بازدید 18995

بازیگر فیلم بیضایى، سیگار مى فروشد

کد خبر: ۵۸۴۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 30 April 2016
سى سال قبل، زمانى که بهرام بیضایى در محلات فقیرنشینِ اهواز به دنبال بازیگر مى گشت، پسربچه سیه چرده و ریز نقشى را انتخاب کرد که نامش «عدنان عفراویان» بود.

به گزارش توریسم آنلاین، بعد از درخشش در آن فيلم، ديگر كسى سراغى از عدنان نگرفت. در واقع خودش هم حضور روى پرده سينما را نمى خواست چون حرفه و خاستگاه اجتماعى اش، چيز ديگرى بود.

او سالهاست يك دكه سيگار فروشى دارد و جديدا نيز با راه اندازى يك مغازه فلافل فروشى، زندگى اش را مى چرخاند.

با گذشت سالها از "باشو" براى عدنان، فقط يك خاطره باقى مانده و پوسترى كه روى دكه اش زده و البته سى دى فيلم مذكور را، كه به قيمت پنج هزار تومان مى فروشد.

حالا حتى كسانى هم كه فيلم «باشو غريبه كوچك» را نديده اند از روى كنجكاوى سرى به دكه باشو مى زنند و عكسى به يادگار مى گيرند.

موقع عكس گرفتن، گرچه عدنان دستش را روى شانه ام گذاشت و به دوربين لبخند زد اما كلا عكس گرفتن را دوست ندارد چون از كاسبى اش بازمى ماند. شايد هم ابراز علاقه مردم، ديگر برايش عادى شده است!

به اين داستان، از دو زاويه مى توان نگاه كرد:

١- تيتر زد كه «بازيگر فيلم بيضايى، سيگار مى فروشد» و آه و ناله سر داد كه چرا به وضعيت فعلىِ بازيگرِ اصلىِ يكى از مطرح ترين فيلمهاى سينماى ايران رسيدگى نمى شود.

٢- تيتر زد «دكه باشو؛ جاذبه گردشگرى اهواز» و توضيح داد كه روزانه چندين نفر سراغ بازيگر فيلم «باشو، غريبه كوچك» مى روند تا با او عكس يادگارى بگيرند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۱
البته ايشان يه مغازه سمبوسه و فلافل فروشي هم به همين نام باشو داره
به اميد موفقيت بيشتر ايشان
دومی بهتر است. در کل امروزه مشخص شده است که کودکانی که در فیلمهای مشهور بازی کرده اند و در ایام طفولیت خود توجه همگانی بوده اند در مراحل رشد بزرگسالی نیاز به مشاوره دارند تا با حس عدم توجه فعلی کنار بیایند. مانند هنر پیشه تنها در خانه و....
مظلوم همیشه حقش لگد مال میشه .ولی مرد واقعی در مقابل این چیزها سر خم نمیکنه .مرد واقعی.
به هر حال خوشبختانه ایشان کاسبی مناسبی برای خود رقم زده اند و مغازه فلافل فروشی به راه انداخته اند . اما با توجه به اینکه سالها پیش دکه داشته و همان دکه باعث شد نامش دوباره بر سر زبانها بیافتد ، آن را نگه داشته است .
اون موقع غریبه ای کوچک بود حالا هم غریبه ای بزرگ است مثل اکثر ماها...
انتظار داريد بهرام بيضايي به خاطر بازي باشو در فيلمش هزينه زندگي مادام العمر وي را بپردازد؟! باشو اگر در آن فيلم بازي نميكرد الآن آدم سرشناس موفقي شده بود؟ علت تنگدستي باشو بازي در فيلم بهرام بيضايي هستش؟!!!!!
با کمال احترام به ایشان، نامبرده یک فیلم بازی کرده اند در سالها پیش و دستمزدشان را گرفته اند دیگر قرار نیست تا آخر عمر کارگردان و یا مرجع دیگری به ایشان دستمزد بدهد. ضمنا جهت اطلاع چند ماه پیش با دستور استاندار مردمی و مهربان استان خوزستان مغازه ای در اختیار ایشان قرار گرفت.
انشالا موفق باشه در کارش. اما مگه کار عیبه؟ مطمئنم درآمدش از خیلی از افراد با جایگاه احتماعی بالاتر بهتر هست.
ای خدا دلم گرفت . گرچه سیگار چیز خوبی نیست ولی بهش درود می فرستم در این آشفته بازار کاری می کند.
سلام
ایشون از چی شاکیند؟ به لطف فیلمی که بازی کردند مشهور شدند و این شهرت روی کاسبی ایشان تاثیر مثبت داشت و وضع مالیشون هم به نطر میرسه خداروشکر بد نباشه مطمئن باشند اگر سینما رو ادامه می دادند همین چیزارو هم نداشتند
بابا فهمیدیم باشو دکه فلافلی زده هر شش ماه تیتر می زنید باشو فلافلی زده خوب اگه نزنه چیکار کنه تو این گرونی آفرین به آقا عدنان که نون بازویش را می خورد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر