بازدید 2713

عوارض تنبیه بدنی کودکان در بزرگسالی

کد خبر: ۵۸۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ 30 April 2016
کارشناسان هشدار می‌دهند کودکانی که از والدینشان کتک می‌خورند در سنین بزرگسالی بیشتر در معرض مشکلات سلامت روان هستند.

به گزارش ایسنا، در یک مطالعه جدید آشکار شد کتک خوردن در سنین کودکی باعث می‌شود فرد در آینده دچار اختلالات روانی و رفتارهای ضد اجتماعی شود.

بررسی انجام شده روی بیش از 160 هزار کودک نشان می‌دهد مشکلات شناختی و افزایش خشونت و پرخاشگری از عوارض جانبی کتک زدن کودکان است.

محققان دانشگاه تگزاس و میشیگان در ارزیابی تاثیرات کتک زدن کودکان بر سلامت روان، مهارت‌های زندگی و رشدی آنان به 13 پیامد منفی این رفتار بر کودکان که حتی تا سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند، پی برده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این پیامدهای منفی شامل خشونت و بروز رفتارهای ضد اجتماعی، افزایش اختلال‌های درونی و بیرونی، مشکلات سلامت روان، منفی شدن رابطه با والدین، کاهش توانایی شناختی و اعتماد به نفس در سنین بالاتر و پس از بلوغ می‌شوند.

به گفته کارشناسان کتک زدن کودکان به منظور تصحیح رفتارهای اشتباه شیوه رایجی است اما والدین باید آگاه باشند که این روش ناکارآمد است و تنها پیامدهای سوء آن بدون اینکه تاثیر مثبتی بر تربیت کودک داشته باشد به جا می‌ماند و همچنین در سال‌های آتی اثرات منفی این روش غلط، گریبانگیر کودک و حتی والدین او می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار