بازدید 3288
۱

مصرف کننده «شیشه» را چگونه تشخیص دهیم؟

کد خبر: ۵۸۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 30 April 2016
شیشه این روزها به ماده مخدر پرمصرف جوانان تبدیل شده ماده ای خطرناک که مصرف کننده آن دچار علائمی همچون لرز، تعرق، بیش فعالی و تشویش ذهن می‌شود.

به گزارش فارس، متامفتامین یک ماده محرک بسیار اعتیادآور، مهلک، خطرناک و غیر قابل پیش‌بینی است و محرکی قوی برای سیستم عصبی مرکزی یعنی مغز و نخاع به شمار می‌رود.

این ماده که اثرات بسیار خطرناکی برای مصرف کننده و اطرافیان او بر جا می گذارد، این روزها جای مخدرهای سنتی را گرفته و جوانان به تصور اینکه این ماده اعتیاد آور نیست به مصرف این ماده روی آورده اند.

شیشه این روزها توسط دختران برای لاغری استفاده می شود و آنها نمی دانند که چه اثراتی خواهد داشت، این ماده در قالب داروهای لاغری نیز به فروش می رسد و طبق اعلام کارشناسان، بیشتر داروهای لاغری که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شوند، حاوی شیشه و آمفتامین هستند.

کریستال متامفتامین به لحاظ شکل ظاهری خود معمولاً شیشه یا آیس هم نامیده می‌شود، بدون رنگ، بو و دارای کریستال‌های بزرگ است. اغلب اوقات شیشه از تبلور مجدد پودر متامفتامین محلول در متانول، اتانول، ایزوپروپانول یا استون تولید می‌شود.

شکل ظاهری آن به صورت کریستال سفید و شفافی است که بو ندارد و مزه آن تلخ است و به سادگی در آب یا مشروبات الکی حل می‌شود. به لحاظ شیمیایی، ساختار آن شباهت بسیاری به آمفتامین دارد اما تأثیرات آن بر سیستم اعصاب مرکزی بسیار قوی‌تر است. همانند آمفتامین باعث افزایش فعالیت و تحریک، کاهش اشتها و احساس شادابی می‌شود. آثار این ماده بین 6 تا 8 ساعت طول می‌کشد.

از آنجا که حالت «تحمل» در برابر تأثیرات متامفتامین ظرف چند دقیقه به وجود می‌آید، یعنی آن که آثار خوشایند آن قبل از آنکه غلظت ماده در خون کاهش یابد از بین می‌رود، فرد مصرف‌کننده سعی می‌کند تا به مصرف مکرر و در فواصل کوتاه خود را در حالت «سرحالی» نگه دارد.

علائم مصرف:

1- گشادی مردمک چشم

2- تعرق

3- بر افروختگی و قرمزی پوست

4- خشکی دهان

5- لرز

6- افزایش انرژی یا بیش‌فعالی

7- تشویش ذهن

عوارض جسمانی ناشی از مصرف شیشه

مصرف این مواد می‌تواند سبب مشکلات متعددی شود که عبارتند از:

1- افزایش ضربان قلب

2- ضربان نامنظم قلب

3- افزایش فشار خون

4- صدمه دیدن رگ‌های مغزی ناشی از سکته مغزی

5- افزایش دمای بدن و تشنج

6- شیشه بدن را تحریک می‌کند تا وضعیت مشابهی از انگیزش احساسات به وجود آورد و این کار را با فریب دادن مغز برای تولید و آزاد سازی بیشتر مواد شیمیایی محرک انجام می‌دهد.

7- با تأثیرگذاری بر روی نوار اپی نفرین آهنگ طبیعی خواب را به دست می‌گیرد و باعث احساسی می‌شود که به طور طبیعی در بدن به هنگام صبح وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این خبر خود باعث جذب هر چه بیشتر جوانان وافراد کم سن وسال میشود .......7- با تأثیرگذاری بر روی نوار اپی نفرین آهنگ طبیعی خواب را به دست می‌گیرد و باعث احساسی می‌شود که به طور طبیعی در بدن به هنگام صبح وجود دارد. یعنی چی این خبر لطفا در نشر این خبرها تجدید نظر کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان