بازدید 11478

۴میلیون مجرد بالای ۳۰سال در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان را یکی از علت‌‌های آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:‌ ۱۲میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند و حدود ۴میلیون نفر نیز افراد مجرد بالای ۳۰ سال هستند.
کد خبر: ۵۸۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 30 April 2016
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بالا رفتن سن ازدواج در میان جوانان را یکی از علت‌‌های آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت:‌ ۱۲میلیون جوان در سن ازدواج قرار دارند و حدود ۴میلیون نفر نیز افراد مجرد بالای ۳۰ سال هستند.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و راه‌های مقابله با آنها اظهار داشت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی در درجه اول نیازمند قانون هستیم که باید این مهم در فوریت کار مجلس شورای اسلامی باشد.

وی ادامه داد:‌ توجه به جوانان و ازدواج آنها باید یکی از اولویت‌ها قرار بگیرد و تلاش شود با ارائه راهکارهای ممکن موانع ازدواج برطرف شود؛ باید در زمینه آسیب‌های اجتماعی همه دستگا‌ه‌ها دست به دست هم دهند و همه چیز را به پول موکول نکنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث کودکان کار و کودکان بی‌سرپرست نیز باید ساماندهی انجام گیرد و زندگی آبرومندی را برای آنان فراهم آوریم؛ باید حل مشکلاتی همچون آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی مسئولان باشد.

عبدی خاطرنشان کرد: وام 10میلیونی ازدواج به زوج‌های جوان می‌تواند یکی از همان کارهای مهم در برداشتن موانع ازدواج باشد و برنامه بسیار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی به بحث اعتیاد و مقابله با آن به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حوزه اعتیاد رویکرد ما غلط است و نباید اعدام‌ها صورت گیرد چراکه اعدام‌ها به‌جای جلوگیری موجب آسیب‌زایی خواهد بود.در زمینه مبارزه با مواد مخدر کار پژوهشی و ساماندهی نیازمندیم و اگر اهتمام شود موضوع مرتفع خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع بیمه‌های اجتماعی و ازکارافتادگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دولت باید به این مهم توجه جدی داشته باشد؛ همچنین دولت می‌تواند پول یارانه‌ پردرآمدها را قطع کرده و آن را برای ازدواج و اشتغال جوانان قرار دهد.

وی اضافه کرد: هنوز آسیب‌های اجتماعی دغدغه اول مسئولان نیست چرا که اگر دغدغه نخست مسئولان بود آسیب‌های اجتماعی کاهش یافته بود و متأسفانه کار جدی نشده است؛ دولت و مجلس می‌توانند در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی با جدیت وارد شوند و ظرف چند سال آن را کاهش دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: ان‌شاءالله موضوع آسیب‌های اجتماعی را با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید با جدیت دنبال کرد و مسئولان بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به‌عنوان یک وظیفه شرعی و عرفی پیگیری کنند.

عبدی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد قابل توجهی جوان مجرد وجود دارند؛ جامعه جوان را رها کرده‌ایم و این افراد قشر تأثیرگذار هستند که باید راهکاری برای آنان اندیشیده شود. باید سن ازدواج را به زیر 20 سال بیاوریم و فقط نصیحت و صحبت در تلویزیون و رادیو یا رسانه‌ها کفایت نمی‌کند بلکه باید راه حل از سوی دولت و مسئولان ارائه شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث اشتغال و فراهم آوردن حداقل امکانات باید برای جوانان در سن ازدواج انجام گیرد؛ دولت می‌تواند با تمهیداتی یارانه افرادی را که ازدواج می‌کنند افزایش دهد و جوانانی که به خانه بخت می‌روند تا 5 سال یارانه بالایی دریافت کنند.

عبدی خاطرنشان کرد: باید برای تشکیل خانواده مشوق‌های مالی قرار دهیم و امتیازگذاری کنیم؛ مجلس می‌تواند در این راستا وارد شود و بحث اشتغال و ازدواج را مورد توجه و تأکید قرار دهد.

وی اظهار داشت: مشکل ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی نبود قوانین متقن و شفاف است و خلأ قانونی داریم؛ باید سهم آسیب‌ها را در منابع مالی و بودجه کشور تعریف کنیم و برای حل آنان راهکار ارائه دهیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ تعداد افراد مجرد بالای 30 سال 4 میلیون نفر و افراد ورود یافته به سن ازدواج حدود 12 میلیون نفر است که باید دولت راهکاری را عملیاتی کند؛ بالا رفتن سن ازدواج یکی از علت‌های آسیب‌های اجتماعی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۳
انتشار یافته: ۲۷
این آمارها به چه درد می خوره دقیقاً؟ گفتن اینکه 4 میلیون یا پنج میلیون یا مجرد در کشور هستند چی چیزی رو حل می کنه؟ ازین آمارها هزاران تا دادن ولی امان از کارهای مفید
تا وقتی که دخل و خرج یکی نباشه بیکاری هم باشه بدتر میشه وضع که بهتر نمیشه.که بدتر هم میشه.
بابا ازدواج پیشکش یک کار بدن بعد از 100 سال این پدر ما یک بلایی سرش بیاد ما اواره نشیم.
با مدرک فوق لیسانس هر جا میریم کار نیست
صبح شما بخیر
همین زندگی متاهلی هاش هم دارن از هم می پاشن، ازدواج مجرد ها پیش کش ، زندگی این متاهل ها رو درست کنید مجرد ها خودشون ترغیب میشن، ساده زیستی باید به دخترا اموزش داده بشه چون خرج با پسره خودش کاملا توجیه هست!
آقا تعدادش شد 39.999.999
من ازدواج کردم :)
پاسخ ها
ناجي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
اين عددي كه نوشتي نه تنها يكي كم نشده بلكه 35ميليون و999 هزار نفر اضافه شده!!!
چظور ممكنه يه نفر ازدواج كنه بعد به حاي اين كه يه نفر كم شه 35 ميليون اضافه شه!؟!؟!؟!
واقعا چرا و چگونه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
تبریک میگم علی آقا، خوشبخت بشی
مهمترین مشکل ازدواج تهیه مسکنه اگه شرایط برای تهیه مسکن مساعد بشه ازدواج هم درصد بالایی بهبود پیدا میکنه مثلا به مدت 5 سال خونه با اجاره پایین به جوانان تازه ازدواج کرده به شکل حمایتی بدهند تا بتونن خودشونو از اب وگل در بیارن وبعد از 5 سال معمولا طلاق کمتر شکل میگیره وامار طلاق هم پایین میاد هرچند دلیل طلاق فقط مسکن نیست اما باز کاچی به از هیچی
دیگه ازدواج این ادمها خیلی فایده نداره .همون بهتر مجرد باشیم تا الکی ازدیاد نسل هم نداشته باشیم
39ساله شدم....مجردم
چه کسی پاسخگوی من و امثال من است؟
جامعه ما از نظر فکری فلج شده . از طرفی با یک نگاه کاملا مدرن فرصت های شغلی رو بصورت برابر بین زنان و مردان تقسیم میکنه و حتی برای پسران مانعی به نام سربازی هم برای اشتغال هست و از طرف دیگر با نگاهی کاملا سنتی مرد را عهده دار مخارج خانواده میداند و این باعث میشه من صدای خورد شدن استخوان های پسران سرزمینم را بشنوم و صدای بلند طلاق را و صدای بالا رفتن سن ازدواج را و صدای فساد افسار گسیخته را . یا باید مدرن مدرن شویم و دیگر مخارج خانواده را بر دوش مردان ندانیم و امری مشترک بدانیم و وظایف را در خانواده ها باز تعریف کنیم و یا این که به همون شکل سنتی خودمون برگردیم
تو را خدا ازدواج نکنید واقعا چرخ زندگی نمی چرخه
سربازی رو وردارید کلی امار ازدواج میره بالا
من امروز سی یک ساله شدم شد4000000
به نظرم از این به بعد صداوسیما فیلمی که توش ازدواج هست رو نشون نده یا اگه نشون میده ازدواج فقیر بیچاره ها رو نشون بده (البته عذر میخوام از فقیر بیچاره ها ) چون فقط اونطوری میشه جامعه رو اصلاح کرد -
آقای علی مگه تبدیل تومان به ریال کردی که یه رقم اضافه داری؟
این بزرگترین سوال از مسولین است :حالا این 12 میلیون در هر صورت نمیتوانم یا نمیخواهند ازدواج کنند پس نیاز شان را چگونه برطرف میکنند؟
منم تصمیم گرفتم ازدواج کنم :)
منم یکیش ، ولی‌ خارج از کشور
باور کنید ازدواج کردن خیلی سخته و بقول معروف کار حضرت فیله. من توصیه میکنم تا از تمکن مالی واقعی برخوردار نشدید ازدواج نکنید. همه چی شده پول. یک روز اگر پوله آب و برق و گاز و غیره رو نپردازید قطع میکنند. دیگه کسی دلش به حال دیگری نمی سوزد.
حداقل انها مشکلات بعد از ازدواج را ندارند .......
فقط شعار،،، واقعا مشکلات افراد متاهل ببینید...تا بدانید چرا جوانان تمایل به ازدواج ندارن
با این توقع بالای دخترها مگه میشه زن گرفت؟؟
"باید سن ازدواج را به زیر 20 سال بیاوریم" !!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
30-40 ساله هاش نمیتونن ازدواج کنن، اونوقت شما با چه محاسباتی به این نتیجه رسیدید که سن ازدواج رو به زیر 20 سال برسونید؟؟ نکنه انتظار دارید بچه های دبیرستانی ازدواج کنن.
تعداد شد ٣٩.٩٩٩.٩٩٨ منهم ازدواج كردم.
وقتی نظارت بر اماکن سرویس دهی عروسی ها چه از خزید چه از تالار و چه اتالیه ها نباشد و هرکس بهر قیمت که می خواهد می دهد و پوست داماد را می کنند معلوم است تازه اگر به گفته شما خیلی خیلی درویشی و حقیرانه باشد باید یک چشن معمولی که فقط قوم وخویش درجه اول باشند تا در شادی دو جوان شرکت کنند باشد بنشینید سر انگشتی فقط برای 100 نفر میوه و شیرینی و شام بدون تالار و بدون ارکستر بدون همه چیز حساب بکنید ببنید چند می شود خدایی یک نفر حساب بکند ببنید جقدر می شود جوان بیکار بدون خانه بدون پول حتی اگر جیب پدر را هم خالی کند پدر جبیش دیگر پول ندارد چون خودش زیر مخارج زندگی کمرش شکسته و زیر اجاره خانه خود مانده چطور به جوان خودش کمک کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان