بازدید 2860

ویکی لیکس رابطه تشکیل حکومت سعودی با لندن را ثابت کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در واکنش به انتشار سندتاریخی دریافت پول توسط بنیان گذار سعودی گفت: سند ویکی لیکس رابطه تشکیل حکومت سعودی با لندن را ثابت کرد
کد خبر: ۵۸۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 30 April 2016
احمد شوهانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به افشای دریافت پول توسط « عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود» از بریتانیا پیش از تاسیس حکومت سعودی در عربستان ، گفت: نقشه شکل گیری و ایجاد کشورهای حاشیه خلیج فارس همگی براساس راهبرد استعماری بریتانیا بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه امروز آمریکایی ها بر سیاست های شورای همکاری های خلیج فارس و عربستان تسلط دارند اما تا پیش از جنگ جهانی دوم نبض مستعمرات خلیج فارس در دست بریتانیایی ها بود.

وی تصریح کرد: نقشه جغرافیایی برخی از کشورهای خاورمیانه توسط بریتانیا ترسیم شده است. مساله پرداخت پول توسط لندن به بنیان گذار سعودی موضوعی است که در مورد بسیاری از شیخ نشینان حاشیه خلیج فارس و حتی خاورمیانه صدق می کند.
آل سعود

این نماینده مجلس نهم گفت: بریتانیا در جریان انقلاب صنعتی جهت تثبیت استعمارگری خود از طریق اعزام جاسوس های خبره برنامه تقسیم و پرداخت پول به حکام محلی را عملیات کرد. پرداخت 5هزار پوند به بنیان گذار سعودی نیز در همین چارچوب صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، براساس یک سند از مجموعه اسناد سری ویکی لیکس مربوط به نامه دست نویس عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود پادشاه و موسس رژیم عربستان سعودی به کنسولگری انگلیس برای دریافت حقوق ماهانه منتشر کرد .

براساس این سند ، ملک عبدالعزیز موسس حکومت آل سعود در عربستان در سال 1338 هجری قمری در نامه ای به کنسولگری انگلیس ٬ درخواست کمک مالی به ارزش پنج هزار پوند به عنوان حقوق کرده بود تا در قبال آن از سیاست های این کشور در عربستان و منطقه حمایت کند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل