بازدید 2645

معاملات صوری برای فرار مالیاتی بازار مسکن را فراگرفته است

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از اوج گیری معاملات صوری مسکن در بازار،گفت: معاملات صوری برای فرار از پرداخت مالیات و عوارض بوده تا به این ترتیب تصویر مبهمی از بازار مسکن به دست بیاید.
کد خبر: ۵۸۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 30 April 2016
محمد فیروزی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رواج برخی معاملات صوری برای فرار از پرداخت مالیات و عوارض، گفت: نبود سیستم جامع نظارتی یکی از عواملی است که به افزایش معاملات صوری و دور زدن قانون منجر شده است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انجام معاملات صوری انحراف های مالی برای فرار از پرداخت عوارض است،تصریح کرد:باید نظارت بیشتر و برخورد قاطع تری با متخلفان این حوزه صورت بگیرد تا به این ترتیب نظمی در این بازار به وجود آید.

ضرورت تدوین سیستم جامع نظارتی بر معاملات مسکن

این نماینده مردم درمجلس نهم،با تاکید بر درنظرگرفتن سیستم جامع نظارتی بر معاملات مسکن،تصریح کرد: ساماندهی شیوه پرداخت مالیات برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی در بخش های مختلف ضروری است که به چارچوب بندی تمامی معاملات می انجامد.

وی با بیان اینکه فعالیت مشاوران املاک خارج از سیستم های دولتی به ازدیاد تخلفات در برخی حوزه ها منجر شده است،تاکید کرد: تعریف سامانه های مشخص برای انجام معاملات در حوزه مسکن می تواند از انجام معاملات صوری جلوگیری کند.

فیروزی با تاکید بر اینکه بازار معاملات املاک ایران همواره از نبود شفافیت و آمار واقعی رنج برده است، افزود: برخی مالکان برای فرار از مالیات،با انعقاد قراردادهای صوری و درج آن در سامانه های اطلاعات املاک،فضایی غیرواقعی از بازار مسکن ارایه می کنند که مشکلات عدیده ای را منجر می شود.

عضوهیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تدوین برنامه مدون برای معاملات مسکن می تواند از اثرگذاری نرخ گذاری های بازاری در این بخش جلوگیری کند،تاکید کرد: قانون مدار شدن معاملات بخش ساماندهی این بازار را درپی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،دراین شرایط به نظر می‌رسد اگر سامانه املاک وزارت راه و شهرسازی بخواهد جلوی سوءاستفاده ها و قراردادهای صوری را بگیرد،باید شرایط خانه همچون متراژ، قدمت بنا، موقعیت و آیتم‌های دیگر را در ثبت قراردادها مورد رصد قرار دهد تا شاهد سوءاستفاده‌های مالیاتی ناشی از ثبت قراردادهای غیرواقعی نباشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار