بازدید 3372

رشد بدهی‌ چین به بحران اقتصادی ختم نمی‌شود

رونق بدهی چین بازگشته است. سوال اینجاست که این بدهی چه سرانجامی را برای چین رقم خواهد زد؟
کد خبر: ۵۸۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 30 April 2016
رونق بدهی چین بازگشته است. سوال اینجاست که این بدهی چه سرانجامی را برای چین رقم خواهد زد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بیزینس‌اینسایدر، دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه مارس، 362 میلیارد دلار بدهی جدید به بار آورده است که بسیار بیشتر از پیش‌بینی 220 میلیارد دلاری بلومبرگ بوده است. این باعث شده تا جورج سوروس اعلام کند که انفجار بدهی در چین به طرز مرموزی شبیه همان اتفاقی است که در بحران مالی آمریکا در سال 2008-2007 و از طریق رشد اعتبار افتاد (لحظه لمن برادرز.)

سوروس اعلام کرد: « اکثر پولی که بانک‌ها عرضه می‌کنند برای نگهداشتن بدهی‌های بد و سرپا نگهداشتن شرکت‌های زیانده مورد نیاز خواهد بود.» 

وی افزود: شرایط ناپایدار می‌تواند برای سال‌ها باقی بماند همانطور که آمریکا در سال های 2005 و 2006 بود پس سقوط اجتناب‌ناپذیر فورا نخواهد آمد. این نگاه توسط تحلیلگران بدهی کردیت بانک سوئیس نیز تکرار شد. آنها اعلام کردند که خواه ناخواه این رشد سریع بدهی دیر یا زود تمام خواهد شد.

کردیت بانک سوئیس اعلام کرد: تفاوت نظرها از اینجا نشئت می‌گیرد که این بدهی چگونه به پایان خواهد رسید. در یک سوی طیف، بحران مالی حاد قرار دارد که یادآور  بحران مالی ایجاد شده توسط «لمن بردادرز» در آمریکا در سال 2008 است، زمانی که بانک‌ها شکست‌ خورده و بازارهای اعتباری فلج شده بودند. اقتصاددانان دیگر پیش‌بینی می‌کنند که اقتصاد با یک ضعف مزمن شبیه ژاپن دست و پنجه نرم خواهد کرد که در آن رشد برای سال‌ها و یا حتی دهه‌ها آهسته باقی خواهد ماند. 

بر اساس آمار HSBC نسبت بدهی چین به تولید ناخالص داخلی 249 درصد گزارش شده است.

رشد بدهی‌ چین به بحران اقتصادی ختم نمی‌شود

به‌دلیل تمایلات مداخله‌جویانه سیاست‌گذاران چینی، پایان بازی برای رشد سریع بدهی چین از سال 2008 بسیار شبیه به ضعف تدریجی ژاپنی در سیستم بانکداری داخلی است تا لحظه لمن برادرز. کردیت بانک سوئیس اعلام کرد، ضعف اقتصادی بلند مدت ژاپنی یک نتیجه مثبت برای چین و دیگر کشورهای جهان خواهد بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار