در اسفند 94 حدود سي ميليون حقوق و مخلفات گرفته و با پول شركت براي اياب و ذهاب خودش ماشين دويست و خورده اي ميليوني خريده.اين بنده خدا اگر بخواد هم نميتونه حال كارگر رو درك كنه!!!
با سلام.
این مسئولان فقط به فکر کارگران نیستند . بلکه باید به فکر کارفرمایان نیز باشند. کارفرمایانی که با هزار زحمت از پس حقوق و دست مزد و عیدی و سنوات کارمندان خود بر میایند. ضمنا افزایش حقوق خود باعث افزایش تورم میشود.
ولی من همه اینها رو تحمل میکنم چون میدونم روز قیامتی هست و اقایون باید اونروز جواب بدن . منکه به هیچوجه از حقم نمیگزرم
منبع درآمد مسوولان رانتها و مجوزها و دیگر چيزهاست ٱنها با حقوق دولتی خود نیز نمی توانند زندگی کنند
جناب تابناک چرا با طرح اینگونه سوال دل مارو بدرد
میاری آقای توکلی گفته یک مسول 37 میلیون تومان
درماه حقوق می گیره حال می خواهد باحقوق کارگری زندگی کنه ؟
سلام به همه

تابناک عزیز ما نوشتیم, خوب که چی , آخرش چی میشه, یعنی تصمیم سازان کشور اینا رو نمیدونن, ولی من یه چیز خوب میدونم, بهشت و جهنم تو همین دنیاست .
------------------------------------------------
یکی نوشته بود اگه سلامتیم رو از دست بدم و راهی بیمارستان بشم باید بمیرم, راست میگفت, با این وضعیت تغذیه پای خیلی ها به اونجا باز میشه .
-------------------------------------------------
اسم جامعه اسلامیه, ولی اخلاق کو, کی باید روی اخلاق کار کنه, اکثرا به دنبال منفعت شخصی به هر قیمتی هستند, میخواد نماینده مجلس باشه یا ......
------------------------------------------------
حرف زیاده ولی کو گوش شنوا, بسیار کشورهای که اسمی از اسلام در اونها وجود نداره ولی بسیار از ما که ادعای مسلمانی میکنیم, مسلمان تر هستند .
تابناک خواهش میکنم این بحث رو تا حصول نتیجه پیگیری کن
و حداقل از 100 نفر کسانی که مسئولیتی دارند این سوال رو بپرس
بالاخره از یه جایی باید این بی مسئولیتی و بی فکری و منفعت شخصی طلبی تصمیم گیران تموم بشه و صدای اینهمه کارگر و کارمند به جایی برسه
متاسفانه شرایط کشور طوری شده که بسیاری از تولیدکنندگان اگر پولشان را در بانک بگذراند و در خانه استراحت کنند، درآمد بالاتری کسب می کنند. کمتر شرکتی است که اگر سرمایه صرف شده برای آن را حساب کنید، بعد از کسر بیمه و مالیات و حقوق کارگر و هزار خرج دیگر توجیه اقتصادی پیدا می کند.
واسه همین به این زودیها از خروج از رکود اقتصادی و افزایش حقوق کارگر خبری نیست. بی خود دل خودتان را با این حرفها خوش نکنید.
باور کنید، حقوق هر مدیر و مسئولی، فقط، توجه کنید،‌ فقط نصف شود، میتوان ده ها کارگر و کارمند استخدام کرد و ماهانه با آنها حقوق داد !!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگه مسئول هم داریم همه مثل همیم
حقوق کارگر در بخش تولید نهایتا 15 درصد قیمت تمام شده را تشکیل می دهد. بنابراین با افزایش 100 درصدی حقوق کارگران، افزایش قیمت کالاهای تولیدی حدود 15 درصد خواهد بود.
اما در بخش خدمات که حقوق کارگران درصد بزرگی را به خود اختصاص می دهد این افزایش سر به فلک می کشد.
تبعات تورم انتظاری را نیز نمی توان از نظر دور داشت. علاوه بر اینکه تعدادی کارفرماها به دلایل مختلف ممکن است راه های افزایش بهره وری و تعدیل نیرو را در پیش بگیرند.
متاسفانه هرکسی فقط شرایط خودش را می بیند. کسی نگاه نمی کند که با افزایش 30 درصدی همه حقوقها، هزینه هایش در همان حدود یا بلکه بیشتر افزایش پیدا می کند.
اقتصاد باید تقویت شود و گرنه افزایش حقوق کارگران نهایتا یک مسکن مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود.
من با سی سال سن با فوق لیسانس از دانشگاه بهشتی ماهی 570 هزار درآمد دارم، فعلا که تونستم زنده بمونم.
فقط میدونم بدجور داریم استثمار میشیم
نپرسيد ك آيا ميتوانيد با حقوق كارگري زندگي كنيد يا نه بپرسيد آيا اراين ببعـد ديـگـر ميتوانيد اشــرافـي زنـدگـي نـكـنـيـد
افزایش یا کاهش حقوق مسئله کارگر نیست تا کی افزایش حقوق مسئله قدرت خرید کارگره باید قدرت خرید کارگر بره بالا وگرنه افزایش حقوق که باعث افزایش نقدینگی میشه که در آخر تورم داریم سال بعد دوباره افزایش حقوق مشکل ما اینه قدرت خرید مردم پائین اومده یعنی ارزش ریالی پول کم شده شما وقتی تو کشور ثبات قیمت ندارید هیچ چیزی تغییر نمیکنه تو بعضی از کشورهای اروپایی ببینید شاید قیمت بعضی از کالاهای اساسی 15 ساله تغییر نکرده افزایش حقوقی ام ندارن
سلام خدمت تمام کارگران عزیز
دوستان این مطالب که می نویسید چه فایده داره وقتی گوش شنوایی وجود نداره. مسئولین میدونند که چه خبره ولی خودشون زدند به اون راه. اگه بخواهند به ما حقوق بالا بدهند باید از پاداش خودشان بزنند یا بهتر بگویم پاداش های آنها از مابه التفاوت حقوق ما تامین میشود.
صد در صد می تونند که 850 تعیین کرده اند؟
وضع ما فارغ التحصیلان بی کار رشته حقوق از کارگرها هم بدتراست
حداقل تو آمریکا سرمایه داری قانونمند است
فقط شعار .
مدیران و دولتی ها به کنار
اما کارفرما ها تو همین 800 تومنش که 250 تومنشو باید بدن بیمه تامین اجتماعی موندن
کار فرما ها چه جوری حقوق بدن
خیر نمیشود بت چنین حقوقی زندگی رو اداره کرد. شوهر من کارگر نیست . کارمند خود دولته حقوقش 800 تومن . ساعتی حقوق میگیره.بدون بیمه. باز کارگرا بیمه هستن. بیکاری رو درمون کنن که من با فوق لیسانس و این معدل بالا که بهترین دانشگاه درس خوندم بیکار نباشم. افزایش حقوق پیشکش.
باسلام
هیچ مسئولیبا حقوق کار گری که من میگیرم که ماهانه1520000تومن هرگز نمیتونه زندگیکنه و شاید یه راه از سه راه را نتخاب خواهد کرد
1. اگر تحمل و صبر خیلی کم دارد و تاب دیدن گرسنه بودن بچه هاش نباشه دست به خودکُشی می زند
2.اگه ترس از خدا و ترس از جهنم ومرگ دارد دست به کار خلاف با درآمد بسیار بالا
3. از ایران فرار میکند و به یه کشور خارجی پناهنده میشد
متاسفانه مدتی است رایج شده برای گران کردن هرچیز و یا کلا هر موضوعی که در جهت منافع مسوولین باشد به کشورهای اروپایی و عربی استناد می کنند، به جز مهمترین موضوع که حقوق زندگی و درآمد مردم اون کشورهاست.... پس حقیقتا چرا درآمد مردم اون کشورها رو برای مردم ایران الگو قرار نمی دهند؟ آیا این غیر انسانی نیست؟
اولاازسایت تابناک تشکروسپاسگزارم که مطالب خوبی جهت آگاهی مردم مطرح میکندوبهترین سایتی است که نظرات مردم رابه گوش مسئولان میرساند.دوما بعنوان یک جانباز50درصدجتگ تحمیلی که درآن زمان دانش آموزبسیجی بیش نبودم.واکنون بامرگ دست وپنجه نرم میکنم .و....همیشه دعای من این است که کسانیکه بجای خدمت برای مردم بفکراختلاس وکلاهبری وچپاول وغارت و....این کشورند ( خوددوخانوادهایشان راگرفتاربیماریهای ناعلاج مانندسرطان وایدزوبی آبروبگرداند) آمین و....واقعا برای پیش گیری لازم است این خبیثان جامعه را، اعدام این چشم پوشی تاکی ازخدابترسیدودزدانراحمایت نکنیدو.
تابناک جان
ممنون از اينکه چنين موضوع مهمي رو پيگيري مي کنيد ولي ...
سؤال پرسيدنو و حرف و نظر رو رها کنيم
بسه ديگه سالها همه فقط ميپرسند؛ آيا به نظر شما فساد بد نيست؟، آيا آلودگي هوا و ترافيک بد نيست؟، آيا مسئولين نبايد فکري بکنند؟، آيا نبايد به فکري به حال کيفيت توليد کرد؟، آيا آيا آيا ... مسلمه که جواب همه اين سوالات معلومه و همه ميدونن بله مسلماً نه مسئولين نميتون با حقوق کارگری زندگی‌شان را اداره کنند.
ببخشيد ما تابناک رو از خودمون ميدونيم که اين طور صحيبت مي‌کنيم و نظور من هم فقط تابناک نيست منظورم تمام رسانه ها و مراجع نظارتي است
ميخوام بگه به جاي اينکه از خودمون سوال بپرسيم و خودمون هم جواب بديم و مسولين هم انگار نه انگار دريغ از ذره اي اقدام بياي مستقيماً سراغ مسئولين بريم مجبورشون کنيم کار کنن اقدام کنن ازشون بازخواست بشه جوابگو باشن و اگه نميتونن برن کنار. فقط در اين صورت شاهد نتيجه خواهيم بود وگرنه هر روزم که بين خود مردم سوال و جواب بشه حرفاي قشنک زده ميشه ولي نبايد منتظر اقدام بود. بنده خدا کارگر زحمتکش بچه هاشم بازنشست ميشن دريغ از اقدام
کاش این مسئولان همین قدر که به فکر بهشت رفتن مردم هستن فکر فلاکت مردم توی همین دنیا هم باشن
این حقوق برای یک کارگر بدون زن و بچه که خونه ی باباش زندگی می کنه مناسب است . مسولین در این حالت هم با این حقوق امکان نداره بتوانند زندگی کنند
تعیین حد اقل حقوق برای کارگران به قول معروف صفر کیلومتر است نه برای همه . کارگرانی که پس از چند سال فنی و متخصص در انجام کاری میشوند و بعنوان وزنه ای در محل کار مورد اعتماد کارفرما میشوند قطعاً کافرما هم جرأت نمیکند که حقوق آنها را براساس حداقل تعیین شده پرداخت نماید .
قطعا حقوق کارگران با سابقه ، متخصص و متعهد به کار که منافع کارفرما را منافع خود میدانند به نحو احسن از طرف کارفرما پرداخت خواهد شد .
چقدر مردم ساده هستند
سلام من هم کاملا موافق هستم
حالا هی با این حرفا نون دوتا مسئول رو آجر کنین
در حال حاظر شاهد اختلاف زیاد درآمدی و رفاهی بین بخشهای کارگری دولتی و بخشهای کارگری واقعاخصوصی هستیم . تا دولت پیکره خودش رو کوچک نکند و فعالیتهای اجرایی خودش رو به بخشهای واقعا خصوصی و اگذار نکند و همچنین تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی داده نشود این مشکلات همچنان ادامه دارد.
چه حرفا میزنی تابی جون
متاسفانه علی رغم قانونهای موجود در تمام بخشها در کشور ما هیچ گونه حمایتی از بخش خصوص به عمل نمی آید . وامهایی بانکی با سودهای غیرقابل بازپرداخت و قوانین دست و پاگیر بخش خصوصی را از پا درآورده . شما حق بیمه تامین اجتماعی را هم به این حقوق اضافه کنید مبلغی در حدود یک میلیون تومان میشود و برای کارفرما مبلغ کمی نیست .
بخدا گرداندن کارگاه با وجود سرمایه گذاری خوب در این وضعیت اقتصادی غیرممکن شده است و ما هم شرمنده کارگر میشویم .
الان اگر کارگاه رو بفروشم و بزارم بانک دهها برابر درآمد دارم بدون درگیری با دارایی و ....
انشالا یه روزی ورق برگرده دوتا متخصص بشن مسئول اونوقت همه میفهمن میشه حقوق کارگر رو زیاد کرد تورم هم کاهش پیدا کنه و رفاه زیاد بشه تولید هم افزایش پیدا کنه
ولی نه تا وقتی که مسئولین حتی کوچکترین اعتقادی به حرف کارشناس ندارن حتی بعضی وقتا خودشون حرف خودشونم قبول ندارن ولی لامصب این پست از اون چیزاییه که هرکسی به راحتی دل نمیکنه
افزایش حقوق با فرمول درصد یعنی مثلا به دلیل تورم 10 درصدی کسی که پارسال یک میلیون میگرفته حالا امسال یک میلیون و صد هزار تومان بگیرد اشتباه است زیرا موجب میشود که مثلا فلان پزشک که یک میلیارد میگرفته امسال یک میلیارد و صد میلیون بگیرد و این شکاف طبقاتی ایجاد میکند. باید از فرمول جمع استفاده شود یعنی پزشک هم در سال آینده صد هزار تومان حقوقش زیاد شود.
سلام
من به عنوان تکنسین یا همان کارگر ما هر خودمان
توانایی پرداخت کرایه خانه ,اتومبیل و باقی هزینه های یک زندگی معمولی را دارم.
رییس شرکت ما دکتر ..... با وجود درامد بسیار بالاتر از من به هما ن استخری میاید که من
با فرزندانم میروم.از همان فروشگاهی خرید میکند که ما هم خرید میکنیم .
خدای من گواه است شغل من به گونه ای است که با فیشهای حقوقی زیاد سرو کار دارم ودروغ نمیگویم بارها سرم درد گرفته از این همه تبعیض فیشهای هشت میلیون به بالا زیاد دیدم و در مجموع سالانه نیز متوسط ده پانزده به بالا لیکن فیشهای هشتصد و نهصد هزلر تومان هم به وفور دیدهام مانده ام به کی بگم این همه تفاوت را . پاداشهای هییت مدیره ای که بعضا بالاتر از پنجاه میلون هم زیاد داریم. خدایا روستاییان ما و کارگران ما......چرا؟ باز هم دارم سر درد میگیرم
معلومه که نه
من که یک دانشجوی مجرد هستم با اینکه توی خوابگاه زندگی میکنم با این پول نمیتوم زندگی کنم.یک ساله که دوست دارم یک جفت کفش نو بخرم ولی ...با تشکر از مسئولان زحمت کش دولت
به نظر اینجانب نه تنها مسئولها بلکه اجنه ها هم نمیتوانند
با این حقوق زندگی کنند
بله حتما میتونن با حقوق یک کارگر سه روز در ماه را زنده بمانند

مسئولین مچکریم
کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بله اگر موارد زیر را رعایت کنید می تونید:

- سعی کنید نون خالی زیاد بخورید .

- خونه ای بگیرید که برق و گاز نداشته باشه.

- از لباس های دیوار مهربانی استفاده کنید.
- از شامپو داروگر 1000 تومانی استفاده کنید.

- اصلا دکتر نرید و مریض نشید.

- دربرابر هرگونه خرج کردن پول مقاومت کرده و توجیه کنیدو دروغ بگویید.
- اگر مجردید فکر ازدواج را از سرتان بیرون کنیدو عشق به دختر همسایه تان را در قلبتان سرنگون کنید.
- همواره مبارز و امیدوارباشید.!!!!!!!!!!
مسئولین نارگیلند
این تزی که سایت تابناک و خیلی دیگه از این امثال سایتها ارائه میدن خیلی جالبه! میدونید چرا؟ چون جا و مکانی رو ایجاد میکنن تا مردمی را که دادشون به هیچ جایی نمیرسه رو در همین جا خلاصه کنن و مردم خشم و انزجار خودشون رو از این حکومت تو همین مکانها خالی کنن و این خشم به بیرون راه پیدا نکنه! ولی این رو بدونید ما کارگرا هم خدایی داریم
مسلما نمیتوانند
به نظر من همانگونه که حداقل دستمزد کارگری تعیین میگردد میباست حداکثر دستمزد نیز تعیین گردد تا بدین طریق اختلاف طبقاتی کمتر گردد.
حقوق کارگران شرکت صدرای بوشهر سه ماهه پرداخت نشده، شما دنبال کم و زیاد حقوق کارگران هستید؟؟و اوضا خرابتر از کم و زیاده مسوولین کشور، البته سواره خبر از پیاده هیچوقت نداشته از قدیم الایام گفته شده و درست هم گفته شده
یک سئوال اگر وضع حقوق اینقدر خرابه , پس چطور یک فیلم امسال یازده میلیارد تومان فروش داشته ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر