بازدید 8867
۳

«دست‌های بهشتی» دانشجویان پزشکی در مترو

٨٠٠ دانشجوی پزشکی روز پنجشنبه روپوش‌های سفیدشان را به تن کردند، ٨٥ گروه شدند و در ٧٧ ایستگاه مترو آماده شدند تا شهروندان تهرانی را از نظر ابتلا به دیابت غربالگری کنند
کد خبر: ۵۸۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 30 April 2016
شهروند در گزارشی نوشت:

هیاهویی به راه بود؛ با هر بار باز و بسته شدن قطارهای مترو جمعیت بیشتری دور آنها جمع می‌شد. آنها همان دانشجویان پزشکی بودند که روز پنجشنبه به ایستگاه‌های مترو رفتند تا «دستان بهشتی‌شان» قند خون مسافران را اندازه بگیرند. ٨٠٠ دانشجوی پزشکی روز پنجشنبه روپوش‌های سفیدشان را به تن کردند، ٨٥ گروه شدند و در ٧٧ ایستگاه مترو آماده شدند تا شهروندان تهرانی را از نظر ابتلا به دیابت غربالگری کنند. آنها در آخرین روز از هفته سلامت با شعار سازمان بهداشت جهانی همراه شدند و برای غلبه بر دیابت اقدام کردند. این دومین‌باری است که طرح دستان بهشتی با همکاری کانون نیکوکاری باران بهشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اداره سلامت شهرداری تهران و شرکت مترو برگزار می‌شود.



در پنجشنبه‌ای که گذشت دانشجویان پزشکی در کمتر از ٨ ساعت توانستند از ٦٥‌هزار نفر از مسافران مترو تست قند خون بگیرند و موارد مشکوک به دیابت را به مراکز درمانی ارجاع دهند. آنها تنها تست دیابت نگرفتند، فشارخون مسافران را هم اندازه گرفتند و به آنها مشاوره‌های دارویی و غذایی دادند و یکصد‌هزار جلد ویژه‌نامه آموزشی در حوزه سلامت و بیماری‌ها را هم در میانشان توزیع کردند. زن و مرد، پیر و جوان همه در صف ایستاده بودند تا نوبت‌شان شود. طرح «دستان بهشتی» آن‌قدر با استقبال مردم مواجه شد که تنها با گذشت ساعتی از اجرای آن، کیت‌های تست قند خون در بسیاری از ایستگاه‌های اصلی مترو تمام شد و دیگر جایی برای ارایه خدمات پزشکی به مسافران نبود.

دانشجویان پزشکی ساعت پنج بعدازظهر کارشان را تمام کردند و در سالن همایش‌های مرکز فرهنگی توحید موفقیت‌شان را جشن گرفتند. معاون اجتماعی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیر اداره سلامت شهرداری تهران هم در این همایش حاضر شدند. زمانی، مدیر سلامت شهرداری تهران در همین مراسم آمادگی شهرداری تهران را برای ادامه طرح‌های مشابه اعلام کرد و علی‌اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم تاکید کرد که كار این تعداد از دانشجویان را هیچ نهاد و سازمان دولتی در این فرصت کوتاه نمی‌توانست انجام دهد.

محمد‌هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت در پایان مراسم دستان بهشتی ٢، این طرح داوطلبانه را قابل اجرا در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دانست و مشارکت بیشتر دانشجویان در طرح‌های سلامت‌محور را سرمایه‌ای بزرگ برای وزارت بهداشت خواند.

همین چند روز پیش بود که وزیر بهداشت در واپسین روزهای هفته سلامت از ابتلای پنج‌میلیون ایرانی به بیماری دیابت خبر داد. او این را هم اضافه کرد که ٦ تا ٧‌میلیون نفر هم در آستانه ابتلا به این بیماری قرار دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
خسته نباشید سفید پوشان محبوب جامعه.
آفرین .خسته نباشند.
با سلم
اینجور حرکات و فعالیتها از سوی دانشجویان پزشکی خیلی زیاد به ترمیم رابطه بی اعتماد مردم به جامعه زحمتکش پزشکی کمک میکند و واقعا تیتر خوبی برای این خبر انتخاب کردی تابناک!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر