بازدید 2744

کاهش صادرات طلای سرخ

کارشناس زعفران بیان کرد :به دلیل کاهش بارندگی، میزان تولید زعفران نسبت به سال گذشته کاهش داشته و به تبع آن، صادرات نیز دچار افت شده است.
کد خبر: ۵۸۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 30 April 2016
کارشناس زعفران بیان کرد :به دلیل کاهش بارندگی، میزان تولید زعفران نسبت به سال گذشته کاهش داشته و به تبع آن، صادرات نیز دچار افت شده است.

محمدعلی آهنی کارشناس زعفران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان تولیدات زعفران و صادرات آن به کشورهای اروپایی و آسیایی گفت : طی چندماه گذشته به دلیل کاهش بارندگی میزان تولید نسبت به سال گذشته کاهش داشته و به تبع آن، صادرات نیز دچار افت شده است.

آهنی اظهار داشت: برخی بنکداران زعفران اعلاء را سر زمین از کشاورزان خریداری می کنند و پس از بسته بندی کردن، این محصول را در کشورهای اروپایی به مقدار گزاف می فروشند.  

وی افزود :زعفران ایران به کشورهای چین ، ترکیه ، افغانستان و هند  صادر می شود.

این کارشناس زعفران بیان کرد : بهترین زعفران دنیا در مرکز شهرستان قائن تولید می شود زیرا خاک،پیاز و کاشت و برداشت زعفران در این شهرستان طبق اصول و قوانین پیش می رود.

آهنی در پایان افزود: دلالان و واسطه گران این عرصه با مخلوط کردن چند نوع زعفران آنها را به فروش می رسانند که امیدواریم هر چه زودتر با این امر برخورد جدی صورت گرفته  و از فروش آنها جلوگیری به عمل آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر