بازدید 4890

تأکید علی عبدالله صالح بر مشروعیت انصارالله

رئیس جمهوری سابق یمن با بیان این که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن رئیس جمهوری قانونی کشور نیست، گفت، این انصارالله هستند که صاحبان مشروعیت در صنعاء هستند.
کد خبر: ۵۸۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ 30 April 2016
رئیس جمهوری سابق یمن با بیان این که عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن رئیس جمهوری قانونی کشور نیست، گفت، این انصارالله هستند که صاحبان مشروعیت در صنعاء هستند.

به گزارش\ایسنا، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن در مصاحبه با شبکه خبری روسیا الیوم عنوان داشت: 45 سال است که فعالیت سیاسی دارم و با توجه به این که گروهی تمام کشور را ویران کرده‌اند، چگونه اکنون باید بخواهم شریکی در قدرت باشم؟ نه من و نه کنگره سراسری مردمی این امر را نخواهیم خواست اما اگر کسی از کنگره سراسری بخواهد که منصبی را عهده‌دار شود، آزاد است.

علی عبدالله صالح با بیان این که خالد بحاح را به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی یمن می‌پذیرد، بر لزوم این امر تاکید کرد که دولت جدید با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی تشکیل شود یا دولت با ریاست خالد بحاح مجددا روی کار آید و پس از آن، برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی مقدمه چینی کند.

وی همچنین فاش کرد که هدیه‌هایی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دریافت کرده است که ارزش آنها به بیش از نیم میلیارد دلار می‌رسد اما وی این مبالغ را به خزانه داری بانک مرکزی یمن سپرده است.

علی عبدالله صالح با تکذیب این امر که ایران حمایتی از نیروهای یمنی در جنگ عربستان علیه یمن به عمل آورده است، عنوان داشت که اظهاراتی مبنی بر دریافت کمک از سوی ایران، صرفا توجیه‌هایی برای جنگ علیه یمن است.

وی افزود: من آنها را به چالش می‌کشم که ثابت کنند که ایران در یمن حضور دارد یا حمایت مالی یا تسلیحاتی کرده یا به یمن نیرو فرستاده باشد.

علی عبدالله صالح گفت: تمامی این مسائل دروغ است و صرفا توجیهاتی برای حمله به یمن است. در هر حال، امیدواریم که از ایران حمایت دریافت کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان