بازدید 2708

مشکلات بیمه و کشتیرانی دلیل کندی صادرات نفت

رویترز با اشاره به اینکه 2 محموله نفت ایران در راه اروپاست نوشت اکثر صادرات ایران از محل ذخایر است تا از محل تولید از میادین و این بدان معناست که ایران می تواند در حفظ سطح صادرات با پایان یافتن ذخایر با چالش روبرو شود.
کد خبر: ۵۸۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 30 April 2016
رویترز با اشاره به اینکه 2 محموله نفت ایران در راه اروپاست نوشت اکثر صادرات ایران از محل ذخایر است تا از محل تولید از میادین و این بدان معناست که ایران می تواند در حفظ سطح صادرات با پایان یافتن ذخایر با چالش روبرو شود.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دو پالایشگاه اروپایی قرار است که نخستین محموله‌های نفت خریداری شده از ایران پس از لغو تحریم‌ها را دریافت کنند.

به گفته منابع آگاه، شرکت «ایپلوم» ایتالیا یک محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام ایران را که نفتکش «پوئتیک» به سوی این کشور حمل می‌کند، رزرو کرده است. این نخستین محموله‌ای است که پس از لغو تحریم‌ها به ایتالیا می‌رود.

منابع تجاری و کشتیرانی نفت گفتند پالایشگاه یونانی «موتور اویل هلاس» نیز نخستین محموله نفت ایران پس از لغو تحریم ها را دریافت خواهد کرد. محموله این پالایشگاه در نفتکش «کریتی بریز» در جزیره خارک در 20 آوریل بارگیری شده است.

این دو پالایشگاه پیش از اعمال تحریم‌ها علیه ایران، از این کشور نفت می‌خریدند. پیش از تحریم‌ها، بیش از یک سوم صادرات نفت ایران به سوی اروپا می‌رفت.

شرکت توتال فرانسه، سپسای اسپانیا و هلنیک پترولیوم یونان، محموله‌هایی از نفت خام ایران برای پالایشگاه‌های اروپایی در سال جاری رزرو کرده‌اند.

دیگر پالایشگاه‌های اروپایی نظیر ساراس و انی ایتالیا نسبت به خرید نفت ایران ابراز تمایل کرده‌اند اما به علت چالش‌های موجود در کشتیرانی و بیمه، صادرات نفت ایران بسیار کندتر از آنچه ایران در نظر داشت پیش می رود.

بر اساس آمار انرژی اسپکت، صادرات نفت ایران در ماه مارس به 1.90 و در ماه فوریه به 1.51 میلیون بشکه در روز رسید.

ریچارد مالینسون، تحلیلگر انرژی اسپکت گفت: «خریداران به تدریج راه‌هایی برای مدیریت موضوعات بیمه کشتیرانی و مبادلات بانکی می‌یابند... با پیوستن خریدارن بیشتر ما شاهد افزایش محموله ها به سوی اروپا خواهیم بود که قطعا یک هدف برای ایران است.»

مالینسون خاطرنشان کرد اکثر این صادرات از محل ذخایر تامین می‌شود تا از محل تولید از میادین نفتی و این بدان معناست که ایران می تواند در حفظ سطح صادرات با پایان یافتن ذخایر با چالش روبرو شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار