بازدید 2235

رویکرد فرمانداران یانکی ها مغایر با روح برجام است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در شرایط کنونی ایالت های آمریکا تماما در اختیار جمهوری خواهان است و آن ها از هر طریقی به دنبال کم رنگ کردن نتایج برجام هستند، بنابر این آن ها با لغو نکردن تحریم های ضد ایرانی به دنبال کاهش دستاوردهای اوباما از توافق هسته ای هستند.
کد خبر: ۵۸۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 30 April 2016
حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از رویکرد ایالت های آمریکا در عدم لغو تحریم های ضد ایرانی، گفت: قطعا این مسئله برخلاف روح برجام بوده و رویکرد فرمانداران ایالت ها به توافق هسته ای ضربه می زند.

نماینده مردم نشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی خواستار لغو تحریم های ایالتی از سوی آمریکا است و دولت اوباما باید تلاش بیشتری را برای متقاعدسازی فرمانداران ایالت ها جهت لغو تحریم ها ضد ایرانی صورت دهد.

وی با اشاره به اقدامات سیاسی و انتخاباتی فرمانداران ایالت های امریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، افزود: در شرایط کنونی ایالت های آمریکا تماما در اختیار جمهوری خواهان است و آن ها از هر طریقی به دنبال کم رنگ کردن نتایج برجام هستند، بنابر این آن ها با لغو نکردن تحریم های ضد ایرانی به دنبال کاهش دستاوردهای اوباما از توافق هسته ای هستند.

سبحانی نیا تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم که مسئله اجرای توافق هسته ای در بدنه اجرایی ایالات متحده صورت نمی گیرد که در این رابطه می توان به رویکرد خزانه داری، موضع گیری و اظهارات سخنگوی های آمریکا و اقدامات ایالت ها اشاره کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: اوباما باید دستگاه ها و بخش های مختلف اجرایی آمریکا را مکلف به پایبندی به توافق هسته ای کند، در غیر این صورت قطعا شاهد کم رنگ شدن برجام از سوی ایران خواهیم بود.

وی با اشاره به رویکرد ایالت های آمریکا در عدم لغو تحریم های ضد ایرانی، افزود: به نظر می رسد که یک استراتژی مشخص و هماهنگی میان ایالت ها برای لغو نکردن تحریم ها وجود دارد، که بخشی از این مسئله را می توان به تلاش صهیونیست ها برای به شکست کشاندن برجام دانست.

فرماندار ایالت «کارولینای شمالی» در اظهاراتی که نمایان‌کننده یکی دیگر از ضعف‌های «برجام» در ملزم کردن آمریکا به عمل به تعهداتش تحت این توافق هسته‌ای است، بر حفظ تحریم‌های ایالتی علیه ایران، علی‌رغم «برجام» تأکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان