بازدید 2559

تمهیدات پلیس راه برای نمایشگاه کتاب

کد خبر: ۵۸۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 30 April 2016
فرمانده پلیس راه کشور با تشریح تمهیدات ترافیکی پلیس راه برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب از استقرار گشت‌های کنترل تخلفات رانندگی و دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای منتهی به شهر آفتاب خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدحسین حمیدی درباره تمهیدات پلیس راه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مجموعه شهر آفتاب اظهار کرد: در حال حاضر موقعیت قرارگیری شهر آفتاب در حوزه پلیس راه قرار دارد از این رو پلیس راه طرح‌های ترافیکی در حوزه جاده‌ای پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به استقبالی که همه ساله از نمایشگاه کتاب وجود دارد امسال نیز سفرها از شهرهای مجاور و همچنین تهران به سمت شهر آفتاب افزایش یافته و سبب افزایش حجم ترافیک شود، خاطرنشان کرد: پلیس راه غرب تهران مسئولیت اجرای این طرح را برعهده دارد.

سرهنگ حمیدی

فرمانده پلیس راه کشور در پاسخ به این سوال که پلیس برای روان سازی ترافیک چه پیش‌بینی‌هایی کرده است؟ گفت: همکاران من در پلیس راه در ایام برگزاری نمایشگاه با تمام توان در آماده‌باش ویژه بوده و از ساعات آغازین نمایشگاه تا پایان آن در معابر اطراف مستقر خواهند بود. همچنین پیش‌بینی پارکینگ برای خودروهای شخصی و عمومی با همکاری شهرداری شده است و فکر می‌کنم که پارکینگ‌های پیش‌بینی شده متناسب با نیاز و ظرفیت مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب باشد.

حمیدی با بیان اینکه این نخستین مرحله است که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: تمامی مسئولان مربوطه در آماده باش بوده و تمام تلاش‌ها بر این است که مشکلی در این حوزه پیش نیاید. پلیس راه نیز تمام توان خود را به کار گرفته علاوه بر این که نسبت به روانسازی ترافیک اقدام کند، ایمنی رانندگی در مسیرهای منتهی به شهر آفتاب را نیز تأمین کند.

انتقال عوارضی نیازمند بررسی است

وی دربار پیشنهاد شهردار تهران برای انتقال عوارضی تهران – قم به ایسنا گفت: پلیس نیز با روانسازی ترافیک موافق است اما موضوع انتقال عوارضی نیازمند بررسی بیشتر است که باید صورت بگیرد.

فرمانده پلیس راه کشور همچنین از نصب علائم راهنمایی به شکل دائمی و موقتی برای راهنمایی رانندگان به سمت شهر آفتاب خبر داد و گفت: همچنین در مورد ورودی‌ها به مجموعه و سرویس‌های ایاب و ذهاب تصمیماتی صورت گرفته است.

حمیدی درباره نظارت پلیس بر حمل و نقل جاده‌ای نیز اظهار کرد: سازمان حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه مسئولیت داشته و تهیه اتوبوس برای رسیدن به شهر آفتاب نیز عمدتا بر عهده وظایف این سازمان است؛ اما پلیس نیز همانند دیگر وسایل نقلیه عمومی حمایت‌های خود را اعمال کرده و زمان حرکت و سرعت آنان در پاسگاه‌های پلیس راه کنترل خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور درباره نظارت بر سرعت خودروها نیز خاطرنشان کرد: پلیس در هر صورت بر تردد خودروها در تمام جاده‌های کشور نظارت دارد؛ اما با توجه به اینکه در این ایام حجم تردد در اطراف مجموع شهر آفتاب افزایش می‌یابد، گشت‌های کنترل تخلفات رانندگی نیز در این منطقه افزایش یافته و دوربین‌های کنترل سرعت نیز نسبت به ثبت تخلف سرعت غیرمجاز نیز اقدام خواهند کرد.

حمیدی با تاکید بر اینکه پلیس در طول برگزاری نمایشگاه کتاب آماده باش خواهد بود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به بازدیدکنندگان نمایشگاه به ویژه بازدیدکنندگان تهرانی این است که از مترو برای رسیدن به نمایشگاه استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل